Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

My new Ride ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
Sven

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 9:15 pm    Onderwerp: My new Ride Reageer met quote

Vanavond was het dan zover: Na een paar dagen was mijn fiets omgebouwd. Very happy
Via mijn LBS een aanbod gekregen voor een mooie tweedehands Turner Flux Frame. Het voorframe is van '08, Candy Blue. Het achterframe maakt het speciaal, omdat het een '07 Horst Link van een 5-Spot is. Met gebruik van de flux-rocker blijft wel de originele veerweg behouden, met voordeel dat het achterframe substantieel steviger zou moeten zijn dan de 'normale' '2008 combinatie.

Nu, een leuk lijstje met parts:

• Turner Flux frame / Fox RP3
  • King Headset /Hope zadelpenklem
  • Rockshox Reba Team '05 (R, L & C)
  • Shimano XTR / Raceface Deus XC aandrijving
  • Magura Marta SL 160mm
  • DT Swiss XR4.1d velgen / 240s naven / Continental MtnKing's
  • Raceface Deus XC stuur, stuurpen & zadelpen (Nieuw: Deus xc zadelpen)
  • SLR zadel (oudje, maar o zo fijn)

Review:
De eerste twee zaken die in je op komen: Wow.. Tapijtje...
Een groot verschil tussen de hardtail en dit. Opvallend dat je in een kort ritje zoiets kan merken, maar ik durf pas uitsluitsel geven na de eerste rit Wink

En nu nog twee erg slechte, bagger-belichte, snelle foto's. Vind het zelf foto's waar de fiets ab-so-luut niet tot zijn recht komt. (Vies blauw, geometrie niet duidellijk)
Ik beloof dan dus ook dat er snel betere foto's komen Wink

Me happy is! *O*
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 9:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm... ik kan me slechtere transacties van een hardtail naar fully voorstellen....

Ziet er goed uit!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
sissywax

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 9:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Naissss... Weer ene op een T, en deze zijn blijven en nog steeds handmade in USA Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Very very nice!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mr C

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 10:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Was gisteren bij Rob al een aangenaam zicht!

Geniet van de fiets, euhm wat zeg ik nu fiets? Geniet van dat supervet, mega-ge*l monstermachine!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
cyberhawk

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 11:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

dat wisselen van frame parts heb ik ook wel eens aan gedacht.. Smile

ik wou de doorsteekas achterzijde van een demo9 hebben op mn demo8 QR..

ze zouden ernaar kijken
maar nooit wat gehoord van speci of dit kon ivm 135//150mm inbouw van de naaf
8 en 9 " travel verschil..

leuk dat het bij jou wel mogenlijk was.. sterker is langer plezier Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks voor de reacties Smile
Leuk om te lezen. Ben er zelf ook 'content van'.

Mr C schreef:

Geniet van de fiets, euhm wat zeg ik nu fiets? Geniet van dat supervet, mega-ge*l monstermachine!

Dat gaat goedkomen, mr C! Tijd dat je je groene monster hier ook eens laat zien, daar hoef je je ook niet voor te schamen!

CU!
Faxmulder

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 12:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nice one Sven!

Enjoy Very happy
Gène

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 1:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed bezig Sven! Die vraagt voor een flinke rit.

mzzl
Gène
zonoskar

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Altijd mooi die Turners. Ben echter wel benieuwd of je iets merkt van die stijvere achterkant. Veel zal het toch niet schelen lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 10:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heren, bedankt!
Kan zelf ook niet wachten om eens een goede rit te rijden.

@Zonoskar: Eens. Sowieso met mijn redelijk beperkte ervaring met fully's zal vooral ik niet al te veel verschil merken.
Caramba

BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2009 12:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gave bike Sven! Ook ik ben vorig jaar naar een turner overgestapt (5spot). Hier zal je zeker geen spijt van hebben Surprised
Robin v Berkel

BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2009 1:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

mooi bike hoe veel veer weg hebben dezen fully nu achter ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bettes

BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2009 6:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:
Altijd mooi die Turners. Ben echter wel benieuwd of je iets merkt van die stijvere achterkant. Veel zal het toch niet schelen lijkt me.

Minder stijve achterkant... Horst heeft een extra pivotpunt tussen het bracket en de achterkant ten opzichte van een tnt. Dus dat zal het meer materiaal van de 5spot een beetje tegengaan.

Niet tegenstaande: Mooie ride, ga je enorm veel plezier van hebben! Alleen één dingis dat je na een turner nooit nog wil overstappen naar iets anders... Dus niet echt voor fashion-whores...

greetz
bettes
mateis

BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2009 8:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi hoor!

Als je met zo'n hoog stuur rijdt, moet je alleen natuurlijk eigenlijk wel aan de riser. Breedte = controle, fun en sleurvermogen bergop... Very happy

Ik rij sinds deze winter ook op een Turner ('n gouwe Nitrous, wel met 100mm vork); afgelopen weekend in Olne was dat echt een raket.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mr C

BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2009 2:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sven schreef:
Thanks voor de reacties Smile
Leuk om te lezen. Ben er zelf ook 'content van'.

Mr C schreef:

Dat gaat goedkomen, mr C! Tijd dat je je groene monster hier ook eens laat zien, daar hoef je je ook niet voor te schamen!

CU!

Staat hier al hoor!

Klik!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Wo Apr 15, 2009 8:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen paasweekend een geweldige rit gereden (really, marvelous).
Nu heb ik in 1 dag tijd toch wel mogen leren wat dit frame wel of niet kan. Wat bleek: het kan veel, heel veel!
Enige nadeel van de rit was dat mijn conditie nog zwaar onder de maat lag door een aantal missende verstandskiezen. Dat mocht de pret niet drukken.

Doordat de marathon werd verreden met enkele guru's, zijn er enkele passages doorlopen waar iedere keer het steekwoord 'wow' was. De algehele indruk is dan ook verbazing. Niet alleen in het opzicht van dalen, wendbaarheid, tractie, maar ook in korte krachtige klimmetjes en technische uphill blijft het verbazingwekkend dat het zo lekker blijft lopen. De achtervering is zo geconstrueerd dat hij nauwelijks reageert op trapinvloeden, maar toch soepel inveert bij een grotere impact.

Ook ben ik zeer positief over de werking van mijn Reba voorvork in de Flux. De geometrie icm. de vork geeft het een totaal andere dimensie dan in de Vertex. Opvallende verschijning, maar ook een leuke meevaller omdat ik eerst met de gedachte speelde om de vork te vervangen. Ben eerder blij dat ik dat niét heb gedaan.

Natuurlijk moet er ook een kritische noot verschijnen. Bij het opbouwen door de jaren heen is mijn fiets niet als ultieme onderdelencombinatie te zien. Ook gisteren heeft dit zich geuit in een lange rit. Voor een meer comfortabele zit zou een rizerbar meer mogelijkheden moeten bieden. Ook zou een andere remmenset na 5 jaar een uitkomst worden. Nota bene op een afdaling waar ik mijn portie aan fikkie heb gegeven, bleek het verstandig dat ik de chickentrail heb gepakt. Aan het eind van de chicken-trail moest ik de fiets door laten lopen ivm. fading en burning remblokken..

Nu flink trainen om weer op seizoensniveau te komen en we kunnen er volledig van gaan genieten.

Mr C schreef:

Staat hier al hoor!

Klik!

Nice! Geweldig apparaat!

Robin v Berkel schreef:
mooi bike hoe veel veer weg hebben dezen fully nu achter ?

Robin, 100mm @ the back.

mateis schreef:
Mooi hoor!

Als je met zo'n hoog stuur rijdt, moet je alleen natuurlijk eigenlijk wel aan de riser. Breedte = controle, fun en sleurvermogen bergop... Very happy

Mateis, helemaal eens. Zit nog te twijfelen over een riser voor de langere afstanden. Op zich niet de grootste noodzaak, maar voor comfort toch wel handig...
Robin v Berkel

BerichtGeplaatst: Wo Apr 15, 2009 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jammer dat marta geen PM zijn anders had gewoon even 180mm schijf er op gezet wand marta Sl die ik zelf ook gehat heb hebben veel remkracht

mischien idee kijkken of je 180mm marta remklauw aan kan komen is denk ik goed kooper dan new remset koopen en om wislen is paar min gedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Wo Apr 15, 2009 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, dat is ook een optie.

Wel apart om te horen van mr. Weightweenie die veel, heel veel vervangt Wink
k@tze

BerichtGeplaatst: Wo Apr 15, 2009 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het was wel een hoog "T" gehalte met de rit, maar mooi om te zien dat dit soort systemen lekker "gewoon" blijven. Ik vraag me eigenlijk wel een beetje af wat nu de overeenkomsten zijn met mijn "T". Beide 4-bar, maar net weer even anders.
Naar boven
sissywax

BerichtGeplaatst: Do Apr 16, 2009 9:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Katze, daar ben ik ook benieuwd naar, maar ik zie een klein positief puntje naar T(urner) neigen door de glijlagers, dit resulteert weer in stijfheid.
Tiet(us) lijkt mij door de plaatsing van de demper iets minder zijn midstroke te gebruiken(positiever dan de andere T)

Dus om het even Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Do Apr 16, 2009 5:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

K@tze, goede vraag.
Bij de volgende tour zou je eventueel kunnen omstappen... Mijn fiets had nl. ook crankbrother-pedalen. Angel...
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: