Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Petitie voor routes Amerongen en Leersum ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 11:35 am    Onderwerp: [nieuws] Petitie voor routes Amerongen en Leersum Reageer met quote

Zoals beloofd in het drukbezochte topic over het afsluiten van de bossen rond de vaste routes van Amerongen en Leersum voor mountainbikers, zouden we hier op Dirty Pages ruimte inrichten voor een petitie.

Deze petitie heeft als doel een gezamenlijke vuist te maken tegen het besluit de bossen rond de vaste routes van Amerongen en Leersum geheel af te sluiten voor mountainbikers. Middels deze petitie kun je bezwaar maken tegen het eenzijdige door Staatsbosbeheer genomen besluit zonder daarover vooraf te overleggen met mountainbikers, de fietssportverenigingen en de NTFU.

www.dirty-pages.net/petitie_amerongen_leersum.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook al kom ik er nooit, toch ff ondertekent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
sampers

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 4:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

same here
snwbrdr

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ff getekend, dat mijn gras gedeeltelijk bruin is snapt ie trouwens niet.. Rolling smile Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
goofy2

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 5:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kom er wel dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
BLRacing

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 6:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Signed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
zndr

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 7:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

voor het geval dat ik er ooit nog eens mocht komen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Nard

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 8:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu al zin er te fietsen, ware het niet dat ik ziek thuis zit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 9:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:
Ook al kom ik er nooit, toch ff ondertekent.

Tekenen heeft altijd zin als je het mountainbiken een warm hart toedraagt.
Je helpt er andere mountainbikers mee en voor je het weet gebeurt wat er nu rond Amerongen gebeurt ook in jouw favoriete bike omgeving. (Goed voorbeeld doet volgen, zullen we maar zeggen).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Faxmulder

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kom er tegenwoordig ook nooit meer Cool MAAR ik kwam er altijd met groot plezier dus vandaar ook getekend!

Ik kom er vast nog wel een keer terug.
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

natuurlijk even getekend, en de rest van de familie uiteraard ook!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Trekrules

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

getekend Very happy .
Gène

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deh, ff een spaak in die wielen duwen voordat Staatsbosbeheer het op haar heupen krijgt en in Limburg de bossen begint te sluiten.

Belachelijk.

mzzl
Gène
posduuf

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 10:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een spaak in zn wiel???? Dat is nog te lief....
bert

BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2007 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn nu 593 mensen die getekend hebben. Het loopt dus erg goed!
Naar boven
Adze

BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 1:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap dat er een petitie is maar kan iemand (bij voorkeur de opsteller) wat duidelijker uitleggen wat hij persies wil? Ik kan mij namelijk wel vinden in de stelling dat je niet ik delen van het bos mag komen om de diertjes wat rust te geven maar ik vind het overdreven dat het hele bos dan dicht moet.

Ik zou het ideaal vinden als de saaiere delen worden afgesloten en dat er in de MTB interresante delen meer/betere faciliteiten/paden komen (een bikepark zou leuk zijn...). Dit werkt in de Ardenen, Alpen, enz. dus waarom hier niet.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Za Nov 03, 2007 9:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Adze schreef:
Ik snap dat er een petitie is maar kan iemand (bij voorkeur de opsteller) wat duidelijker uitleggen wat hij persies wil? Ik kan mij namelijk wel vinden in de stelling dat je niet ik delen van het bos mag komen om de diertjes wat rust te geven maar ik vind het overdreven dat het hele bos dan dicht moet.

Ik zou het ideaal vinden als de saaiere delen worden afgesloten en dat er in de MTB interresante delen meer/betere faciliteiten/paden komen (een bikepark zou leuk zijn...). Dit werkt in de Ardenen, Alpen, enz. dus waarom hier niet.

Ik weet niet precies waar je wenken zitten, maar je wordt er wel op bediend.

Zie hier http://www.xs4all.nl/~tolamb/heuvelrugberaad/fiets20071102.pdf

Momenteel zitten MTB-ers in het verdomhoekje.
We mogen niet in de drukke delen van het bos komen, omdat de recreanten daar over elkaar heen buitelen.
We mogen niet in de rustige delen van het bos komen, omdat we daar de rust van de diertjes verstoren. De kern van de waarheid die er achter zit, is dat er een hoop mensen zijn die ons het liefst helemaal niet in het bos zien komen.

Wat mij betreft ligt de toekomst open. Er zijn een paar mogelijkheden of denkrichtingen:
De eerste: er komen meerdere vaste routes die onderling met elkaar verbonden worden, zodat niet iedereen eerst naar Amerongen e.o. hoeft te komen. Dat heeft als voordeel wat spreiding over het gebied, dus minder belasting voor de omgeving Amerongen. Maar in andere gebieden komen dan ook mtb-ers.

De tweede: het mtb-en wordt juist geconcentreerd rond Amerongen, maar dan bijv. met de ruimte die we tot augustus hadden en bijv. niet op zondagmiddag (een verstandige mountainbikers zorgt dattie zondagmiddag niet met de fiets in het bos is).

Wat wij met het Heuvelrugberaad precies willen is nog niet helemaal duidelijk. Dat is ook niet zo belangrijk. Degenen die over het Park beslissen moeten ons de ruimte gunnen ons ding te doen.

Als er ergens nog een ouwe vuilnisbelt ligt met een hek er omheen, dan kan die vuilbelt misschien opgeruimd worden en kan er een bikepark van gemaakt worden. Aan een bikepark zit wel een stevig kostenplaatje (zowel bij aanleg, bij onderhoud en bij beheer), dus wie achter dat ideaal aan wil gaan, moet ook goed nadenken over de financiering daarvan.

Voorlopig liggen onze prioriteiten bij het krijgen van toegang tot het terrein. Wie weet is er meer mogelijk. Wat wil Adze daar zelf aan doen?

Overigens:
Je kunt invloed op onze ideeën uitoefenen via de verenigingen op de Heuvelrug of als Free Biker via de het lidmaatschap van Singletracks Mountainbiking (www.singletracks.nl)
Naar boven
Adze

BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2007 3:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Niet meer in clubkleding rijden zodat mbc midden nederland niet word aangekeken op mijn egoisme?
Voor de rest heb ik vertrouwen in degene die zich er al mee bezig houden en doe ik de dingen waar ik goed in ben.

Iedereen zijn eigen steentje.
Naar boven
KamikazeChicky

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij hier dus regelmatig.
De route van 16km hebben ze sindskort aangepast. Een supergave afdaling hebben ze eruit gehaald, en er is een kort stukje singletrack voor in de plaats gekomen.
Die afdaling is er waarschijnlijk uitgehaald, omdat hij uitkwam op een verhard fiets en wandelpad. Ik ben dus de dupe om andere recreanten tegemoet te komen. Maar ik begrijp het wel.

Maar ik snap niet goed waarom het bos moet opengesteld worden voor ons daar. Er lopen daar drie routes, die allemaal met elkaar te verbinden zijn, zonder ook maar een stukje asfalt te hoeven rijden. De route van 16 km, van 7km en van 3km. Het is fijn dat er nog onderhoud aan de mtb routes gedaan word, en ja, dan moeten we ook maar een beetje rekening houden met andere recreanten.

Je kunt hier zonder vergunning rijden, en de paden worden onderhouden, en de bewegwijzering ook. Dus kan me niet echt boos maken dat ze de rest van het bos afgesloten willen houden voor mtbers.

Grtz
Cool
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: