Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] EuroBike 2008: Round-up ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Zo Sep 07, 2008 7:15 pm    Onderwerp: [special] EuroBike 2008: Round-up Reageer met quote

Het zit er weer op. De EuroBike 2008 is voorbij. Hoewel de verkoopaantallen in ons eigen land in een dalende lijn zitten, lijkt op globale schaal de populariteit van de tweewieler als maar toe te nemen. Dat blijkt ook maar al te goed uit de bezoekersaantallen van deze beurs. Er wordt hard gewerkt aan de uitbreiding van het beurscomplex om aan deze groei gehoor te kunnen geven. Zeker met de toevoeging van de Demodag voorafgaande aan de beurs, mag de EuroBike zich met recht dé referentiebeurs op wereldniveau noemen op het gebied van fietsen.

Misschien is het daarom dat een Amerikaans rasmerk als Turner juist hier zijn grootste onthullingen doet in plaats van de aankomende Interbike in Amerika. Hetzelfde kan gezegd worden van de onthullingen van SRAM met ondermeer de Hammerschmidt en de vernieuwde Boxxer vorken. Dit jaar waren er opvallend veel 'groten' uit de industrie aanwezig, zoals Jeff Streber van Intense, David Turner, Gary Fisher, Tom Ritchey en Stan Day, dé grote man achter SRAM.

Ook dit jaar weer de nodige nieuwe merken. Opvallend genoeg bedrijven die vooral in 'commuter'-fietsen doen. We telden maar liefst 3 van dit soort nieuwe merken uit Denemarken alleen al. En hoewel de high-end, niche merken als Ibis, IF, Vicious, Intense en zo nog een paar, niet echt meedoen in de grote verkoopcijfers, ze waren allemaal aanwezig. Tekenen genoeg dat de tweewieler al maar populairder wordt en dat óók de Europese markt oog heeft voor detail.

Scot Nicol geeft dan toch toe aan de grote vraag; de comeback van de Ibis Mojo Ti in 2009!

Tom Ritchey nog steeds nauw betrokken bij ontwikkelingen. Hier de door hem uitgedachte nieuwe stuurvorm voor een meer natuurlijke handpositie

Carbon, carbon, carbon en..... juist jah, carbon

Fixie Inc, eenvoud, elegant en vooral fixed

Zagen we dit maar meer bij onze 'Euro Cross'

noch einer, weil es einfach so schön ist....

Rocky Mountain's Altitude 90, de carbon vervanger van de ETS-X met 140 millimeter veerweg

Kwaliteitsschoenen uit Zwitserland; Suplest

Hope's nieuwe remgreep, met méér instelmogelijkheid

Je houdt van leer... of niet...

Care for a drink?

De dirt-demo op het binnenterrein trof het enorm met het goede weer

"Kijk mama, zonder handen!"

Niet iedereen heeft een zadel nodig...

De verschillende stappen van ruw materiaal tot het bekende Thomson eindproduct

Orange Blood, nog een Orange met een nieuw veersysteem

Nieuwe quickreleases bij Hope

Yeti mocht op de EuroBike niet ontbreken. Dat de Europese markt belangrijk voor ze is, bleek uit de afvaardiging van eigenaar Chris Conroy zelve

Na de introductie van hun hardtail, duikt Look verder de onverharden paden in met hun full carbon full suspension

Wat is 's werelds grootste fietsbeurs zonder celebrities zoals 'ons Anneke'?

Of de Arnold Schwarzenegger van het mountainbiken...

Ernie was er...

... en Bart ook...

Tekst: Jeroen van den Brand
Foto's: Coen de Jongh, Dennis Jöris, Pieter d'Haens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Zo Sep 07, 2008 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Had ik al gezegd dat ik Brian Lopes heb gezien op de beurs?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Zo Sep 07, 2008 9:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Top round-up en verslag over de Eurobike.
Prachtig!
Chmod

BerichtGeplaatst: Ma Sep 08, 2008 10:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik dacht toch foto's gezien te hebben van Gary fisher...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 10:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mensen die nog niet genoeg foto's gezien hebben van de eurobike, hier mijn collectie. Sommige zijn al gepost hier, maar ik wou de rest niet achter houden.

Eurobike 2009, wat ik interessant vond
Eurobike 2009, wat er allemaal rondliep

Het moet allemaal door een 1 MBit lijntje, dus het kan soms wat traag zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:
Voor mensen die nog niet genoeg foto's gezien hebben van de eurobike, hier mijn collectie. Sommige zijn al gepost hier, maar ik wou de rest niet achter houden.

Eurobike 2009, wat ik interessant vond
Eurobike 2009, wat er allemaal rondliep

Het moet allemaal door een 1 MBit lijntje, dus het kan soms wat traag zijn

Weer typisch marzocchi:

zonoskar

BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 11:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verderop staat ze er iets beter op.
Naar boven
knopsopper

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2008 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die foto van de specialized langster, is die ook nog in volle glorie te zien ergens?

Als ik google op langster 2009 krijg ik alleen maar weer van die Stad thema fietsen (de tokyo, de las vegas etc.) maar deze versie kan ik nergens vinden .. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2008 7:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Niet in een even goede kwaliteit, want uit eigen collectie:

Laatst aangepast door Pino op Do Sep 25, 2008 8:44 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Smuss

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2008 7:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

knopsopper schreef:
Die foto van de specialized langster, is die ook nog in volle glorie te zien ergens?

Als ik google op langster 2009 krijg ik alleen maar weer van die Stad thema fietsen (de tokyo, de las vegas etc.) maar deze versie kan ik nergens vinden .. Smile

Ik heb geen foto's van de complete fiets, maar na even googlen vond ik de volgende informatie:

http://www.tredz.co.uk/.Specialized-Langster-Monaco-2009-Road-Bike_19958.htm

De fiets heet trouwens de Langster Monaco.......... vast niet toevallig Wink

Groet,

Pieter
Naar boven
Smuss

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2008 7:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks pino!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: