Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Mountain Bike Plus 119 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 7:09 pm    Onderwerp: [nieuws] Mountain Bike Plus 119 Reageer met quote

In 2009 zet Dirty Pages Racing de samenwerking met Mountain Bike Plus verder voort. In het eerste nummer van dit jaar, dat sinds afgelopen week in de winkel ligt, nog geen artikel van onze zijde, maar wel genoeg andere interessante zaken!
Zo is er de nieuwe serie rijtechniek, waarbij multitalent Patrick Smit stap voor stap zaken omtrent fietstechniek (het rijden dus) uitlegt. De Nederlandse 4-Crossers (Wiggy, Meijer, Air Prijkel en Marielle) vertellen over de scene in Nederland en de ontwikkelingsmogelijkheden voor de wedstrijdsport in Nederland. Er wordt een viertal aluminium fully's getest, die het goedkopere alternatief zijn van hun carbonnen broertje (Scalpel, Epic, Ninety-Six, Spark) en tot slot staat er een tweetal verslagen van de in deze periode zo populaire strandraces in.

Meer info: http://www.mountainbikeplus.com/HuidigeEditie.aspx?edition_number=119

Laatst aangepast door Steelboy op Ma Feb 09, 2009 9:30 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jean-Pierre

BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb hem hier liggen! Hij is goed Cool Mooie foto's zitten er ook in.
Berg-Ab.de
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Wicked DJ

BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2009 7:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt het nou aan mij, of lijkt de stijl en het lettertype (behalve het MTB+ logo)nu wel erg op Bikefreak?

Verder ziet het er veelbelovend uit. Eens kijken of de samenwerking met DP het negatieve imago van Mountainbike plus (wat) kan wegpoetsen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
guido86

BerichtGeplaatst: Di Feb 10, 2009 12:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wicked DJ schreef:
Ligt het nou aan mij, of lijkt de stijl en het lettertype (behalve het MTB+ logo)nu wel erg op Bikefreak?

Dan eerder andersom. Maargoed in mijn ogen is de MTB+ de laatste tijd al een stuk beter dan vroegah.
De vorige editie had toch ook al een stukje over DP racing, starring Mirre Stallen of ben ik in de war met één van de andere blaadjes?

Anyway, keep up the good work Thumbs up!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Feb 10, 2009 6:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

guido86 schreef:

De vorige editie had toch ook al een stukje over DP racing, starring Mirre Stallen of ben ik in de war met één van de andere blaadjes?

Het afgelopen wedstrijdseizoen heeft ieder van de DP Racing rijders/-sters een 'eigen' artikel gehad inderdaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
M@lphy

BerichtGeplaatst: Do Feb 12, 2009 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nwe. hoofdredacteur zag ik...
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Feb 13, 2009 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Stillridingbmx schreef:

Ik hoop niet dat je die veuls te donkere foto over een gehele pagina bij het artikel van EPE bedoelt..............vergelijk dat eens met de foto's over EPE in BikeFreak Magazine bijv........... Angel... Angel... Wink

Vergeleken met een blad als Bike & Trekking zijn de foto's in MTB+ van een bedenkelijk nivo.
En die foto's met "ikflitsveelsteveelterwijldatnietnodigismeteensetjepocketwizards" heb ik nou ook wel een keer gezien, dat deden onze oosterburen in de jaren 90 al.
Nederlanders staan in de fotografie(in z'n algemeenheid) bekend als subtiele fotografen met een eigen visie, oog voor perspectief, detail & tecchniek.
In B & T zie ik dat terug, in de overige bladen zie ik toch te veel foto's van mensen die geen verstand hebben van fotografie; redacteuren die ernaast ook even een camera vasthouden..............
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Feb 13, 2009 12:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik word nu wel nieuwsgierig naar het blad Bike&Trekking....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
scottusa

BerichtGeplaatst: Vr Feb 13, 2009 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
Stillridingbmx schreef:

Ik hoop niet dat je die veuls te donkere foto over een gehele pagina bij het artikel van EPE bedoelt..............vergelijk dat eens met de foto's over EPE in BikeFreak Magazine bijv........... Angel... Angel... Wink

Vergeleken met een blad als Bike & Trekking zijn de foto's in MTB+ van een bedenkelijk nivo.
En die foto's met "ikflitsveelsteveelterwijldatnietnodigismeteensetjepocketwizards" heb ik nou ook wel een keer gezien, dat deden onze oosterburen in de jaren 90 al.
Nederlanders staan in de fotografie(in z'n algemeenheid) bekend als subtiele fotografen met een eigen visie, oog voor perspectief, detail & tecchniek.
In B & T zie ik dat terug, in de overige bladen zie ik toch te veel foto's van mensen die geen verstand hebben van fotografie; redacteuren die ernaast ook even een camera vasthouden..............

ik vind het altijd leuk om rechtstreeks commentaar te krijgen op mijn foto's Wink
en dan heb ik het niet over die foto's bij het artikel over EPE, want dat zijn foto's van katinas, maar er staan wel foto's van mij in mtb+ en jij vindt blijkbaar dat het niveau niet bepaald hoog is Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Feb 13, 2009 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De foto's van EPE zijn NIET van katinas.
Welke van jou zijn weet ik niet maar over het algemeen is het niet veel soeps in MTB+ en eigenlijk in alle NL fietsbladen muv Bike & Trekking. Vaak zie ik gewoon dat de potentie van de situatie er wel is maar dat het dan om zeep wordt geholpen doordat de "fotograaf" niet in staat is goed om te gaan met de situatie. Hij gaat bijvoorbeeld flitsen of gebruikt verkeerde camera's/instellingen.
Je kan het ze vaak ook niet kwalijk nemen aangezien het eigenlijk schrijvers zijn die ook een foto bij het artikel moeten leveren, maar verwacht dan niet dat je publiek het mooi gaat vinden.

De enige foto's die ik nog acceptabel vind zijn die op pagina 54 t/m 57 al vind ik dat daar door de fotograaf niet echt veel aan toegevoegd is 4 rijders netjes met fiets en al in beeld that's it, niet meer en niet minder, en ik zie net in je profiel dat jij dat bent......kom je goed weg Laughing Wink

Die productshots op pagina 94/95 zijn echt tenenkrommend saai, en van die foto op pagina 82 zakt mijn broek echt af.
Die handschoenenfoto's zijn zo plat als een dubbeltje qua licht.
En de foto op pagina 32 is om te janken.

De "fotografen" zien het simpelweg niet; het verschil tussen mooi/lelijk & slecht en goed, ik ben ook geen tekstschrijver dus waag ik mij er niet aan. Vaak heeft men de klok horen luiden maar de klepel weten ze niet te hangen.

Schoenmaker blijf bij je leest!

dussssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
scottusa

BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2009 12:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik zal morgen op de nieuwe fullytest dan een keer met een andere ingesteldheid fotograferen, je zal het resultaat vinden in de volgende mtb+

ps, ik zat fout met esp en epe...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2009 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Reactie van mij als lezer zijnde. Waarbij ik aanteken dat ik a. geen schrijver ben en b ook geen fotograaf.

Na jaren de Nederlandse mtb bladen niet gelezen te hebben want echt van een bedenkelijk niveau onlangs zowel mtb plus als bike freak gekocht.
Ik had de bike freak gevoelsmatig hoger zitten maar die mening stel ik absoluut bij.

De mtb plus is echt een stuk beter geworden dan vroeger, want:
De mtb testen gaan nu in ieder geval ergens over. Vroeger was het regelrecht de sponsor naar de mond praten. (nu is de directe schijn er in ieder geval uit). Helder te vergelijken tabellen.
Ook de duurtest, naar Duits voorbeeld, voegt iets nuttigs toe. Mooi overzicht met de versleten onderdelen.
Verschijningsfrequentie is mager.
Dat geneuzel over wedstrijden boeit mij weinig.
Produkt overzicht op de eerste bladzijde mist helderheid
Doe wat aan het logo dat is zo 1991!

De bike freak vind ik minder, want:
Slechts één fietstest is wel erg mager. De eindtabel is te lang en daardoor onoverzichtelijk.
Aan het eind van het mtb route verslag mis ik een beknopte en overzichtelijke uit een zetting van de route. Middels sterretjes o.i.d.
De broekentest mist ook een helder vergelijkingsoverzicht.
verschijningsfrequentie is goed.
Jammer een interview met de columnist B.B.
Leuk, de fiets van maar mis het gewicht..
Foto's van de Oregon trip ogen nep(?)
Ook aardig toppers van toen
Ik mis de invloed van Tanja de Bie die op mountainbike.nl vroeger een heel aardig online 'blad' publiceerde.

Foto's mogen in beide bladen beter, huur Coen/ Bosss in ofzo.
Beide zijn goed geprijsd, ik had ze minimaal 5 euro ingeschat.
Vooralsnog verkies ik de mtb plus in de kiosk ondanks de 2 maandelijkse verschijningsdatum.

(disclaimer, dit is mijn mening als lezer opgetekend. Niet jou mening, even goede vrienden)

Laatst aangepast door Jurriaan op Zo Feb 15, 2009 8:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2009 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer de Bike & Trekking eens, je zult blij verrast zijn.....

dusssssssss©
Steelboy

BerichtGeplaatst: Zo Feb 15, 2009 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jurriaan schreef:

Ik mis de invloed van Tanja de Bie die hier mountainbike.nl vroeger een heel aardig online 'blad' publiceerde.

...en als je wat kopieert eerst even doorlezen... Wink
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Zo Feb 15, 2009 8:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nadat Steelhead me een tijd terug op de bike & Trekking wees, ben ik dit weekend eens alle tijdschrift winkels binnen gelopen (stuk of 5) die ik tegen kwam. En raad eens? Nergens is dit blad te vinden!!

Raar?

JJ
Faxmulder

BerichtGeplaatst: Zo Feb 15, 2009 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie ze ook nergens.

En kan MTB+ ook nergens vinden.

Ik heb alleen MTB Rider, MBUK, DIRT, WHAT mag, nuts :P
BOSS

BerichtGeplaatst: Zo Feb 15, 2009 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
Nadat Steelhead me een tijd terug op de bike & Trekking wees, ben ik dit weekend eens alle tijdschrift winkels binnen gelopen (stuk of 5) die ik tegen kwam. En raad eens? Nergens is dit blad te vinden!!

Raar?

JJ

Dan neem je toch gewoon een abonnement van 2 jaar(8 nummers) voor 32 euro, dan krijg je er nog een supermooie Tifosi zonnebril bij met photochromatische glazen tmw iets van 69 euro.
Maar idd. het blad is niet wijd verspreid, of uitverkocht wegens ongekend succes.........

dusssssss©
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Zo Feb 15, 2009 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:

Raar?

JJ

Komt dan ook maar 4x per jaar uit, de volgende komt in maart.
Naar boven
Dennis Katinas

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje twijfelachtige teksten van je moet ik zeggen BOSS. Bij het geven van commentaar zoals jij dat doet, zul je je zelf de vraag moeten stellen wat jou rol hier in is en wat je er zelf aan kan doen. En hoeveel recht van spreken heb en hoe ver kun je gaan in wat je zegt. Je hebt mensen die veel vertellen op een forum omdat ze willen helpen, en je hebt mensen die veel zeggen op een forum omdat ze graag hun ideeën en mening willen opdringen. Ik weet bij jou niet echt met wat voor persoon ik te maken heb.

Jij kan zelf goede foto's maken, want je schopt flink tegen de muur, dus ik zou zeggen, give it a shot, make a change.

Over het gebruik van Pocket Wizards. Ik ben bij MTB+ de enige die ze gebruikt, dus voel ik me daar ook op aangesproken. PW's kun je heerlijke foto's mee maken, maar je moet weten wanneer je ze wel of niet gebruikt, en hoe je ze gebruikt. Ik ben benieuwd wat je op mijn foto's aan te merken hebt. o.a. de cover van de afgelopen twee uitgaven. Ik heb deze foto's op een wel overwogen manier gemaakt, ze staan niet altijd in het blad zoals ik ze bedoeld heb. Denk niet dat ik je opmerkingen negatief zal beschouwen, als je het logisch onderbouwd tenminste. Ik sta er zeker open voor.

De EPE foto's zijn idd niet van mij. En Bike&Trekking staan ook mooie foto's in ja, in de volgende uitgave staan er ook foto's van mij in, maar MTB+ en B&T richten zich op een andere doelgroep, dus niet helemaal te vergelijken.

Ik vind de kwaliteit van de foto's in de mtb bladen hier in de Benelux ook beneden het niveau als je het vergelijkt met bladen uit de UK en Duitsland bijv. Ook ik vind dat jammer want ik zie heel duidelijk meer potentie voor de hele mtb scene in de Benelux en dat verdient mooiere foto's en mooiere bladen in het algemeen.

Het is daarom jammer dat alle fietsbladen niet meer budget vrijmaken voor de fotografie, of ze dat niet willen of gewoon niet kunnen, dat weet ik niet. Je kunt niet van alle redacteuren verwachten dat ze top foto's maken, zoals ze ook niet van mij verwachten dat ik voor prijzen werk waar ik zelf bij in schiet. Maar goed, dat is in het geheel een heel andere discussie die ik hier niet wil voeren, maar het heeft er wel mee te maken.

Over MTB+, ze zijn wat mij betreft het beste mtb blad in de Benelux, niet omdat ik daar aan de slag ben, maar omdat ze met alle disciplines wat proberen te doen. Dus hou hem in de gaten, want de hele redactie doet zijn uiterste best om het blad continue te verbeteren en ze doen het met passie.

BOSS schreef:
De foto's van EPE zijn NIET van katinas.
Welke van jou zijn weet ik niet maar over het algemeen is het niet veel soeps in MTB+ en eigenlijk in alle NL fietsbladen muv Bike & Trekking. Vaak zie ik gewoon dat de potentie van de situatie er wel is maar dat het dan om zeep wordt geholpen doordat de "fotograaf" niet in staat is goed om te gaan met de situatie. Hij gaat bijvoorbeeld flitsen of gebruikt verkeerde camera's/instellingen.
Je kan het ze vaak ook niet kwalijk nemen aangezien het eigenlijk schrijvers zijn die ook een foto bij het artikel moeten leveren, maar verwacht dan niet dat je publiek het mooi gaat vinden.

De enige foto's die ik nog acceptabel vind zijn die op pagina 54 t/m 57 al vind ik dat daar door de fotograaf niet echt veel aan toegevoegd is 4 rijders netjes met fiets en al in beeld that's it, niet meer en niet minder, en ik zie net in je profiel dat jij dat bent......kom je goed weg Laughing Wink

Die productshots op pagina 94/95 zijn echt tenenkrommend saai, en van die foto op pagina 82 zakt mijn broek echt af.
Die handschoenenfoto's zijn zo plat als een dubbeltje qua licht.
En de foto op pagina 32 is om te janken.

De "fotografen" zien het simpelweg niet; het verschil tussen mooi/lelijk & slecht en goed, ik ben ook geen tekstschrijver dus waag ik mij er niet aan. Vaak heeft men de klok horen luiden maar de klepel weten ze niet te hangen.

Schoenmaker blijf bij je leest!

dussssss©
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Twijfelachtig? Ik denk dat ik vrij duidelijk en uitgesproken ben altijd. Mijn rol hierin is dat ik denk dat redelijk wat verstand van fotografie heb en nog meer verstand van licht en het gebruik daarvan.Ik geef commentaar, wellicht niet altijd te subtiel(sommigen noemen het lomp) maar de boodschap is volgens mij wel duidelijk & onderbouwd.
Je kan daar natuurlijk mee doen wat je wilt, of niet.

Ik probeer altijd thuis te komen met foto's die toch wel iets meer zijn dan een registratie van het onderwerp. Ik probeer altijd net ff anders te kijken, mits de situatie/opdracht zich daarvoor leent uiteraard. Soms knip ik ook maar gewoon wat raak.
Als fotograaf heb je in principe 2 dingen waarmee je het onderscheid kan maken:
1: Het gebruik van het licht.
2: Het perspectief/standpunt.

That's it!! Daarmee kun je het onderscheid maken, een camera kan iedereen kopen!

Lichtgebruik is het lastigste, let wel ik heb het hier over het gebruik van het bestaande licht, niet over flitslicht. Het wordt een TE lang verhaal om hier alle regels voor het gebruik van licht uit de doeken te doen, maar over het algemeen hebben weinig mensen hier kaas van gegeten.

Over jou foto's:
Laat ik eerst even zeggen dat ik niet echt een fan ben van te veel flitsen. Vaak wordt het overmatige flitsen gebruikt om de onkunde van de fotograaf te verdoezelen, ik zeg vaak en dus niet dat dat in jouw geval zo is.........

Coverfoto:(crop van de foto op pagina 10)
Al met al geen slechte foto. Waarom schiet je een coverfoto niet gewoon staand? Je bent dan closer op je rijder waardoor je nog minder scherptediepte krijgt.
Ik weet niet exact welke diafragma's je gebruikt maar ik heb het idee dat je veel meer open kan waardoor je meer onscherpte krijgt in de achtergrond.
De lichtvlek op de grond vind ik erg naar.

Bovenste foto pagina 11:
Je flitsers, 2 volgens mij, staan op de verkeerde plek waardoor de foto enorm plat word qua licht. 2 flitsers is eigenlijk verboden; vaak is de redenering; meer is beter.....maar helaas.
Weer zo'n nare lichtvlek rechtsonderin. Lichte plekken trekken de meeste aandacht, rechtsonderin heb je dat niet echt nodig.

Onderste foto pagina 11:
Lichte plekken trekken de meeste aandacht................ik zie 3 lichte plekken waarvan er slechts 1 de aandacht nodig heeft

Linksboven pagina 12:
Lichtvlek aan de linkerkant is erg storend

Middenboven pagina 12/13:
Hele andere sfeer dan de rest, had beter niet geplaatst kunnen worden.

Middenonder pagina 12/13:
Weer rechts zo'n rare lichtvlek terwijl er niets te zien is.
Waarom zet je meerdere flitsers neer?

Pagina 13:
Te veel flits/te weinig omgevingslicht

Pagina 44/45:
De foto's van Patrick...........
Waarom heeft hij in vredesnaam dat oerlelijke shirt van Theo Schilder aan?
Hij heeft een kledingsponsor die onwijs mooie kleding maakt en dat heeft hij zo'n lelijk vod aan
Licht staat veel te laag en is helemaal uit balans; Patrick is veel te licht op pagina 45.
Persoonlijk had ik daar gebruik gemaakt van het schitterende zonnetje, wellicht met een reflectieschot. Je hebt daar onwijs mooi licht, dit is echt een gemiste kans imo.

Vergelijking B&T & MTB+ gaat wel degelijk op aangezien we het over goede en slechte fotografie hebben. Ze besteden daar gewoon meer aandacht aan de fotografie. en werken met meer mensen die er verstand van hebben. Bij MTB+ is het verschil tussen de verschillende artikelen te groot. De foto's van EPE, de techtalk en van die handschoenen zijn echt om te janken zo slecht, terwijl het met dezelfde middelen en een beetje meer kennis vele malen beter had kunnen zijn.
Een beetje photoshop zo hier en daar zou ook al helpen.

De bladen kunnen nog zo hun best doen, maar als ze het verschil niet zien tussen een goede foto en een slechte foto heeft erg je best doen ook niet veel zin.
Dat er geen geld is voor fotografie geloof ik best, maar om dan maar slechte foto's te gaan plaatsen.........
De markt is gewoon te klein vergeleken met Dld of UK.
Als Fiets, BFM & MTB+ nou eens de handen ineensloten zou het misschien nog wat kunnen worden.........

B&T zit trouwens bij een grotere uitgeverij waar ze wellicht een fotoredacteur employeren, dat werkt wel!

dusssssssss©
Dennis Katinas

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 11:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Boss,

Dat jij niet een fan van flitsen bent, dat kan natuurlijk, en daar kan ik me best in vinden. Maar omdat ik wel een vreselijke fan van flitsen ben, zal ik reageren op de reacties op mijn foto's. Niet onrespectvol of negatief bedoelt hoor.

Eerst jou commentaar en daar onder mijn reactie:

Coverfoto:(crop van de foto op pagina 10)
Al met al geen slechte foto. Waarom schiet je een coverfoto niet gewoon staand? Je bent dan closer op je rijder waardoor je nog minder scherptediepte krijgt.
Ik weet niet exact welke diafragma's je gebruikt maar ik heb het idee dat je veel meer open kan waardoor je meer onscherpte krijgt in de achtergrond.
De lichtvlek op de grond vind ik erg naar.

D: Ik heb deze foto niet staand geschoten omdat deze foto niet bedoeld was als cover shot. In eerste instantie heb ik deze foto voor een spread geschoten. Ik heb vervolgens een aantal alternatieven aangedragen voor de cover. Ongeveer 10 foto's. Deze is uitgekozen door de redactie.
Ik heb voor meer scherptediepte gekozen omdat het te donker was om de autofocus om continue mode te gebruiken, iets wat ik ook zelden doe trouwens. Ik heb dus op safe gespeeld, want we hadden hooguit een uur voor alle foto's die ik gemaakt hebt. Ik vind het verder ook niet nodig om de achtergrond onscherp te hebben, deze opzet heeft mijn voorkeur
.

Bovenste foto pagina 11:
Je flitsers, 2 volgens mij, staan op de verkeerde plek waardoor de foto enorm plat word qua licht. 2 flitsers is eigenlijk verboden; vaak is de redenering; meer is beter.....maar helaas.
Weer zo'n nare lichtvlek rechtsonderin. Lichte plekken trekken de meeste aandacht, rechtsonderin heb je dat niet echt nodig.

D: Deze foto is inderdaad niet mijn beste foto. Zoals ik al zei, het was erg donker aan het worden, met flitsers werken was de enige optie, dit was eigenlijk een shot die er nog snel ff bij kwam voordat we naar de volgende gingen.
Over het gebruik van meerdere flitsers ben ik het vreselijk oneens met je, mijn mening, hoe meer hoe beter. Bestaand licht moet altijd de basis zijn, maar je kan het aankleden met flitslicht of lampen of weerkaatst licht. Grenzen stellen aan wat je kunt gebruiken voor het maken van een foto is grenzen stellen aan je creativiteit en aan de mogelijkheden die je hebt. Maar dat is mijn mening, maakt verder niet uit.

Onderste foto pagina 11:
Lichte plekken trekken de meeste aandacht................ik zie 3 lichte plekken waarvan er slechts 1 de aandacht nodig heeft

D: Het was zo donker aan het worden, dat ik met 1 flitser niet veel bereikt had, of niet het gewenste effect iig. Kwesti van smaak denk ik, en ook hier, ik had tijd voor 1 poging hier, dus optimaal was het niet nee.

Linksboven pagina 12:
Lichtvlek aan de linkerkant is erg storend

D: Ik zelf vind dit niet storend, maar als ik meer tijd had gehad, had ik dit fijner gedaan. Toch heb ik hier zoveel licht gebruikt aan de achterkant om het opspattende modder en gras op te lichten tegen een zwarte achtergrond, maar dat komt niet goed uit op een kleine foto. Ik had deze foto graag als spread gezien. Ik vind deze foto verder heel vet.

Middenboven pagina 12/13:
Hele andere sfeer dan de rest, had beter niet geplaatst kunnen worden.

D: Ben ik het mee eens, maar dat was helaas niet aan mij. Ik had om grote foto's gevraagd, het zijn veel kleine foto's geworden.

Pagina 13:
Te veel flits/te weinig omgevingslicht.

D: Dit is precies wat ik wou creeren, deze sfeer wou ik hebben.

Pagina 44/45:
De foto's van Patrick...........
Waarom heeft hij in vredesnaam dat oerlelijke shirt van Theo Schilder aan?
Hij heeft een kledingsponsor die onwijs mooie kleding maakt en dat heeft hij zo'n lelijk vod aan
Licht staat veel te laag en is helemaal uit balans; Patrick is veel te licht op pagina 45.
Persoonlijk had ik daar gebruik gemaakt van het schitterende zonnetje, wellicht met een reflectieschot. Je hebt daar onwijs mooi licht, dit is echt een gemiste kans imo.

D: De kleding heb je helemaal gelijk in, ik vond dat ook oerlelijk. Maar dat was niet aan mij. Ook de locatie vond ik zelf niet helemaal geschikt, maar ook dat was in dit geval niet helemaal aan mij, maar het was wel te doen met flitsers. Dat hij op pag.45 te licht is, tja, dat is een kwestie van smaak. MTB foto's mogen van mij highlights hebben om iets eruit te laten springen, ik hou niet van balans, en al helemaal niet van histogrammen als het om mtb foto's gaat.

Vergelijking B&T & MTB+ gaat wel degelijk op aangezien we het over goede en slechte fotografie hebben. Ze besteden daar gewoon meer aandacht aan de fotografie. en werken met meer mensen die er verstand van hebben. Bij MTB+ is het verschil tussen de verschillende artikelen te groot. De foto's van EPE, de techtalk en van die handschoenen zijn echt om te janken zo slecht, terwijl het met dezelfde middelen en een beetje meer kennis vele malen beter had kunnen zijn.
Een beetje photoshop zo hier en daar zou ook al helpen.

D: Zit een kern van waarheid in.

De bladen kunnen nog zo hun best doen, maar als ze het verschil niet zien tussen een goede foto en een slechte foto heeft erg je best doen ook niet veel zin.

D: Kan ik niet over oordelen.

Dat er geen geld is voor fotografie geloof ik best, maar om dan maar slechte foto's te gaan plaatsen.........

D: Not my wapon of choise too.

De markt is gewoon te klein vergeleken met Dld of UK.
Als Fiets, BFM & MTB+ nou eens de handen ineensloten zou het misschien nog wat kunnen worden.........

D: BFM en MTB+ samen aint gonna happen, maar een fusie hier en daar, ben ik zeker voor.

B&T zit trouwens bij een grotere uitgeverij waar ze wellicht een fotoredacteur employeren, dat werkt wel!

dusssssssss©

D: Laten we het er op houden dat smaken verschillen.
Steelboy

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zinnige discussies, vrienden, maar wellicht is een ander topic daar beter voor geschikt, hier gaat het immers om de redactionele content Wink

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=26871&start=900

Ik wil zelf nog wel even wat kwijt over deze opmerking van BOSS:
BOSS schreef:
Ik probeer altijd thuis te komen met foto's die toch wel iets meer zijn dan een registratie van het onderwerp.

Ook ik probeer thuis te komen met wat unieks, wat anders, iets waarin ik een deel van mezelf leg, maar... soms kan dat gewoon niet, omdat je maar een uurtje hebt (WK CX) of omdat de omstandigheden het niet toelaten (regen, mist). En dan heb je de keuze: op safe gaan en in ieder geval registratie materiaal mee naar huis nemen of zonder iets thuis komen... die keuze is dan snel gemaakt!
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Wo Feb 18, 2009 11:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ok staalmans, dan ga ik daar even verder.

dusssssss©
BIKE&trekking

BerichtGeplaatst: Wo Feb 25, 2009 10:51 pm    Onderwerp: Foto's in BIKE & trekking Reageer met quote

Ik las ergens dat we (BIKE & trekking) nergens te koop waren. Klopt. BIKE & trekking verschijnt maar vier keer per jaar. Het eerste nummer van 2009 is net verschenen in ligt in de kiosk of de betere mtb-speciaalzaak.
Voor wat betreft onze foto's: we doen enorm ons best om de beelden zo mooi mogelijk te presenteren. En we geven er gewoon meer geld aan uit dan sommige andere tijdschriften. Als we reportagereizen maken zijn er altijd een redakteur en fotograaf bij. Je kan namelijk maar 1 ding goed doen. Of foto's schieten, of een verhaal maken. Onze methode is duurder, maar we hopen op de lange duur door de betere kwaliteit een plekje in de fietsbladenmarkt te verwerven. Enjoy.

Arjan
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Feb 25, 2009 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem gevonden, gewoon bij de Bruna om de hoek Smile

JJ
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: