Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Championnat de Belgique, de moeite waard...? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fourcross wedstrijden
Auteur Bericht
Cheeta

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2009 11:42 pm    Onderwerp: Championnat de Belgique, de moeite waard...? Reageer met quote

Wil toch wat meer wedstrijden rijden dan afgelopen jaar. In een poging iets van een kalender samen te stellen met evenementen kwam ik ook het "Championnat de Belgique" van Patrick Maes tegen...

Calendrier définitif
Dual/4x 2009
Championnat de Belgique.
29 mars : Seraing (piscine), av des puddleurs.
17 mai : Liége (parc d’Avroy).
30 août : Fallais, rue Macabioul.
13 septembre : Malmedy (ferme Libert).
20 septembre : Neupré (hall sportif du domaine), avenue de la vecquée.
27 septembre : Houffalize.

Grote voordeel is dat alles binnen 1.5h rijden zit, wat nogal een verschil is met bijv. MDC of SDC, maar anderzijds heeft de laatste keer dat ik zoiets in België gereden heb nu niet echt een geweldige indruk achtergelaten . Maar da's >5 jaar geleden...

Is er iemand die recenter deze wedstrijden heeft gereden en wat meer kan vertellen:
a) wat is dual en wat is 4X (buiten Malmedy & Houffalize).
b) wat kan je verwachten qua banen en voorzieningen (start e.d.)?
c) is het ook echt 'de Belgique' of hadden ze het beter 'de Wallonie' kunnen noemen?
d) is het de moeite waard (of welke wel en welke niet)?

Het kan nog zo dichtbij zijn maar wanneer je op een slechtlopend Mickey Mouse baantje met een elastiek weggeschoten wordt, dan doe ik liever iets anders met m'n tijd...

Ik ben in een zoektocht alhier wel wat inhoudelijke informatie tegengekomen, maar veel dateert van 2004/2005, met een paar min of meer 'off topic' van vorig jaar van o.a. Eric.
Chmod

BerichtGeplaatst: Ma Jan 26, 2009 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

alles buiten Malmedy en Houffa zuigen big time. Als je graag in een grasweide rond paaltjes rijdt, start op een hooikar of gewoon op een paar vochtige paletten...

Er is zelfs een dual in het park van luik... Dit is plat en met houten jumpjes. Als je ECHT niets anders te doen hebt, dan is het ok.

Zoals je al zei, het is eerder championnat de Wallonie. Wij vlamingen gaan al jaren niet meer.

Meer info op:
http://www.vtt-patricmaes.be/

P.S.: Dit is de zoon van één van de mannen van de Belgische bond. Meestal zit ie al weken op voorhand te trainen op z'n zelfgemaakte pistjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mrtnrider

BerichtGeplaatst: Ma Jan 26, 2009 10:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dus Malmedy en Houffa zijn leuk, maar voor de rest kun je dus beter naar Duitsland gaan? Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Chmod

BerichtGeplaatst: Ma Jan 26, 2009 9:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn de enige 2 echte pistes in België.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Cheeta

BerichtGeplaatst: Ma Jan 26, 2009 10:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn bovendien beide aangelegd door ene Saxena (doet wel eens wat voor de UCI) met een serieus verval. Daar kan in Duitsland zich volgens mij ook weinig mee meten.

@chmod:
Bedankt! Dat klinkt redelijk als m'n definitie van Mickey Mouse...
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Jan 26, 2009 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cheeta schreef:
Zijn bovendien beide aangelegd door ene Saxena (doet wel eens wat voor de UCI) met een serieus verval. Daar kan in Duitsland zich volgens mij ook weinig mee meten.

Correctie: ontworpen door Phil, de baan in Houffa heeft ie zelf nog wat aan gedaan, in Malmedy verder helemaal niks....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
M@lphy

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2009 1:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dus Willingen kan zich niet met Malmedy of Houffa meten?

Patrick Maes da sen Dual Slaloms géén 4X.
idd. 1 dags tracks.
Cheeta

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2009 7:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er zit een wezenlijk verschil in betekenis tussen 'weinig' en 'niets', hetgeen je in de Van Dale prima kan opzoeken... Oftewel er wordt al aangegeven dat er enkele uitzonderingen zijn, zij het dat dit niet nader gespecificeerd wordt.

Verder valt de vraag of Willingen zich niet kan meten met Houffalize of Malmedy eigenlijk niet te beantwoorden zonder dat gedefinieerd wordt of het de 'oude' WC track betreft of dat geval beneden bij de ijshal.

Dat in ogenschouw nemende zou de vraagstelling dan ook als volgt moeten zijn:
"Behoort de oude WC-track in Willingen jouw inziens tot de banen in Duitsland die zich wel kan meten met Malmedy en Houffalize?"

Een vraag die ik volmondig met 'ja' zou willen beantwoorden.

@Steelboy:
Sorry, wist dat hij in Houffalize het niet had afgemaakt (hetgeen ook als excuus werd aangevoerd dat de eerste hindernissen nogal aan de korte kant waren), maar leefde in de veronderstelling dat hij wel aan Malmedy was begonnen (en ook weer rap gestopt).
M@lphy

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2009 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey ga lekker bij Gustav en Patrick Maes DS-en... tegen de legio tieners van zijn VTT Ecole de Patrick Maes.

Op een scheve aanhanger met een traphek...

Gustav die je start op z'n Waals... Apres, set, go!

Op een platgereden grasheuvel zonder kombochten en jumps...

Bij aankomst wel een ieder ff kussen op z'n waals!

Of is dat wezenlijk niet verantwoord edoch misplaats als Hollander.

Alsmede deelnemen aan de jaarlijkse Luikse daar wel Liegé Slalome des Dual op een plankenparcours, ik herstel houten pallets uitgezet in het stadspark ter vermack van den bezoekers van de jaarmarkt aldaar. Pal gelegen naast de Citadel de Liegé.

Voor correct woordgebruik alsmede vertaling ervan kun je een Van Dale erop naslaan.

Wheze!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
M@lphy

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2009 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Cheeta"]Zijn bovendien beide aangelegd door ene Saxena (doet wel eens wat voor de UCI) met een serieus verval. Daar kan in Duitsland zich volgens mij ook weinig mee meten.

Phil Saxena?

Dan beter SX Masters Tom Ritzenthaler en Daniel Ahlgren! ! !

Suivant!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Chmod

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2009 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Haha,

M@lphy, je slaagt de nagel op de kop. Pas op, het kan wel zijn dat ik die dingen wel eens ga meerijden hoor, MAAR, enkel als ik ECHT niets anders te doen heb...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fourcross wedstrijden
Pagina 1 van 1

Ga naar: