Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Christophe Dupouey is niet meer.... ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 7:40 pm    Onderwerp: [nieuws] Christophe Dupouey is niet meer.... Reageer met quote

Een icoon uit de mountainbike historie is niet meer. Afgelopen woensdag heeft de Franse ex-wereld kampioen cross country Christophe Dupouey een eind aan zijn leven gemaakt.

Dupouey werd vooral bekend tijdens zijn succes jaren toen hij uit kwam voor het team van Max Commencal van Sunn Bicycles. Tijdens de eerste Olympische Spelen viel hij net buiten de medailles en werd vierde achter Bart Brentjens. In 1998 wist hij het wereld kampioenschap cross country op zijn naam te zetten.

Het was bekend dat Dupouey de laatste jaren met depressiviteit kampten. In 2006 werd hij nog veroordeeld tot 3 maanden gevangenisstraf in verband met de betrokkenheid in een dopingaffaire. Hij werd 40 jaar.

Foto: Agence France Presse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een van de meest controversiele top mtb-atleten, maar hij heeft toch wel wat jaartjes aan de top gestaan. En tijdens de toptijd, toen Eurosport zelfs de Coupe de France uitzond. Ik was altijd wel een beetje fan, moet ik eerlijk zeggen. Dat hij in vrede moge rusten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Buitengewoon spijtig dat iemand zich zo radeloos voelt om het besluit te nemen een einde aan zijn leven te brengen.

R.i.p.
LSmtb

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2009 7:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

R.I.P.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
MarinTi

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2009 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

1999 houffalize schoot me ineens te binnen, heb ik mooie herinneringen aan.
Nadien nog de 160km Grand Raid Godefroy in Bouillon gefietst.

O.a. deze kiekjes van Christophe vond ik nog in een la, heb ze even onder de scanner gelegd:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2009 9:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Martinez en Dupouey waren min of meer mijn 'eerste helden' toen ik begon met fietsen. De Sunn fietsen waar zowel Martinez en Dupouey op reden, waren erg apart/bijzonder en vooral eigenwijs. De fragiel ogende frames in de tijd dat oversized alu gemeengoed werd, was de basis voor mijn voorliefde voor het Fe3C framemateriaal....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Za Feb 07, 2009 12:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

k hoorde het net in de LBS. Ik zei meteen, "die gast die lijkt op Crimson van Suske & Wiske?" Podver! Moge hij eindelijk rust vinden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Za Feb 07, 2009 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ooit heb ik de eer en het grote genoegen gehad een paar dagen in zijn nabijheid te mogen verkeren ter gelegenheid van een Giant-trainingskamp. We reden toen ook de Deval-Ventoux waarvan bovenstaande foto. Ik ervoer hem als een vriendelijke en uiterst bescheiden man. Buitengewoon serieus in zijn sportbeoefening.
Als we bij WorldCupwedstrijden 's ochtends "vroeg" bij de truck een bakkie gingen doen, kwam hij soms langs. Had hij al een paar uur getraind.
Het bericht komt hard aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Dennis Katinas

BerichtGeplaatst: Za Feb 07, 2009 1:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vreselijk nieuws, ook een van mijn eerste XC helden.

Rest In Peace.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: