Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

  houffalize ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fourcross / Fietscross Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Chmod



Geregistreerd op: 8-9-2003
Berichten: 3758
Woonplaats: Hoegaarden

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2010 8:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

idd, het was super vet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
de mich



Geregistreerd op: 24-12-2007
Berichten: 733
Woonplaats: herent

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2010 8:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

+1
en Söderström is nuts, even in skinny jeans en single speed gaan racen Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
sayn



Geregistreerd op: 1-6-2007
Berichten: 542
Woonplaats: Genk

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 4:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ de mich: vergeet ook niet de flat pedals Very happy

De WC-riders waren vrij teleurgesteld over de track heb ik al gehoord. Graves vond zelfs dat sommige rijders niet in dit parcours thuis hoorden. Hij vondt dat de track de sport niet echt vooruit helpt en ze veel grotere dingen nodig heeft. persoonlijk denk ik dat als ze in Houffa nog 4X wereldbekers willen houden (wat wij hier op het forum allemaal willen Very happy) dat ze toch iets aan de track zullen moeten doen. Heeft nog iemand hier iets over gehoord ofzo?

Video met comments Graves
link: [url] http://video.mpora.com/watch/L9bMTztLl/?utm_source=mountainbiking-front&utm_medium=Promo&utm_term=mountainbiking&utm_content=dirttv-houffalize-2010-4x-qualifying&utm_campaign=Promo [/url]
_________________
Specialized Enduro S-works 2018
Saracen Myst Team 2017
Santa Cruz Highball CC 2017
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Akimbo



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 86
Woonplaats: Geraardsbergen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 8:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik was er ook heel het weekend. Twas machtig. heb er filmpjes van zal eens zien om ze op Vimeo te zetten.
_________________
Kona Entourage

Mondraker Summum
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Christiaan



Geregistreerd op: 18-7-2001
Berichten: 6303

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 8:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

WC rijders klachen al over de vee lte kleine jumps sinds de track er igt, maar kennelijk interesseert t de organisatie niet zo, de track is ook niet erg onderhouden, eigenlijk niet aan gedaan, onkruid enz overal

Voor ons is t leuk, maar kan me voorstellen dat de pro's er anders over denken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy



Geregistreerd op: 9-7-2001
Berichten: 8100

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 9:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klagen is makkelijk natuurlijk... en natuurlijk zijn de jumps niet te vergelijken met de pro-secties uit de supercross van Graves, maar ik vind dat hij er wel eenzijdig naar kijkt. Uiteindelijk is het mountainbiken en geen BMX. Hoewel er misschien weinig spectakel was, was het racen wel close en dat is zeker iets wat mensen willen zien.

Neemt niet weg dat door wat vlaggen anders te plaatsen, men een nog interessanter schouwspel had kunnen maken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
M@lphy



Geregistreerd op: 19-12-2001
Berichten: 3388
Woonplaats: 076

BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2010 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jared is totally right about the size of the jumps. Too small for a World Cup 4X event.
-
Why are the jumps so small in the first place? A couple of reasons…
-
The hillside is very steep and very short. Difficult to build a decent length of track. In this instance if you build long straights suitable to build big jumps, you have make space by cutting out 1 or 2 straights and 2 or 4 corners. Corners make for good passing opportunities – less corners equals less passing opportunities. With a small hill, this forces the track builder to make a decision between more passing OR bigger jumps. You can’t have both and whichever is left out will be complained about.
-
As the track was designed to be a permanent track for public, unsupervised use, it couldn’t be too “extreme” so I went for more corners and smaller jumps.
-
This problem was identified after the first test event before this became a WC event. I made proposals to extend the track by 200m at the top, giving 2 more corners and 2 more straights. This would allow us enough space to extend the “big jump” straight and at least double the length of the biggest jumps, without compromising on passing opportunities in the corners.
-
This proposal was rejected by the town planning authorities for the past 2 years. In fact they have prevented ANY changes to the track since 2007.
-
Big jumps or more passing? Unless you have limitless space and time to build the track and create both, it is the big question.
-
In my opinion, this track has tiny jumps, but this should be made up for by the amount of passing opportunities in the corners.
-
Let’s see tonight during racing.
-
Phil Saxena
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
froggy01



Geregistreerd op: 4-4-2011
Berichten: 219

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2011 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

weet iemand hoe het er nu bij ligt ?
_________________
http://froggy01.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fourcross / Fietscross Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Forum powered by phpBB © 2000-2007 phpBB Group
© 1999-2008 Dirty Pages · Privacybeleid · Gebruiksvoorwaarden · Adverteren · Contact