Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

snow downhill in zillertal ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill wedstrijden
Auteur Bericht
degoe

BerichtGeplaatst: Wo Dec 03, 2008 6:29 pm    Onderwerp: snow downhill in zillertal Reageer met quote

Voor iedereen die toevallig in de buurt van het zillertal is rond 24/25 januari,neem je bike mee. Want dan vindt daar voor de eerste keer in Zillertal een snowdownhill plaats.Deze wedstrijd gaat er als volgt uitzien: Het wordt een soort reuzenslalom(zoals bij skien) met wat extra kombochten en jumps. (voor die die het nog kennen een soort Siemens Mobile Snow King Mountain Bike Downhill wat toe der tijd in Garmisch plaats vond). verdere info vind je in de volgende link,op attachment.
http://www.downhill-board.com/49074-snow-downhill-zillertal-24-25-jaenner.html

degoe.

ps voor diegene die niet weten waar Zillertal ligt...in Oostenrijk....tirol. in de buurt van Innsbruck............ genoeg info toch?
Trekrules

BerichtGeplaatst: Wo Dec 03, 2008 8:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben wel eens in het verleden voordat ik aan het mountainbiken begon daar 3x geweest,gezellig plaatsje om te wezen.Jammer dat het niet om de hoek is Sad .
Sepp

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2008 6:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Degoe,

helaas niet voor mij, maar 'k ben wel bij m'n ouders voor die tijd, om ook in de sneuw te gaan rijden.

Zover ik weet, maag je bij zo'n snow race geen spike banden gebruiken, of wel?

Welke banden gebruik jij dan in de sneuw? Ik hoorde, dat je beter harde banden (60a) kunt gebruiken, dan zachte...heb je een aanrader?

veel plezier en sneuw daar,

Joe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
degoe

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2008 4:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

servus sepp, banden keus ligt aan de ondergrond/hoe hard en diep de sneeuw is. ik rij meestal met schlammreifen(black shark mudd van schwalbe) zacht compound, als de sneeuw wat harder is(je zakt er niet tot haast niet in). Als de sneeuw zachter is(je zakt er min 5cm in) dan beter hard compound.Wel smalle banden nemen als het zachter is. enne nee spikes zijn bij de meeste sneeuwwedstrijden niet toegestaan.

greetz degoe.

Oh wacht voordat iemand zegt dat ik reklame wil maken voor een bepaalt merk...maxxis swampthing of wetscream,michelin mud 3 ,intense weet ik veel hoe die heet enz zijn ook prima! Very happy
Sepp

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2008 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Da's mooi, want ik heb nog een paar Swampthings liggen - ha, dat wordt leuk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Trekrules

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2008 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

degoe schreef:
enne nee spikes zijn bij de meeste sneeuwwedstrijden niet toegestaan

Bij de siemens mobile snow kings reden de wereld top met spikes,maar die reden ook van de zwarte downhill en Super G pistes af met 100 km/h of meer Cool .Maar dat zal alleen bij dat soort wedstrijden zijn denk ik Confused .

Meeste snow downhill wedstrijden op die siemens na,worden vaak op boarder cross parcoursen verreden met 4 man of meer(Ten minste wat ik op TV zie)
degoe

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2008 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

klopt bij snow king reden ze met spikes,maar dat ging ook niet anders,want ze reden daar een dag na de world cup ski afdaling op het zelfde parcours. enne mijn ervaring zegt me dat die piste steen hard is...of te wel zeer ijzig,zoals het hoort bij deze ski wedstrijden. Ik zei ook bij de meeste sneeuw wedstrijden. zeg maar alle die ik tot nu toe heb gereden. en Dat zijn er al aardig wat(11x wel getelt).Maar zoals in het regelement van tenmiste de Oostenrijkse en Zwitserse wielerbond staat is het gebruik van spikes bij snow dh,4x of dual wedstrijden waar niet alleen een licentie klasse aan de start gaat verboden wegens te hoog blessure gevaar. En begin nu aub niet met: dus licentie rijders zijn beter als alle andere,en ik rij geen licentie maar wel sneller en beter als menig licentie rijder. Het is nu eenmaal een regel Teminste in Oostenrijk en Zwitserland. Kan ik ook weinig aan veranderen. Smile

De wedstrijd in Zillertal zal een "gewone" dh worden waar ieder voor zich en tegen de tijd rijdt en geen 4x of dual race. Veel sneeuw wedstrijden doen een 4x of dual omdat dat voor het publiek vaak leuker is om naar te kijken(je ziet meer aktie en vaak de hele baan) Gelukkig worden er weer steeds meer snow dh`s georganiseerd waar je gewoon weer tegen de tijd rijdt(vind ik persoonlijk leuker). Zo heb je bij ons in oostenrijk nu dan Zillertal en nog eind maart Krippenstein(beide echte dh's). Ook in Kaprun proberen ze al jaren een snow dh te organiseren,maar dat gaat tot op heden niet door(vergunningen ofzo) .

Hoop hier weer wat info aan iedereen te hebben kunnen geven(ook die die niet of nooit aan een snow dh zullen meedoen).

greetz Degoe.

ps. Nog wat leuks over die siemens snow king. De winnaar van de bikerace was maar +/- 14 seconde langzamer als de winnaar van de ski wedstrijd de dag ervoor.Das best heftig enne ja het was Cedric Gracia.(bij de skiers Herman Maier voor die gene die dat wat zegt)
Mathijs

BerichtGeplaatst: Wo Jan 14, 2009 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Al een tijd niet hier geweest en ik zie dat de zaken zichzelf ondertussen nog wel regelen...

Krimml is zowat onze 'zweite heimat' en vast wintersport adres, kreeg via via dit ook al voorgeschoteld. Heb het hier niet gepost aangezien er toch niet wat mee zou gebeuren, maar gelukkig neemt toch nog iemand de moeite... Wink

Ben benieuwd wat voor parcour ze uit de grond stampen. Graag een verslagje na afloop :P

OT: Nog een maandje en ik zit daar weer, schi fahren!

Kleine kritische noot: Technisch gezien is Krimml geen ZIllertal toch? Ligt net aan de verkeerde kant van de berg (=Salzburg). Maar wel onderdeel van Zillertal Arena, dus om het makkelijk te houden... Geen haan die er naar kraait, behalve ik.
menace

BerichtGeplaatst: Wo Jan 14, 2009 8:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey ........ leuk

Misschien dat ik wel ff langs ga om te kijken en een paar foto's te maken , zit er rond die tijd maar een km of 50 vandaan (snowboarden in Fügen)
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill wedstrijden
Pagina 1 van 1

Ga naar: