Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Magura 2008: Durin XC vork ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2007 2:38 pm    Onderwerp: [nieuws] Magura 2008: Durin XC vork Reageer met quote

Tijdens de voorbije wereld beker cross country in Houffalize 2 weken geleden al gespot; de Magura Durin. Inmiddels zijn de officiele details bekend van deze nieuwe cross country vork voor 2008.

De luchtgeveerde Durin is voorzien van een 'Dynamic Lock Out' systeem (DLO) welke een betere controle moet geven dan traditionele lockout systemen. Optioneel is de DLO uit te rusten met een bediening vanaf het stuur. Alle draaiknoppen zijn uit hoogwaardig aluminium vervaardigd. De bovenpoten meten 32 millimeter en de onderpoten zijn voorzien van het 'Dual Arch Design' die we eerder zagen bij onder andere de Laurin en Wotan vorken. Verder zien we 'Safety Dropouts'; naar voren wijzende dropouts die het plaatsen van het wiel eveneens moeten vergemakkelijken. Opvallend is dat ook Magura is overgestapt op de Postmount schijfremstandaard.

De Durin komt enkel in een witte kleur en is leverbaar in een versie voorzien van 80 of 100 millimeter veerweg (resp. MD80R en MD100R), waarbij nog eens een keuze is te maken voor een disc-only of een disc/canti versie. In de 80 millimeter versie weegt de vork 1450 gram. Tel er 30 gram bij voor de 100 millimeter uitvoering.

Bron: www.magura.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
wictor

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2007 11:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nouja...als er nou echt niemand gaat reageren...

Ben benieuw of ze het gepubliceerde gewicht echt gaan halen. Zo ja (en eigenlijk boeit gewicht mij niet zo): hoe hebben ze dit geflikt met demping e.d.?

(Stiekum wil ik er al wel eentje...maar 'k moet toch echt wat meer specs zien...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
blizzard

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2007 3:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Betekent dit ook het einde van FirmTech?
Xircuit

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2007 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er niet kapot van, ik zou eerder naar een Rockshox of een Fox nijgen. Ik vraag me af of het kwalitatief aan deze twee merken kan tippen, die indruk heb ik niet.

en, firmtech is toch al achterhaalt...
wictor

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2007 5:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[hapmodus]

Magura heeft in het verleden wel eens problemen gehad (lees: de achterlijk hoge compressie van een Ronin). Denk niet dat de kwaliteit van Fox (een productiejaar lang gezanik met seals) of RockShox (plastic parts, hele productie batch gare Reba's) overschat moet worden.

Ik heb zelf trouwens beide: Rock Shox Reba Plastic en een gare oude F80, en ben daar zeer tevreden mee. Of de kwaliteit van de Magura minder zal zijn is puur giswerk, lijkt me. Los daarvan: ik ken iemand die tester is voor Magura, en wat ik tot dusver heb kunnen zien is de nieuwere generatie vorken echt prima spul.

[\hapmodus]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
blizzard

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2007 6:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is er mis met (achterlijk) hoge compressie van een Ronin?
Heb veel plezier van m'n Ronin. Erg goeie bouwkwaliteit. Reba of Fox heb ik nooit gehad.

Ja, voor firmtech zie ik ook niet veel toekomst, hoewel er niks mis mee is als je velgremmen wilt.
(Het echte probleem van firmtech is dat je acher zo'n gruwelijk lelijke HS33 moet monteren)
wictor

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2007 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een paar keer een Magura vork uitelkaar gehaald... zag er prima uit. Maat van me heeft een Ronin 110 en daar kan je gewoon niks mee. De compressiedemping is met SAE 2 wt. olie en de klep helemaal open nog steeds veeeel te traag.

Mijn ervaring is dat je op een XC vork doorgaans maar minimale compressiedemping wilt hebben, maar 't is ook een kwestie van rijstijl, terrein en persoonlijke voorkeur natuurlijk. Wink Hoe dan ook maakt Magura IMHO top spul.
Naar boven
blizzard

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2007 11:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor liefhebbers heb ik BTW nog een leuke Ronin 110 op de plank liggen. Heb inmiddels zelf een 80 gemonteerd vanwege de geometrie.
Old Manitou

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2007 11:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

foto van een vork in het echt
gebruikt door een pro in houffa
Naar boven
Brum.

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 12:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Xircuit schreef:
Ik ben er niet kapot van, ik zou eerder naar een Rockshox of een Fox nijgen. Ik vraag me af of het kwalitatief aan deze twee merken kan tippen, die indruk heb ik niet.

en, firmtech is toch al achterhaalt...

Kwalitatief zouden ze wel eens over RS heen kunnen gaan.
En ik moet zeggen dat ik het wel een vet apparaatje vind, een Reba is ook maar zo-zo (heeft iedereen). Witte F-Fox blijft wel übergeil.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: