Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Spy Shot nieuwe Epic! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 4:47 pm    Onderwerp: [nieuws] Spy Shot nieuwe Epic! Reageer met quote

Dat Sauser het uiterste vergt van zijn materiaal, mag bekend zijn. Hij is erg perfectionistisch op het gebied van gewicht en vergt daarmee het uiterste van zijn sponsor Specialized. Sauser's strijdwapen is al sinds lange tijd de carbon Epic, die al dan niet in een speciale, hetzij aangepaste versie door hem bereden wordt. Logisch dat een toprijder als Sauser ook ingezet wordt om prototypes te testen. Maar omdat nu te doen bij een WK? Het heeft er toch naar alle schijn van. Zo wisten we vandaag bij het WK in Val di Sole bij de tent van het Specialized team een glimp op te vangen van de nieuwe Epic. Anders dan de overige fietsen in de tent, werd de nieuwe Epic in de service truck áchter de tent klaar gemaakt, buiten het oog van toeschouwers én camera.

Helaas geen full-profile-shot, maar er zijn genoeg detail zichtbaar om enige conclusies te trekken. Zo zien we vooraan een Specialized-eigen Future Shock die net als bij de grotere broertjes in de Enduro serie voorzien is van een stuurbuis met 1 1/8" diameter boven en 1,5" diameter onder. De kroon is van carbon en waarschijnlijk zal deze met de carbon stuurbuis één geheel vormen. Het meest opvallende is toch dat wat we wél kunnen zien van het frame. We zien overduidelijk een demper onder de onderbuis. Een demper die eveneens ook uit eigen stal komt. De layout van het carbonnen frame volgt hiermee de lijnen van de lichtgewicht cross country full suspensions Scott Spark en de Merida 96. Met name deze laatste lijkt opzich ook we een logische link. Merida is eigenaar van Specialized en de carbonnen Specialized modellen komen uit dezelfde fabriek als de Merida modellen uit het zwarte vezel.

Tot aan de race aanstaande zondag zullen we naar alle waarschijnlijkheid niet veel meer van de nieuwe Epic kunnen aanschouwen. Of Sauser uiteindelijk ook op deze proto zal starten is ook nog maar de vraag. Zondag weten we meer....

Tekst: Jeroen van den Brand
Foto: Coen de Jongh en Dennis Jöris

Laatst aangepast door DeKerfs op Za Jun 28, 2008 8:02 pm, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
BLRacing

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier nog een plaatje. Ziet er naar uit dat specialized eindelijk het design grondig heeft aangepast. Het nieuwe design kan me meer bekoren dan het oude om eerlijk te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
scalpel 1

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kijk maar op www.weightweenies.starbike.com
daar vind je goede foto`s van de nieuwe epic

kijk ook eens op

www.cannondale.com/theyknow
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Za Jun 21, 2008 4:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Edit 21-06-2008 - 17.45u:

Vandaag hebben we Sauser tijdens de DH wedstrijd 'on-track' op het XC parcours gesignaleerd op zijn nieuwe Epic. Ik denk dat we er redelijk zeker van uit kunnen gaan dat hij morgen aan de start zal staan met deze nieuwe fiets.

(Foto; zie originele post)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2008 8:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goed verhaal over de Epic op Cycling news:

http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2008/features/mtbworlds208

JJ
zonoskar

BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2008 8:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

In de MBA staat ook een heel artikel, daar komt ook de screenshot vandaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2008 8:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
...Epic op Cycling news...

Dat verhaal doet 2 dingen vermoeden:

- ofwel Sauser is echt een ENORME zeur op materiaal gebied en bij Specialized zijn ze te makkelijk met hem zijn zin geven
- of het is een verpakte publiciteitsstunt, die erg, erg goed is uitgepakt

Ik gok op het laatste, omdat ik me niet voor kan stellen dat een rijder van zo'n groot merk zelf bepaald wat ie doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
legion

BerichtGeplaatst: Zo Jun 29, 2008 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een gedegen analyse mijnheer Staaljong.

Specialized zou natuurlijk ook gek zijn als ze de marketing machine niet op volgas zetten wanneer het toekomstige vlaggeschip bij introductie gelijk een wereldtitel binnen sleept.
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Jun 30, 2008 7:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, beide stellingen zijn idd mss wat kort door de bocht, al zit er in beide denk ik wel een waarheid (alhoewel ik Sauser natuurlijk alleen uit de verhalen ken).

Zoals al gezegd lijkt hij mij ook 1 van de meest op zijn materiaal lettende rijder, en met zijn staat van dienst denk ik dat hij best wat te zeggen heeft binnen het Specialized team. Als hij dan aangeeft die fiets te kunnen gebruiken om een hoger doel te bereiken (want ik denk dat een WK titel toch wel is...) waarom dan niet..

Het is in ieder geval een mooi verhaal!

JJ
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Jun 30, 2008 7:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het hele geheimzinnige gedoe maakt in ieder geval veel los, toch?! Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène

BerichtGeplaatst: Ma Jun 30, 2008 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vergeet het ook niet het psychologische aspect t.o.v. de concurrentie. Ik kan me voorstellen dat andere rijders wat meer tegen hem op gaan kijken als er op formule 1 geheimzinnige wijze zo met het materiaal wordt omgegaan.

Overigens zou het wel grappig zijn om voor een wedstrijd een soort voorbeschouwing te maken met alle veranderingen aan het materiaal bij de heren rijders. Bandenkeuze, bandenspanning, verzetten, hardtail of toch fully, kleding keuze, VIP gasten, bekendheden, helden, allemaal van die ongein. Zeker als dat een beetje vlot in een filmpje kan worden gemonteerd, inclusief de laserpen aanduiding zoals dat bij de formule 1 wel eens wordt gedaan door de Pit crew.

mzzl
Gène
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: