Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Nys naar Peking! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 8:03 pm    Onderwerp: [nieuws] Nys naar Peking! Reageer met quote

Hoewel België niet het meest grote land op deze globe is, mag het toch drie rijders af sturen naar Peking voor de Olympische mountainbike wedstrijd. Naast Roel Paulissen en Filip Meirhaeghe mag nu ook de veldrijder Sven Nys mee naar China. Nys, die nu midden in een intensief veldritseizoen zit, kreeg dinsdagochtend het nieuws van de Koniklijke Belgische Wielrijdersbond (KBWB) te horen. Het enige land dat België van de vijfde plaats in de landenranking en het daaraan verbonden derde ticket voor Peking kon houden, de Verenigde Staten, behaalde bij een race in Chili niet voldoende punten.

In principe is daarmee België voorzien van drie tickets voor Peking, een definitieve vaststelling komt pas medio januari.

Bron: www.sport.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Exar

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Amai, ik dacht dat hij '110%' geschikt was voor het crossen en het mountainbiken daarom volgend jaar zou laten voor wat het was?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit ook al te kijken met ongeloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rechtdoordirk

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na afloop van de Hondsrug classic in Gieten vertelde hij dat hij "Peking"
gaat rijden op z'n crosser.
En aangezien 29ers daar welkom zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BLRacing

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 10:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht toch dat hij door de waarschijnlijk hoge temperaturen, niet naar de olympics wilde gaan. Ben blij dat hij meegaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
wannes

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 11:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er staat dat hij MAG meegaan. Er staat nergens of hij effectief meegaat. Zou me verbazen moest hij ineens wel terug meegaan.

Grtz,

Wannes
Naar boven
Chmod

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 12:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

spijtig dat hij mee mag. Hiermee snoept hij weer een plaatsje af van een ander. Ieder zijn sport.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Luc

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 9:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Chmod schreef:
spijtig dat hij mee mag. Hiermee snoept hij weer een plaatsje af van een ander. Ieder zijn sport.

Welke andere Belgische mountainbiker heeft er dan nog serieuze medaillekansen buiten Philip en Roel? Waarom heeft die 'andere' Belgische mountainbiker dan niet de punten gepakt i.p.v. Nys?
Chmod

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is waar Luc. Ben ook gewoon niet echt fan van die jongen.
Naar boven
Luc

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Chmod schreef:
Is waar Luc. Ben ook gewoon niet echt fan van die jongen.

Dat is je volste recht, elke sporter heeft zijn eigen fans. Maar als je het realistisch bekijkt, komt er gewoonweg niemand anders in aanmerking. En als anderen daar dan (een beetje) jaloers op zijn, dan hadden ze zelf maar beter moeten doen.
legion

BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2007 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Luc schreef:
Welke andere Belgische mountainbiker heeft er dan nog serieuze medaillekansen buiten Philip en Roel? Waarom heeft die 'andere' Belgische mountainbiker dan niet de punten gepakt i.p.v. Nys?

Medaillekansen liggen er ook nog bepaald niet met zekerheid voor Nys, maar dat terzijde, een bond kan natuurlijk ook besluiten om een jong talent mee te nemen met het oog op ontwikkeling of opdoen van ervaring...
Luc

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 12:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zijn er nog altijd de kwalificatie-eisen waar je moet aan voldoen. Wie is er dan een echt deftig alternatief voor Nys?
legion

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 12:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee, daarvoor volg ik het xc circuit te weinig.
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 1:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Om Nijs mee te nemen is gewoon een goede keuze. Naar OS neem je geen jong talent mee onder het mom 'ervaring opdoen'... Alleen degenen die zich ervoor kwalificeren zijn toegelaten.

Nijs was met zijn 16e plaats op het WK dit jaar de tweede belg na Paulissen. Wel een beetje jammer is dan dat Rudi van Houts met zijn 18e plaats net niet in aanmerking komt voor een olympische nominatie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Luc

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

legion schreef:
Geen idee, daarvoor volg ik het xc circuit te weinig.

Exactly my point ... Je hebt geen idee, maar je hebt er wel een mening over. Ik ben niet de grote XC expert, maar het lijkt me duidelijk dat na Meirhaeghe en Paulissen in België het grote zwarte gat gaapt als het op internationaal niveau aankomt. In vergelijking met die 2 zijn al de rest gewoonweg prutsers.
En je gaat inderdaad niet naar de OS 'om ervaring op te doen'. Daar heb je als jongere kansen genoeg voor in allerhande andere internationale wedstrijden. Laten we een kat een kat noemen, geen enkele topatleet gaat naar de Spelen 'om mee te doen'. Het enige wat telt is een gouden medaille, of op z'n minst een medaille.

Er zijn kwalificatie-eisen om mee te mogen, en of je het nu graag hebt of niet, Nys heeft aan die eisen voldaan en niemand anders. De zogenaamd échte mtb-ers die daar een probleem mee hebben, hadden dan zelf maar beter moeten doen.
legion

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 9:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even voor de goede orde, ik heb hier geen uitgesproken mening, heb die ook nergens geventileerd of heb dat in ieder geval niet bedoeld. Voor wat betreft die kwalificatie eisen, is het niet zo dat die door de bond worden bepaald en dat de bond(scoach) die ook met enige vrijheid kan toepassen? Is het niet zo dat voor nederlanders geld dat ze 2x bij de top twaalf van een wereldbeker moutainbike moeten hebben gereden?
Daar heeft Nys óók niet aan voldaan toch?
Voor wat betreft medaille kansen: Er rijden genoeg mensen bij de OS die geen reeele kans maken op een medaille.
En voor wat betreft iemand naar de spelen sturen voor ervaring (uiteraard bij gebrek aan medaillekandidaten), wat deed Thomas Dekker in Athene? Die had in dat veld echt nog geen serieuze kans.

Maar goed, 'tzal allemaal wel...
EL PERRO

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 3:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

De kans bestaat dat Sven old skool style gaat rijden in Pekung, met drop bar's!

Naar boven
Plons

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 7:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sven krijgt inderdaad de kans omdat het USA team niet genoeg punten pakte in chili en daar door krijgt belgie 3 startplaatsen.

Nijs won het BK mtb dit jaar, vorig jaar ook herinner ik mij (kan ook verkeerd zijn) maar hij pakte wel genoeg wereldbeker punten om te kwalificeren

Nijs heeft de video van het parkoer bekeken en daaraan kon hij zien dat het parkoer eigenlijk te doen is met een cyclocross fiets en hij wil dat ook proberen.

Als Nijs zijn zinnen op iets zet, zijn ze niet klaar met hem, zeker niet als het parkoer er snel bij ligt en geen "echte" klimmen heeft.
Alleen de hitte is een probleem voor nijs, maar niet voor niks noemen ze hem mister "prof tot in de puntjes" , verschiet niet dat hij gewoon maanden aan het stuk in een sauna gaat trainen, hij is namelijk redelijk ziek in zijn hoofd qua voorbereiding, dat zien wij hier in belgie wel elk weekend op de cx wedstrijden, hij speelt gewoon met zijn tegenstand...
Luc

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, als hij met dezelfde mentaliteit zijn voorbereiding afwerkt en aan de start komt in Peking als hij de laatste 2 jaar in de CX doet, dan zouden er nog een hoop mensen raar kunnen gaan opkijken tot wat hij in staat is.
Enkele jaren geleden was ik al zwaar onder de indruk van Nys in Parijs-Roubaix, waar hij, zonder echt speciefieke voorbereiding, in volle finale op een 50-tal kilometers van de meet, in het peloton volle bak mee kop trok voor de ploeg.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: