Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Fulcrum introduces: RedCarbon wielen ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 10:10 pm    Onderwerp: [nieuws] Fulcrum introduces: RedCarbon wielen Reageer met quote

Het Italiaanse Fulcrum, onderdeel van Campagnolo, heeft aangekondigd in de loop van 2008 met een nieuwe mountainbike wielset te komen, gebaseerd op een hun RedZero wielset waarmee Julien Absalon afgelopen najaar nog wereldkampioen werd. De RedCarbon wielset heeft (what's in a name) asymmetrische carbon velgen, heeft slechts 20 spaken in het voor en in het achterwiel, is UST compatible en komt in de varianten Centerlock en 6-hole IS schijfrembevestiging. De wielset zal volgens opgave slechts 1450 gram gaan wegen.
Absalon zal tijdens de World Cup in Houffalize voor het eerst officieel met de wielen rijden, voor het publiek zal de wielset pas in het najaar van 2008 beschikbaar komen.

http://www.fulcrumwheels.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
partyboj

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan aan mij liggen, maar ik vind 1450 gr niet echt extreem licht...
Niet dat ik zelf van die lichte wielen heb Embarassed, maar je ziet wel eens lichtere wielsets.
Je zou denken dat het met carbon velgen heel licht zou moeten worden.
Daarom gebruiken ze toch ook carbon? of is het allemaal alleen voor de blingfactor Angel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 10:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

partyboj schreef:
Kan aan mij liggen, maar ik vind 1450 gr niet echt extreem licht...
Niet dat ik zelf van die lichte wielen heb Embarassed, maar je ziet wel eens lichtere wielsets.
Daarom gebruiken ze toch ook carbon? of is het allemaal alleen voor de blingfactor Angel...

Let wel: dit is een UST wielset!, die zijn altijd zwaarder dan gewone wielsets. De wielen zijn weliwaar niet ultralicht, maar volgens hun eigne proeven wel extreem goed houdbaar (sterkte en stijfheid)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
wictor

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2008 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

partyboj schreef:
...

Misschien zijn ze de 1e ter wereld die hun hersens gebruiken en composieten in zetten om iets steviger te maken ipv alleen lichter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Ninkoo

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2008 10:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wictor schreef:
Misschien zijn ze de 1e ter wereld die hun hersens gebruiken en composieten in zetten om iets steviger te maken ipv alleen lichter.

Tsja,... de enige die hun hersens gebruiken...
De gemiddelde hedendaagse aluminium velg is sterk genoeg voor zijn doel. Waarom dan niet iets maken dat het zo sterk is maar wel lichter. In beide gevallen is het een vooruitgang natuurlijk! Sterker maken bestaat in dat geval meestal uit het toevoegen van meer materiaal...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
BLRacing

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 10:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij alu wel Angel... . Als ik mij niet vergis is deze wielset volgens de website te gebruiken bij All Mountain gebruik. Ik vraag mij af welke andere fabrikant een wielset in de catalogus heeft staan die voor AM geschikt is bij 1450 gram.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: