Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] BikeMotion Benelux - Volle bak! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 6:43 pm    Onderwerp: [special] BikeMotion Benelux - Volle bak! Reageer met quote

Het was druk. Zelfs op vrijdagmiddag, toen om 14.00 uur de deuren open gingen, liep het al storm. Zaterdag en zondag was het niet veel anders en zo kon het zijn dat op de derde dag van de beurs de 20.000ste bezoeker verwelkomt werd. Kwamen er in 2007 in totaal 18.346 bezoekers naar de beurs, zo werd dat aantal al ruimschoots voorbij gelopen op de voorlaatste dag van de Bike Motion en kwam het totaal met de bezoekers op de maandag, de dag voor de vakhandel, meegeteld op 24.762 bezoekers. De 20.000ste bezoeker kwam uit België en dat was dan ook wel kenmerkend voor het gehele weekend. Met het wegvallen van de jaarlijkse Expo Velo in België, trok de Bike Motion dit jaar dan ook een grote hoeveelheid bezoekers uit België.

Naast 'druk', waren 'groots' en misschien toch ook wel 'exclusief' dé steekwoorden van de voorbije Bike Motion. Groots aangezien er dit jaar drie hallen nodig waren om alle standhouders ruimte te geven en daarmee is het de grootste editie ooit. Met een ruime vertegenwoordiging van een aantal high-end en exclusieve merken zoals Litespeed, Merlin en zelfs Serotta was er zelfs genoeg te zien voor de sportieve biker met een uiterst kritische kijk.

In een tijd dat 'daar buiten' een economische teleurgang gaande is, viel het deste meer op dat binnen in de drie halen grote hoeveelheden mensen samen pakten rond de meest exclusieve producten. De vaak wat kleinere stands met de lichtste carbon racefietsen en onderdelen, titanium frames en dure wielen waren erg populair. Maar ook genoeg publiek bij de grotere stands van een groot aantal relatieve nieuwkomers op de markt. Het Duitse Centurion, in Nederland op de markt sinds september, pakte groots uit met een breed programma. Ook het Oostenrijkse KTM was goed vertegenwoordigd en het uit België afkomstige Granville presenteerde eveneens een divers programma met scherp geprijsde instapmodellen en gedetailleerde high-end modellen in carbon en titanium. De voormalig profwielrenner Ludo Dierckxsens gebruikte deze Motion om in Utrecht zijn programma mountainbikes en racefietsen onder de naam 'Moozes' voor te stellen. Zijn Belgische collega Johan Museeuw deed hetzelfde met zijn eigen race- en cyclocrossframes vervaardigd uit een unieke combinatie van carbon en het natuurproduct vlas.

Ook al hebben we de EuroBike nog maar net achter ons, stiekem was er eigenlijk best veel écht moois en écht nieuws te zien tijdens deze editie. De markt lijkt steeds toegankelijker voor nieuwe merken die schijnbaar makkelijker dan ooit, een voet aan de grond krijgen in onze toch wel conservatieve fietsenbranche. Gezien het grote bezoekersaantal, de hoeveelheid en zeker ook de diversiteit van het aanbod deze Bike Motion, mogen we gerust stellen dat de tweewieler in de Lage Landen nog steeds in populariteit wint. Met recht iets om trots op de te zijn.

Dirty Pages Racing' Michael 'Bami' Garcia naast zijn custom Gazelle 4Xer

Het Belgische Granville polst de Hollandse meningen met hun brede collectie

Een hoop technologie in een remgreepje...

FRM mini V-brakes op Focus' cyclocross vlaggenschip

KTM pakte groot uit. Het brede programma bevat onder meer deze lichtgewicht full-carbon full suspension; Score

Lezyne; strak, elegant en vooral functioneel 'design'

Jazeker; Serotta op de Nederlandse markt!

Rigida Ryde; complete wielsets voor XC, FR, DH en race

Sieraden van Merlin

Sinds september op de Nederlandse markt; Centurion

"Hip to be square!"

Veel nieuwe details bij Cube's nieuwe Reaction. Naast een unieke buizenset ook ingeperste Shimano traplagers

Oók Canyon toonde een fiets voorzien van Hammerschmidt cranks

Idworx Alpine Rohler

Ouderwets klassiek; DeRosa

TA Specialites bladen voor de huidige XTR-generatie

Terug van weggeweest; onZa. Nu als bandenmerk met een divers assortiment

Cosmic Sports toonde de nieuwe Chris King traplagers. Dit zijn nog sample's, productieversie's zullen snel leverbaar zijn

Speciaal voor de Engelse markt, Van Nicholas Mamtor voor 'aggresive XC'

Vies vinkje...

Eigenwijze Duitser; Rotwild

Avid Juicy Ultimate Chocolate?

Santos Belt-Drive mét Rohloff

Edco Engineering haalde deze electrische mountainbike uit de States. Ruim 800 watt aan electrisch vermogen, te gebruiken mét of zonder trapondersteuning (broembroem-geluid zelf te maken....)

Voor wie mocht twijfelen; het merk Centurion behoort Merida

Easton's singlespeed wielset

Campa vond 10 speed nog niet genoeg

PowerTap nu ook voor op de mountainbike

Tekst: Jeroen van den Brand
Foto's: Coen de Jongh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

goh.... En ik maar denken dat mijn Santos op de stand van Duchenne Heroes de enige was...

Ook die wielen van Easton waren me niet opgevallen...

Iemand nog dat nieuwe stuur van Ritchey gezien? Mooi mooi mooi! De 10° Sweep WCS flat bar. Soort van Flow bar maar dan van Ritchey. In alu en plastic

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rubenio

BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie foto's !
Die gazelle 4x is trouwens ook wel erg vet Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jean-Pierre

BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 10:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er toevallig ook foto's gemaakt van de SDG Dirt demo ? Hal 12 was dat.
Zag veel fotografen, maar geen foto's.
Berg-Ab.de
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Wo Nov 05, 2008 8:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was wel erg onder de indruk van de fietsen van Rotwild, ook het verhaal, van die gast met die oranje zonnebril op maandag, was geen speld tussen te krijgen.
o.a. 5 voudige butting van de buizen 7046 t6.
Mooie afwerking en Duitse degelijkheid.
Ook de kleurstelling sprak mij erg aan, simpel maar stijlvol.

Mooi om te zien dat een merk als Guerciotti weer terug van weggeweest is.

Ook was het erg druk bij de kunstwerken van Jan Gunneweg.

Verder kunnen de fietsen van de grote merken mij op de 1 of andere manier niet meer bekoren, te druk qua kleurstelling en te vol van zichzelf met al hun technologische hoogstandjes laten ze zich leiden door de modegrillen.

Thuisgekomen met een erg mooie en uitgebreidde Rotwild folder, een Idworx folder en het skitterende boek van Cor Vos-Emotions

dussssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène

BerichtGeplaatst: Wo Nov 05, 2008 10:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
Ik was wel erg onder de indruk van de fietsen van Rotwild, ook het verhaal, van die gast met die oranje zonnebril op maandag, was geen speld tussen te krijgen.

dussssssss©

Met die gast heb ik zondags ook staan te "praten", hij voerde wel wat meer het woord. Het leuke was wel dat hij erg enthousiast was over het merk, dat kon ik wel waarderen. De "folder" Shocked van Rotwild ziet er in ieder geval goed uit.

Wat trouwens ook gaaf uitzag voor de woonkamer: tour de france uit de oude doos

Het viel me trouwens op dat singlespeed, fixed en baanfietsen meer dan ooit in de schijnwerpers stonden. Daarnaast ook wat mooie downhill gebakjes gezien: Intense, Rocky Mountain, etc.

De algemene indruk van de Bikemotion was goed, erg veel informatie en indrukken. Gelukkig viel de drukte mee op zondag middag.

mzzl
Gène
wictor

BerichtGeplaatst: Wo Nov 05, 2008 12:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:

+1, en met name de zwart/rood/witte kleurstelling van de plastic versie. Passende Syntace parts waren ook echt mooi.

Andere opvallende dingen (ik probeer nog foto's van de camera af te halen vanavond):

- Over the top Cube high-end modellen. 't Mag lang niet ieder's smaak zijn, maar de enorme variatie aan opties getuigt van creativiteit. Gekheid als rode Red Metal Zero wielen, meegelakte Lightweights, BB30 potten op Reaction frames, wel/geen ISP op het composiet Aerium frame, ronde of diamantvormige Lynskey buizen..... werkelijk bizar.

- Look TT/tri framesets. I know, niks met MTB te maken, maar het maffe geknikte bovenbuisje en de ISP met vulringen (ipv een rammelende klem) zijn aparte details. 't Is dat ik al een nieuwe racer onderweg heb...........

- RM's nieuwe Vertex In Plastic is helemaal niet zo lelijk als ik me eerst voor had gesteld. Strakke, organische vormgeving en aparte buisdoorsnedes. Ietsje modernere geo as well.
Naar boven
TheBigLjeweetwel

BerichtGeplaatst: Do Jan 22, 2009 11:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi spul dat Chris King trapaslager ./.zou het zo aanschafffen als ik er een bike voor had..waar het oppastde. Cool 9
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: