Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Cannondale stopt Amerikaanse productie ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Ma Apr 06, 2009 7:29 pm    Onderwerp: [nieuws] Cannondale stopt Amerikaanse productie Reageer met quote

Eén van de laatst overgebleven Amerikaanse fietsmerken met productie in eigen land, zal eind 2010 ook volledig staken met de productie van frames in eigen land. Dorel Industries, de overkoepelende organisatie waaronder Cannondale, Schwinn, GT, Mongoose en ook Sugoi vallen, heeft besloten de volledige framebouw afdeling van Cannondale in Bedford Pennsylvania over te hevelen naar een eigen, nieuwe faciliteit in Taichung, Taiwan.

Daarmee komt een eind aan een rijke geschiedenis van het merk dat vanaf 1983 lang vast hield aan de 'Hand made in the USA' traditie. De voorbije jaren ontkwam ook Cannondale echter niet aan het feit dat productie op het Amerikaanse vaste land commercieel gezien niet het meest rendabel is. Een uitstap naar motorfietsen kostte Cannondale al eerder de kop en ging falliet, waarna de investeringsmaatschappij Pegasus Partners het bedrijf met een nodige reorganisatie opnieuw levensvatbaar maakte. Begin 2008 nam Dorel Industries het merk van Pegasus Partners over en is sinds deze overname bezig met een koerswijziging die het bedrijf tot ver in de toekomst gezond moet houden.

Enkele van de instapmodellen, zoals de door ons in 2008 bereden F5 Disc werden reeds in Taiwan gebouwd. Ook veel van de full-carbon modellen, waaronder de Moto full suspension, werden al in Azië gemaakt. Nu valt dan definitief het doek voor de Amerikaanse productiefaciliteit en zal het personeelsbestand van 300 tot 100 man en vrouw worden gereduceerd. De fabriek in Bedford zal vanaf 2010 worden gebruikt voor de assemblage van de fietsen en de Headshok vorken. Eveneens zullen enkele CNC klussen aan diverse frame modellen, het grondige testwerk, de kwaliteitscontrole en de R&D in Bedford blijven.

De beslissing van Dorel Industries om de productiekosten te reduceren, treft ook GT. GT's faciliteiten in Lake Forest, California en Longmont, Colorado, worden eveneens opgedoekt. Alle R&D en testfaciliteiten worden geïntegreerd in Cannondale's faciliteit in Bethel, Connecticut. Dit geldt ook voor de merken Schwinn en Mongoose, welke gezamenlijk worden onder gebracht bij Cannondale in Bethel.

Bron: www.bikeradar.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 8:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, ik durf niet op mtbr te kijken hoe daar gereageerd wordt...

Het zijn efficientietechnisch niet zulke rare stappen waarschijnlijk, maar het doet je met weemoed terug denken aan halverwege de jaren '90, toen Schwinn, GT en C'dale nog sterke, onafhankelijke merken waren. Dat dat laatste icoon nu ook over zee moet, is ... het opmerken waard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 9:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:
Hmm, ik durf niet op mtbr te kijken hoe daar gereageerd wordt...

gewoon... voorspelbaar;

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=505888
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
JeroenK

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 11:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sinds ik een paar jaar geleden een test onder ogen kreeg van de lassen van diverse merken, boeien de 'made in' labels me niets meer. Daarin sneuvelden een groot aantal reputaties.

Het is lullig voor die werknemers natuurlijk, dat wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bdragon

BerichtGeplaatst: Ma Apr 13, 2009 7:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

mmmmm, worden die belachelijk dure fietsen nu ook iets goedkoper?
zal wel niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pogo

BerichtGeplaatst: Zo Apr 19, 2009 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is er belachelijk duur dan??? C'dale's zijn niet duurder dan andere bikes volgens mij, en met andere bedoel ik kwalitatief gelijke bikes.
Voordeel van een C'dale is ook dat er levenslange garantie op het frame zit, ook prettig toch??
Het maakt mij verder niet zo uit waar een fiets gebouwd wordt zolang de kwaliteit maar goed is/blijft.
fredo

BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2009 6:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pogo schreef:
Wat is er belachelijk duur dan???

bijvoorbeeld, een cannondale chase FRAME voor 800+ euro.
Van de andere modellen ken ik de prijzen niet, dus daar zwijg ik over
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: