Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Shimano Deore XT 2008 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 1:01 pm    Onderwerp: [nieuws] Shimano Deore XT 2008 Reageer met quote

Onze vrienden van Decline magazine zijn er vroeg bij dit jaar...! Na eerdere speculaties zijn nu de definitieve foto's van de nieuwe XT groep te zien. XT heeft zeer veel gelijkenis gekregen met de grotere broer XTR.
Grootste nieuws daarbij is de 'Shadow' achterderailleur (die naar waarschijnlijkheid ook voor XTR doorgezet wordt), waarbij er minder derailleur beweging is en deze minder uitsteekt ten opzichte van normale derailleurs. Shimano wil zich hiermee met name in het all-mountain veld meer profileren.

http://www.declinemagazine.com/Nucleus/COMMUNITY.php?itemid=553

Laatst aangepast door Steelboy op Wo Nov 14, 2007 8:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 1:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En hier is ook wat extra te lezen en zien:

http://www.singletrackworld.com/article.php?sid=2414&PHPSESSID=c0a81d923e64a97a47a8a533181549ed

Shadow principe:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Christiaan

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmmmm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
ott

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 1:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan het allemaal niet meer bijbenen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rudie

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is het ook niet...ben benieuwd hoe dat 'shadow' gebeuren in het echt werkt. Het klinkt leuk, maar de der komt wel heel dicht bij de tandwielen te zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen parralel v-brakes meer in de XT groep, word nog een uitstervend ras, die v-brake rem...

mzzl
Gène
wictor

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 5:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie op de cassette pinnetjes aan de achterkant, die voorkomen dat je ketting tussen spider en spaken komt te hangen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gieleuh

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 5:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben benieuwd of de crank ook in 83mm zal zijn :P Mooi design ook!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Hubert !

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi allemaal.

Steeds meer gebruik van 20mm voornaven. Ben benieuwd wanneer steekassen voor het achterwiel zijn intrede gaat doen in XC-land.

Grappig de verschillen te zien tussen de 'hertekop' groep uit '82 en deze nieuwste versie.
Check het verschil in remhendels!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Erikje

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 7:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ott schreef:

Jij hoeft dat ook helemaal niet Cool

Erikje
Naar boven
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Erikje schreef:
ott schreef:

Jij hoeft dat ook helemaal niet Cool

Erikje

Dat zeg ik ook al jaren tegen mezelf.....
BLRacing

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2007 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie dat de shadow derailleur een sram like kabel verloop heeft. Gek dat ze dat principe niet bij de andere ontspoorders heeft toegepast. Denk dan wel dat dit de meest verkochte derailleur kan worden alleen al vanwege zijn eigenschappen. Ben benieuwd naar de tests.
Stalen middenblad met carbon ruggengraat. Khoop dat het chainsucken van uit de doos nu echt voorbij is met de xt bladen.
Schijfremmen zien er zeer okay uit. Wat ik erg lelijk vind aan de XTR zijn de grote X'en. Het is goed dat Shimano dit niet heeft doogekopieerd naar de XT groep, behalve dat het te zien is in de achterderailleurs maar het is dan zelfs mooi.
Eindelijk. Pinnetjes op de cassette die voorkomen dat een ketting je hele wielset naar zijn vaantjes helpt. Goed idee van Shimano, maar had natuurlijk veel eerder gekund.
De cranks vind ik maar wat lelijk om eerlijk te zeggen. Armen zijn weer helemaal grijs. Kom eens met een nieuwe kleurstelling, of een mix van afwerkingen die het geheel gewoon net wat meer cachet geven. Gelukkig zijn de andere onderdelen wel wat mooier geworden naar mijn mening.
Naar boven
legion

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 1:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gadverdarre, dat gaat me weer geld kosten...
Steelboy

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 7:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.singletrackworld.com/article.php?sid=2425&PHPSESSID=c9305b4cb6e0fb5b27b77b0bc9199ee3

Nu met real-life foto's
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

die levers zijn echt nagemaakt van Magura......Very happy

Daarnaast zie ik dat je de tekst op de remhendels niet kan lezen vanaf de fiets. Deze kan je alleen lezen als je er van de voorzijde van de fiets op kijkt. Dat is iets wat mij gruwelijk zou irriteren als ik ermee zou rijden. Vooral omdat de shifters zelf wel leesbaar zijn vanuit de berijder.
Old Manitou

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

didadunlop schreef:

Daarnaast zie ik dat je de tekst op de remhendels niet kan lezen vanaf de fiets. Deze kan je alleen lezen als je er van de voorzijde van de fiets op kijkt. Dat is iets wat mij gruwelijk zou irriteren als ik ermee zou rijden. Vooral omdat de shifters zelf wel leesbaar zijn vanuit de berijder.

als rijder hoor je het terrein of de weg in het oog te houden ipv de shifters
Cool
en ik wist niet dat magura versnellingshendels maakt
dat is iets nieuw
Confused
Naar boven
Faxmulder

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

didadunlop schreef:

Singlespeed lijkt me wel wat voor jou Angel...

De tekst op de shifters is namelijk ook niet te lezen vanaf de bike.
M@lphy

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 12:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Skijven lijken op Hayes skijven!

Leesbaar?
Alleen als je stilstaat om te posen...

Zelfs naar de shifters kijk ik niet eens; die vensters zijn voor de sier.
Shifters zijn gemaakt om te shiften.

Wel benieuwd naar de nwe. XTR gruppo.
Naar boven
Rudie

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 1:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naar mijn idee kan je het ook heus wel een beetje lezen hoor...niet zo geweldig als voorheen, maar goed. X.O shifters hebben niet eens een venster. Je schakelt toch op gevoel?
Naar boven
Rubenio

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 1:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mooi spul!
Zijn die xt cranks nou echt zo "pompeus" als de huidige of gaan zijn ze net zoals de nieuwste xtr? Die vind ik echt heel erg strak.
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 4:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

deore XT is gewoon te lezen op de shifters, ik bedoel de tekst onder het shifterraampje. (edit: je hebt gelijk. alles is van de berijder af. Ik had ze vekeerd om).

De remhendels bedoel ik. die lijken op Magura

Maar goed daarom rij ik ook singlespeed. Hoef ik niet meer na te denken over shifters..Very happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: