Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Terugroepactie Magura Durin 80 & 100 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 8:45 pm    Onderwerp: [nieuws] Terugroepactie Magura Durin 80 & 100 Reageer met quote

Vork- en remmenfabrikant Magura roept de Durin MD80R en MD100R van de eerste serie terug wegens een potentieel probleem met de onderpoten. Bij deze eerste serie kan een scheur ontstaan in de voorste van de twee boven van de onderpoten. De overgang tussen het horizontale en verticale deel van de voorste vorkbogen blijkt een zwak punt te zijn. De vork is nog rijdbaar nadat op deze plek een scheur is ontstaan aangezien de tweede vorkboog de poten nog bij elkaar houdt. De tweede boog zal echter ook snel breken en daarom is het absoluut noodzakelijk de vork terug te sturen voor een omwisseling van onderpoten. Juist omdat de vork niet direct geheel onrijdbaar is, is extra voorzichtigheid geboden en raad Magura af om door te rijden met de Durin vorken uit de eerste productieserie.

De terugroepactie betreft dus enkel een gelimiteerd aantal Durin Race 80 en 100 vorken van de eerste productieserie. Het serienummer geeft hierin uitsluitsel. Ben je in het bezit van zo'n vork, raadpleeg de lokale distributeur of neem direct contact op Magura via de onderstaande website. Twijfel je of je vork bij de betrokken serie behoort, rijd in géén geval verder en neem contact op met Magura voor uitsluitsel!

Meer informatie: www.magura.com/recall
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
BLRacing

BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lag in de lijn der verwachting. Toen ik de vork voor het eerst zag dacht ik echt dat die scherpe overgang tussen boog en onderpoot een meer dan behoorlijke stressrizer zal zijn. Zie hier het resultaat. Had makkelijk voorkomen kunnen worden door een mooiere overgang te creeren, dwz een radius aanbrengen. Duitsers Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
MERLIN

BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 10:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb net mijn Durin MD100R binnenstebuiten gekeerd maar kan mijn serienummer nergens vinden... De vork is laatst terug geweest en heeft toen een nieuwe binnenkant en kroonstuk gekregen (zat een tik in) en kan me herinneren dat er eerst een stickertje opzat.

Weet iemand waar deze zou moeten zitten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
MarinTi

BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 11:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

MERLIN schreef:
Ik heb net mijn Durin MD100R binnenstebuiten gekeerd maar kan mijn serienummer nergens vinden... De vork is laatst terug geweest en heeft toen een nieuwe binnenkant en kroonstuk gekregen (zat een tik in) en kan me herinneren dat er eerst een stickertje opzat.

Weet iemand waar deze zou moeten zitten?

geen serialnr. check dan de arch, zie ook bovenstaande link Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
MERLIN

BerichtGeplaatst: Vr Dec 12, 2008 8:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks, hij is okay (je hoeft hem niet terug te sturen MarinTi)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: