Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] Felt MDC 4X cup Winterberg (en een beetje IXS DH) ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 10:27 pm    Onderwerp: [special] Felt MDC 4X cup Winterberg (en een beetje IXS DH) Reageer met quote

Dirtmasters festival, Winterberg. Het gravity festival bij uitstek nu er dit jaar geen World Cup in Willingen verreden wordt. Naast de nodige Dirt contests, was ook de Felt 4X cup en de IXS DH cup hier neergestreken. Voor ieder was wils dus. Het weer was goed, de parcoursen droogden na de regen op zaterdagochtend snel op en de duizenden bezoekerskonden genieten van een weekend spectakel. Dirty Pages was erbij en laat de beelden voor zich spreken!

Kamil Tatarkovic / Jurg Meijer / Joost Wichman

Dames
Bij de dames een 15 koppig veld, met twee snelle duitse BMX-sters! Van Nederlandse zijde alleen Marielle Jonker aan de start (met haar nieuwe roze goggle...). Ze kwam helaas net niet verder dan de 1/4 finale.
De BMX dames heersten de gehele wedstrijd werden 1 en 2.

Winnaar bij de dames, de Duitse Steffi Marth

Elite heren
Bij de heren was de concurrentie sterk, erg sterk! Joost Wichman was uiteraard torenhoge favoriet. Jurg Meijer, DP's eigen teamrijder Daniel Prijkel, Bami Garcia, Joey van Veghel, Bernard Wessels en Bas van Son completeerden het Nederlandse veld. Verder stonden onder andere Kamil Tatarkovic, Guido Tschugg, Johannes Fischbach, Mick Hannah en Luke Strom aan de start.

Kamil / BJ / Joost

Gate-time: Kamil, BJ en Air Prijkel / dubbele portie Bami

Na spannende voorronden, waarin Meijer de nodige schuivers maakte, Joost van ver terug moest komen en Daniel moest vechten voor een goede klassering, resulteerde het uiteindelijk in 2 halve finale met in de ene Wichman, Fischbach, Tatarkovic en nog iemand en in de andere Meijer, Prijkel, Tschugg en nog een. Wichman, Meijer en Tschugg en een onbekende fransoos gingen door naar de finale, de rest mocht een kleine finale rijden. Hierin won Tatarkovic voor Prijkel. De finale werd door Joost op zijn sloffen gewonnen, gevolgd door Tschugg die Meijer en de fransman af had weten schudden (lees: een beuk had gegeven)

Halve finale: Jurg, Guido Tschugg, Daniel / Daniel, Kamil

De verdiende winnaar oefent nog even een stoppie op een van de tables...

Hobby klassen
Door de vele valpartijen en het niet kloppend zijn van de eerdere startlijsten, duurde het heel lang voordat deze klasse mocht gaan rijden. Helaas begon tegen die tijd mijn lift alweer terug naar Nederland te rijden, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen... ik geloof alleen dat het nogal een chaos was en dat niet iedereen er al te blij mee was.

IXS Downhill
Naast de 4X wedstrijd was er ook ruimte voor de slopestyle / dirters (het was meer dirt dit jaar), die hun kunsten konden vertonen op zaterdagavond. De IXS Downhill cup trok wat meer internationale deelnemers. Het mocht geen verrassing zijn dat Mick Hannah als eerste eindigde, terwijl hij dit weekend als testcase voor Champery voor het eerst serieus met flats reed... Nico Vink werd 3e en ook de andere bekende namen (Tatarkovic, Tschugg, Klausman) waren voorin te vinden. Van de Nederlanders heb ik alleen BJ Wessels van team 'badgasten' en Bas van Son zien rijden...

BJ / Bas van Son

Kamil / Mick Hannah

Tekst en foto's: Coen de Jongh

Laatst aangepast door Steelboy op Wo Nov 14, 2007 8:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Chiel

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 11:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smile Smile Smile

Steffi ..heet ze.... weet ik ook sinds afgelopen weekend..... Wink Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Bami

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2007 6:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Steffi Marth jah....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2007 7:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bami schreef:
Steffi Marth jah....

Ok, ze ziet er in ieder geval.... euhm... snel uit Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
jojo

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2007 7:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er niet alleen snel uit, is ze ook!!

ps. waar zijn de foto's van de andere DP / kona team member!!!! Wink
Bami

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2007 4:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

snel?:P
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mathijs

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2007 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jojo schreef:

Die ging te snel voor de foto's gok ik...

Gelukkig geen beeldvervuiling door een stel malloten met een megafoon...

Wellicht nog video materiaal met enige geluidsvervuiling? Het zal mij benieuwen...
volcomjerk

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2007 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jojo schreef:

As you wish my gaylord (meer in het prive archief)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
geertjes

BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2007 4:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mathijs schreef:
jojo schreef:

Wellicht nog video materiaal met enige geluidsvervuiling? Het zal mij benieuwen...

Kijk nog maar eens goed achter de boarding van de eerste foto naast het artikel ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Bernard

BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2007 6:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
De Jean

BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2007 6:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

style Bernard!
Mathijs

BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2007 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

geertjes schreef:
Mathijs schreef:
jojo schreef:

Kijk nog maar eens goed achter de boarding van de eerste foto naast het artikel ...

Ik was niet helemaal scherp... Maar gelukkig is het maar anderhalf ipv de hele crew!
M@lphy

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 8:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bernard schreef:
[img]Bennie-op-z'n-Intense-M3-axsie-foto[/img]

Eej Tonie Bolletjesbakkert,

Op je blauwe TLD MOTO short gevallen ofsoo? Surprised
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: