Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] XTR 'Shadow' achterderailleur 2008 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 7:52 am    Onderwerp: [nieuws] XTR 'Shadow' achterderailleur 2008 Reageer met quote

In navolging op de ingezette ontwikkelingen bij de Deore XT groep, gaat Shimano vanaf september ook een XTR 'shadow' achterderailleur leveren. De derailleur is voorzien van een volledig carbonnen kooi en een licht veranderd 'X' design, waardoor het totaalgewicht op 180 gram komt.
De XTR Shadow is net als zijn kleinere broertje uit de XT groep zo'n 11-18 mm smaller dan een conventionele derailleur, heeft directere kabelvoering en afzonderlijke scharnier en bevestigingspunt aan de derailleurpad.

http://cycle.shimano-eu.com

Laatst aangepast door Steelboy op Wo Nov 14, 2007 8:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Brum.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 8:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Oef, duidelijk nog even wachten op de shortcage, zo is het een beetje een anorexia patientje.

Maar het ziet er naar uit dat ik de komende jaren nog steeds niet op X.0 hoef over te stappen, jammer.

Laatst aangepast door Brum. op Vr Jun 15, 2007 11:34 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
I_nick

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 8:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

de helft van dat carbonnen deel mag er van mij wel af

zo vin ik hem een beetje aan de lange kant
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Xircuit

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 8:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Duidelijk antwoord op Sram, zeker met dat carbon en deze kabelvoering. Niet gek... maar ook niet erg vernieuwend.
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 8:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Xircuit schreef:
... maar ook niet erg vernieuwend.

Hoewel het Shadow principe niet helemaal nieuw meer is (hoewel nog niet leverbaar), vind ik de toepassing ervan wél duidelijk vernieuwend, om niet revolutionair te noemen. Het zou mij persoonlijk niets verbazen als dit principe zo goed aanslaat dat shimano over een paar jaar geen normale derailleurs meer heeft!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 9:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ideaal die nieuwe kabelloop, ik denk dat ik uiteindelijk ook wel een dergelijke derrie monteer. Maar eerst wacht ik enkele reacties af op het forum, er moet toch iemand test piloot worden.

mzzl
Gène
Hubert !

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed te zien dat nu eindelijk die grote bocht in de derailleurkabel niet meer nodig is, zeker bij wat oudere kabels zit hier een hoop frictie in, waardoor schakelen lastiger gaat dan eigenlijk nodig zou zijn.

Dat de derailleur iets smaller is geworden heeft ook louter voordelen, al vraag ik me af of er niet eerder speling komt op die kortere pivot-bout ....

Ik ben benieuwd! Ik heb even een '08 XT derailleur vast mogen houden, maar heb niet kunnen rijden. Zal een verbeterde schakelwerking merkbaar zijn tov een fris werkend '07 of '06 exemplaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 10:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hubert ! schreef:
al vraag ik me af of er niet eerder speling komt op die kortere pivot-bout ....

ís dat wel een pivot-bout?
Gène

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 11:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hubert ! schreef:
Zal een verbeterde schakelwerking merkbaar zijn tov een fris werkend '07 of '06 exemplaar?

Volgens mij voldoet een oude 8 speed XTR derrie tegenwoordig nog, dus ervangen is eigenlijk een beetje overbodig. Tenzij der echt veel mee wordt gereden.

mzzl
Gène
MavErik

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 12:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ben benieuwd naar de eerste weight weenie die zijn padje gaat aanpassen zodat dat hele bovenste gedeelte van het derailleur niet meer nodig is Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: