Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[spotlight] Fi'zi:k Tundra en Antares ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2009 9:05 pm    Onderwerp: [spotlight] Fi'zi:k Tundra en Antares Reageer met quote

Het Italiaanse Fi'zi:k heeft niet stilgezeten de afgelopen jaren. Met de kennis die ze de afgelopen jaren opgedaan hebben met wegteams en mountainbikers, introduceerden ze eind vorig jaar hun twee nieuwste modellen: de Tundra en de Antares. Deze zijn zoals de gehele range van het merk verkrijgbaar in diverse kleurstellingen en met 'K:ium' en 'Carbon braided' onderstellen.

Tundra
Nadat het Arione zadel, wat eigenlijk bedoeld was voor op de racefiets, ook een favoriet werd bij menig mountainbiker, besloot Fizik het Tundra zadel te ontwikkelen in samenwerking met Geoff Kabush.De Tundra is dan ook een optimalisatie van de Arione, waarbij het vlakke en lange zadel voorzien is van een wat vierkantere en bredere neus, waarop het ook prettig zitten is tijdens steile klimmen. Met carbonnen brug komt dit zadel op 199 gram.

Antares
De Antares is een lichtere variant op de Arione en is specifiek voor op de weg ontwikkeld. In tegenstelling tot de vrij smalle Arione, heeft de Antares een wat bredere achterkant, die meer steun biedt. Het gewicht van dit zadel bedraagt slechts 145 gram, maar het zadel heeft ontzettend veel padding, waardoor het zadel erg comfortabel aanvoelt. Fi'zi:k heeft voor dit zadel zelfs een aparte minisite geintroduceerd, genaamd 'The Third Dimension'. De combinatie laag gewicht en comfortabel maakt het zadel echter ook direct geliefd bij cross-country racers. Roel Paulissen en Karl Platt zijn slechts een paar namen die komend jaar met dit zadel te zien zullen zijn.

Meer info:
www.fizik.it
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
kooz

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2009 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fizik heeft ook een aantal testexemplaren uitgegeven..
o.a. te verkrijgen bij Stappenbelt Apeldoorn.

kooz
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 27, 2009 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rij nu al een tijdje met de Tundra en ik moet zeggen het is een prettig zadel, ook als je zo'n 5 uur in het zadel zit. Bij mij mikt een zadel erg nauw en de laatste jaren rij ik alleen met Fizik; voor de Tundra altijd met de oudere Nisene's.
Moet wel zeggen dat de Tundra redelijk veel last heeft van oppervlakte slijtage aan weerszijden van de neus en ook achter aan de zijkanten, en dat komt niet van het stallen tegen een muur oid.

dusssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
bettes

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 29, 2009 8:42 pm    Onderwerp: Re: [spotlight] Fi'zi:k Tundra en Antares Reageer met quote

Steelboy schreef:
De combinatie laag gewicht en comfortabel maakt het zadel echter ook direct geliefd bij cross-country racers. Roel Paulissen en Karl Platt zijn slechts een paar namen die komend jaar met dit zadel te zien zullen zijn.

Ik rij ook al een maand of twee op een antares rond op mijn 5spot... Die andere willen zijn zoals ik Cool
Leuk zadel in ieder geval, maar het is geen alliante!

greetz
bettes
W3sebas

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 30, 2009 9:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sinds dat hij uit is rijd ik met dit zadel. Echt een heel fijn zadel. Ik heb hem in de de kleur wit en dat is heel goed schoon te houden met een sopje. Ik moest wel eerst wenne omdat, het redelijk hard in het begin was en ik van een ander model zadel af kwam. Maar naar een weekje zat het al als gegoten!

Grtz sebas
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: