Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Mt. Beaken Mini-Downhill 2009 (Apeldoorn) ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill wedstrijden Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Metatron

BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2009 1:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren nog even met de "crew" doorgenomen wat we op het parcours gaan creëren. Ik heb de indruk dat het leuk gaat worden, voldoende uitdagingen voor de ervaren rijders en te doen voor de mindere goden. Overal waar het niet te doen is voor de minder getalenteerden of ervaren rijders wordt een chickenway gerealiseerd.

Het is de bedoeling dat de chickenway buiten de ideale lijn ligt en de snelheid er uit haalt. Mijn indruk is dat het een mooi evenwicht wordt tussen wordt tussen downhill elementjes en 4X met wat dirt/northshore-achtige bouwsels.

Wij denken dat het cruciale punt in bocht 2, bocht 6 en de "Mt Beaken Creek" komt te liggen.. Hier kun je naar ons idee tienden van seconden winnen of verliezen... Maar de meesten weten waarschijnlijk niet wat er bedoeld wordt met de Creek of bocht 2 en 6. Maar goed... op 22 maart weten jullie het ook.. Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
larzveenz

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 13, 2009 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog even een bericht voor alle deelnemers: op de zaterdag (21 maart) kun je niet gaan trainen op het baantje!
Dit omdat we de hele dag bezig zijn met parcoursbouw en het baantje niet te berijden is.
Nog veel train/fietsplezier en tot de 22e!

Namens de organisatie,
Lars
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Trekrules

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 10:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht mijn demper of demper busjes deze week niet binnen zijn dan doe ik niet mee met de wedstrijd(beetje jammer maar tis niet anders),dit betekend dat er een plekje vrij komt voor die gene die graag een wedstrijd wil rijden.Ik hou je op de hoogte.

@organisatie: Hoe kan ik het beste regelen mocht ik niet meedoen,voor die gene die mijn plaats in neemt voor de race?.Moet ik dan alleen de naam vermelden via de mail Confused
Sepp

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 10:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

demperbusje voor je Session? Of welke fiets had je in gedachten? Heb je geen hardtail?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Trekrules

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 11:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sepp schreef:
demperbusje voor je Session? Of welke fiets had je in gedachten? Heb je geen hardtail?

ja voor session en nee heb geen hardtail meer(is niet erg,vond hardtail toch maar niks imo).Heb wel een B1 maar die heeft een kapotte derailleur hanger(dwars doormidden) en de bestelde hangers duurd nog wel een tijdje voordat die binnen zijn.
Sepp

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 6:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

met de session 10 zou het ook echt niet leuk zijn dat parcours te rijden, kun je helemaal vergeten. beter en XC fietsie lenen.
Naar boven
Metatron

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 7:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

@trekrules : je hebt een PB

edit : typefoutje.... moet natuurlijk zijn Trekrules ipv trekrukes
Naar boven
Becksnar

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 3:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sepp schreef:
met de session 10 zou het ook echt niet leuk zijn dat parcours te rijden, kun je helemaal vergeten. beter en XC fietsie lenen.

Ah! al gereden zo te horen? Nog meer mensen?

Maar zoals gezegd: er gaat nog een en ander aan verbouwd worden. Smile
Loeky

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 4:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ook al zou ik niet eens weten waar apeldoorn ligt, kan ik al zeggen dat je niks aan een session 10 hebt voor die race, dus Sepp's post is niet zo raar.
Naar boven
Sepp

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 4:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, ik heb hem nu gereden met een Remedy, een Fuel EX, en een dirtjumper...en ik heb zelf een Session10's gehad de afgelopen drie jaar.

Klopt...ik weet nog niet wat er gaat komen aan obstakels, maar als een Session 10 daarvoor zinvol zou zijn, vraag ik me wel af, wat je dan in de alpen moet rijden. Zelfs de Remedy was niet vooruit te brengen...lag ook een beetje aan de BigBetty banden...

mijn XC fiets tip was niet negatief bedoeld, maar gezien het feit, dat de meeste nederlanders een XC hardtail hebben, kunnen ze met een paar modificaties hun fiets op zo'n wedstrijd adapteren, denk ik (als ze geen specifieke fiets voor zo'n track hebben)...
Naar boven
RR

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem in ieder geval mijn Fuel EX mee, gravity-dropper op standje laag en vlammen met die bak. Nu nog kijken of ik zelf ook zo wil vlammen of dat het na de eerste 200 m1 al op is Very happy Very happy Very happy
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
Naar boven
Trekrules

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 4:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat mij er om veel fun te hebben ook al zou mijn bike helemaal niet geschikt zijn voor deze race.Zolang ik het naar mijn zin heb vindt ik het prima(eerst maar afwachten of genoemde onderdelen binnen komen deze week)
Sepp

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 6:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gelijk heb je...mee doen is alles, zij mijn oma al, haha...maar toen zij nog leefde wogen alle fietsen rond de 20kg Laughing
Naar boven
Becksnar

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 7:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt, en is voor mij ook de essentie van 't hele feestje Smile.
Metatron

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2009 10:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wij denken nog steeds dat na de modificaties aan het parcours je het beste uit de voeten kunt met een 4X. Aan jou de keus of je dat FS doet of HT, maar het kan beiden...

Het parcours is het snelst via de obstakels en niet door er langs te gaan.

- voor de beeldvorming :
- brug met einddrop van ca 75 cm hoogte, landing in bocht naar rechts
- drop(je) van 40 cm direct na bovengenoemde brug
- schansje ca 50 cm bij uitkomen bocht
- mini rock-garden ( ze worden zo onhandig mogelijk gelegd)
- "dubbel" met hoogte van ca. 1 mtr (aanrijsnelheid ca. 35-40 km p/u) verwachting is dat 6 tot 8 meter ver te springen is
- Wallride over lengte van ca. 6 - 7 meter
- Dropje in kuil, met voldoende snelheid en skills te springen of anders "rollend" over boomstammen
- Mogelijk onderweg nog paar speedbumpjes.
- Verder zullen we hier en daar boomwortel(tje)s bloot leggen, niet moeilijk maar wel irritant Wink

Alles is "Mini" maar fun !
Naar boven
Sepp

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2009 10:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

nou daar kan ik me nou eens wat voorstellen. Klinkt super en spannend.

Zouden jullie zaterdag avond nog eens foto's kunnen posten als de track af is?

Thanks,

Joe
Naar boven
Steelboy

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2009 11:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Metatron schreef:
Alles is "Mini" maar fun !

Mini is altijd goed, fun nog meer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
dleidelmeijer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2009 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
- "dubbel" met hoogte van ca. 1 mtr (aanrijsnelheid ca. 35-40 km p/u) verwachting is dat 6 tot 8 meter ver te springen is

Bij een dubbel zit er toch altijd een landing achter? dus dan weet je toch ook al hoelang hij wordt? of hoe moet ik dit mij voorstellen?
Naar boven
Becksnar

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2009 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een houten schans, dus die zetten we neer en graven we in. Maar dan moeten we dan dus eens kijken hoe ver we de landing gaan leggen.
dleidelmeijer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2009 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Becksnar schreef:
Het is een houten schans, dus die zetten we neer en graven we in. Maar dan moeten we dan dus eens kijken hoe ver we de landing gaan leggen.

We zullen wel zien zondag. Maar 6 à 8 meter is 'mini', haha. Ik heb der iig super veel zin in!
Naar boven
Becksnar

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 20, 2009 12:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een fotootje van de schans. We hebben 'm vanavond afgemaakt. Geen kicker, gewoon een ordinaire schans :p.

Met maarten van bijna 2 meter lang erachter...
Mrtnrider

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2009 8:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://s339.photobucket.com/albums/n462/Pinogris/090321%20DH/?action=view&current=MOV01950.flv filmpje

Bron: www.mountainbike.nl

Laatst aangepast door Mrtnrider op Za Mrt 21, 2009 9:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
larzveenz

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2009 9:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hee!
Hoe kom je daar aan dan Maarten?
Mrtnrider

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2009 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mountainbike.nl/forum en dan freeride/downhill mt. beaken:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
larzveenz

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2009 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik zag t al inderdaad.
Volgende keer wel ff zo netjes om je bron ook ff te vermelden Wink

Tot morgen!
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill wedstrijden Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: