Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] World Cup #1: Stofhappen in Houffalize ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 8:23 pm    Onderwerp: [special] World Cup #1: Stofhappen in Houffalize Reageer met quote

Stofhappen; dát was het. Voor zowel rijders als toeschouwers maakte het mooie weer van de voorbije weken het parcours van de eerste cross country wereldbeker wedstrijd van het seizoen in het Belgische Houffalize tot een extra uitdaging. En alsof de droge, stoffige omstandigheden nog niet uitdagend genoeg waren, hadden de parcoursbouwers er ten opzichte van voorgaande jaren nog een schepje boven opgedaan. De door velen gevreesde en roemruchte afdaling in ‘de tuin’ lag er weliswaar goed berijdbaar bij, maar verderop op het parcours stond de deelnemers een nog grotere uitdaging te wachten in de vorm van een nóg steilere, langere en meer technische afdaling. De droge ondergrond maakte hem nog eens extra lastig doordat de stofwolken elk zicht op de ondergrond ontnamen.

Elite dames; Chinezen verrassen!
Bij de elite dames waren alle ogen uiteraard gericht op de Noorse Gunn-Rita Dahle Flesjaa. Direct bij de lange startklim werd echter duidelijk dat ze het zeker niet makkelijk zou krijgen. De groep van 128 rijdsters werd snel uiteen getrokken door onder andere Dahle, Fullana en Spitz, vergezeld van een drietal relatief ongekende Chinese rijdsters. Fullana nam het heft in handen, gevolgd door Dahle, de Chinese Chengyuan en Premont op korte afstand. De volgende twee rondes was het stuivertje wisselen tussen Dahle en Fullana. Chengyuan volgde op luttele seconden. Sabine Spitz en Premont gevolgd door twee andere Chinese rijdsters Wang en Liu, zagen de voorsprong van de koplopers alleen maar oplopen. Tot de laatste ronde bleven de onderlinge verschillen erg klein en was er niemand die er écht met kop en schouders boven uit stak. Er ontwikkelde zich een ongekende thriller van formaat, zoals we die zelden gezien hebben bij de elite dames.

Fullana plooide in de laatste ronde en Dahle en Chengyuan moesten het onderling uit vechten. In de laatste afdaling richting de finish nam Dahle een kleine voorsprong, maar de nog maar 21 jarige Chinese kwam terug en wist Dahle in de eindsprint te kloppen. Fullana komt uiteindelijk met 15 seconde achterstand binnen als derde. Eerste Nederlandse was Elsbeth van Rooij-Vink op een 11de plaats en een knappe 18de plaats voor Arielle van Meurs.

Uitslag:
1 Ren Chengyuan (Chn)
2 Gunn-Rita Dahle Flesjaa (Nor)
3 Margarita Fullana (Esp)
4 Sabine Spitz (Ger)
5 Jingjing Wang (Chn)
6 Marie-Helene Premont (Can)
7 Ying Liu (Chn)
8 Georgia Gould (USA)
9 Katerina Nash (Cze)
10 Ivonne Kraft (Ger)

Elite heren
Maar liefst 245 deelnemers stonden er aan de start bij de elite heren. Het was speculeren wie de échte favoriet zou zijn. Julien Absalon schittert al seizoenen lang door zijn constante ritme. Roel Paulissen en de herrezen Filip Meirhaeghe reden een thuiswedstrijd en zouden een goede kans kunnen maken. Het was dan ook Paulissen die de eerste helft van de eerste ronde aan de leiding ging. Een lekke band ontnam hem echter deze koppositie. Op dat moment waren het de Spanjaard José Hermida, Julien Absalon en de snelle Zweed Kessiakoff die zich wisten los te maken van de rest van het veld.

In de tweede ronde lag Hermida ruim 30 seconde voor op Absalon. Kessiakoff zag de achterstand oplopen tot 50 seconde. Italiaans kampioen Zoli en de Zwitserse wereldkampioen bij de beloften Schurter volgden gestaag. Paulissen kwam sterk terug opzetten maar werd voorbij gestreefd door Christoph Sauser, die op indrukwekkende wijze vanaf een 18de plaats, eveneens als gevolg van een lekke band, een inhaalrace was begonnen.

Aan het einde van de derde ronde lag Hermida ruim 45 seconde voor op Absalon. Halverwege de volgende was er van dit gat niets over. Een vast slaande ketting bij Hermida maakte dat de twee weer bij elkaar zouden komen. Hermida liet het er niet bij zitten en bleef de forsing voeren. In een afdaling kwam Hermida in aanraking met de motor die voor het veld uit reed, zijn fiets kwam onder de motor terecht en even leek het erop dat het einde verhaal was voor Hermida. Het publiek hielp Hermida terug op de fiets en hij kon de weg vervolgen. Weer kwamen de twee samen en zag Hermida dat Absalon moeite had met de afdalingen. De Spanjaard viel nogmaals aan en wist een kleine voorsprong te creëren in de vierde ronde. Deze voorsprong bleek genoeg te zijn voor de overwinning, Absalon bleef steken op de tweede plaats.

Sauser behield zijn derde plaats, gevolgd door Paulissen en Kessiakoff. Bart Brentjes werd door technische problemen terug geslagen naar een plaats ver in het achterveld, maar wist in de laatste ronde een indrukwekkend aantal van ruim 25 renners op te rapen. De eerste wedstrijd op top wereld niveau voor Filip Meirhaeghe bracht wellicht niet wat zijn fans gehoopt hadden, maar met een toch redelijk nette 14de plaats een verdienstelijke come-back. Eerste Nederlander werd Bas Peters op een 26ste plaats, met Rudi van Houts als tweede op een 45ste positie.

Uitslag:
1 José Antonio Hermida Ramos (Esp)
2 Julien Absalon (Fra)
3 Christoph Sauser (Sui)
4 Roel Paulissen (Bel)
5 Fredrik Kessiakoff (Swe)
6 Nino Schurter (Sui)
7 Jakob Fuglsang (Den)
8 Kashi Leuchs (NZl)
9 Jader Zoli (Ita)
10 Inaki Lejarreta Errasti (Esp)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg nog bij het begin, "die chinezen vallen in de laatste ronde wel af". Hoe fout had ik het bleek wel. Ze hebben daar echt hun zinnen gezet op de olympische medailles. Maar waar zijn de chineese mannen eigenlijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
legion

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 9:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hermida gevallen onder de motor? Had ik nog bijna met de boodschappen moeten sjouwen dus! Mooi verhaaltje en een hele vette foto van Hermida & Absalon.
Ben benieuwd naar de rest.
bettes

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 6:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

't is mis 't mis etc... verhaal bij de vrouwen was net anders. Bij de laatste afdaling aan de expo zat de chinese op kop, net voor fullana met dahle in het wiel. Fullana had niet meer de power om na het bruggetje recht te staan en op te trekken dus ging dahle haar vlot voorbij waarbij ze in 1 keer het gat naar de chinese dicht reed en de rest is geschiedenis!

just for the record!

greetz
bettes

btw Bas, geweldige race!
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 7:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

bettes schreef:
't is mis 't mis etc... verhaal bij de vrouwen was net anders. Bij de laatste afdaling aan de expo zat de chinese op kop, net voor fullana met dahle in het wiel. Fullana had niet meer de power om na het bruggetje recht te staan en op te trekken dus ging dahle haar vlot voorbij waarbij ze in 1 keer het gat naar de chinese dicht reed en de rest is geschiedenis!

just for the record!

I stand corrected. Dank voor de input Bettes.
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 8:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een kleine greep uit mijn selectie

vanavond allicht meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
klara

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 11:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ons (Bas&Klara) verslag staat ook op de weblog!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
M@lphy

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 2:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goede foto's Arnette-ski!

Maare als je een 'echte' MTB-er bent rij je met een peakje op je butsmuts!
Brum.

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 3:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

M@lphy schreef:
Goede foto's Arnette-ski!

Maare als je een 'echte' MTB-er bent rij je met een peakje op je butsmuts!

Telemetrie word nog niet toegepast op de rijder, geen antenne nodig dus.

Verder met iedereen, PRACHTIGE fotos!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en de rest van de foto's:

Naar boven
klara

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige foto's! Die ga ik mooi bewaren Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Foto's toegevoegd...

Hier nog wat foto's die ik jullie niet wil onthouden:

"Shit man, dat is die idioot van Dirty Pages... snel ik doe alsof ik em nie zie..."

"Hmm, burritos...!"

"Bwehh, lauwe pis!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
bettes

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 6:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het mag dan wel zeer onbelgisch zijn maar ik vind het prachtig dat ex-turner rijder geoff kabush zo vetjes uit de hoek is gekomen! Van achter terugkomen en meirhaege op zijn eigen terrein kloppen terwijl er maar één idioot (ikke dus) op hem riep!

Mooie plaatjes allemaal trouwens!

Wat een weekend trouwens, 's nachts uit de tent vriezen en overdag vlot gebakken worden. De sfeer van houffa, daar kunnen ze in spa met alle geld van de wereld niet aan tippen!

greetz and see you next year!
bettes
Gène

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 8:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Overigens weegde de fiets van Brentjens 10,25 kg. Ik was er bij toen die geweegd werd. Het ging als volgt:

Brentjens stond zich klaar te maken om zich in te rijden. Komt er iemand aan van een of ander blad of de organistatie. Of tie de fiets van Bart mag wegen. Bart keek eerst zo van hmm en zei: "Dat hebben ze gisteren ook al gedaan, toen was tie 10,30 kg". Dus maar weer die fiets aan de weegschaal gehangen: 10,25 kg. Direct werd de mecanicien even erbij gehaald onder het motto van: "hey die fiets is afgevallen, haha". Direct weer terug naar de order van de dag, Bart was iets vergeten. Direct ging een mannetje dat voor hem halen en weg was Bart, terug de Truck in.

Ongelofelijk wat een renner moest doorstaan voor een start. Maar helaas was die fiets dus niet in orde.

Overigens vind ik 10.25 kg voor een wedstrijd fiets nog vrij zwaar. Ik had verwacht dat hij lichter zou zijn.

mzzl
Gène
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 9:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gène schreef:
Overigens weegde de fiets van Brentjens 10,25 kg.......

......Overigens vind ik 10.25 kg voor een wedstrijd fiets nog vrij zwaar. Ik had verwacht dat hij lichter zou zijn.

mzzl
Gène

Wellicht dat dit ook met zijn lengte te maken kan hebben? Bart is niet 1 van de kleinste renners natuurlijk, derhalve dus ook een wat grotere fiets en dus meer gewicht?
Naar boven
MarinTi

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 4:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Arnetteman schreef:
Gène schreef:
Overigens weegde de fiets van Brentjens 10,25 kg.......

......Overigens vind ik 10.25 kg voor een wedstrijd fiets nog vrij zwaar. Ik had verwacht dat hij lichter zou zijn.

mzzl
Gène

Wellicht dat dit ook met zijn lengte te maken kan hebben? Bart is niet 1 van de kleinste renners natuurlijk, derhalve dus ook een wat grotere fiets en dus meer gewicht?

Bij Giant reed hij anders erg klein, weet niet hoe dit nu is?
Naar boven
Hubert !

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 5:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

19,5"

Het gewicht van zijn Trek lijkt me netjes. De onderdelen die gemonteerd zijn zijn allemaal vrij standaard (Bontrager / Shimano XTR), maar ook voldoende degelijk. Wel rijdt hij met een aangepast XTR crankstel, met een kortere as voor een betere Q-waarde.

De bike van Sauser (Speci Epic fully met schijven) woog afgelopen zondag 8,3 kg .........
Super getuned met Extralite barends, AX Lightness zadelpen, Martha SL remmen met Sans schijven, Eggbeater 4ti pedalen, nieuw Speci crankstel en veel alu boutjes. Hij reed ook met nieuwe Fulcrum wielen als ik het wel heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 8:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je bedoeld deze? Is dat echt een Specialized vork, of een rebadged Pace? 8.3 Kg klinkt wel erg licht moet ik zeggen.

(klikbaar)

@Bettes: Er waren dus 2 idioten die op Geoff riepen, ik ook. Alleen jammer dat ie niet meer bij Turner rijdt.
Naar boven
bettes

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:
Je bedoeld deze? Is dat echt een Specialized vork, of een rebadged Pace? 8.3 Kg klinkt wel erg licht moet ik zeggen.

@Bettes: Er waren dus 2 idioten die op Geoff riepen, ik ook. Alleen jammer dat ie niet meer bij Turner rijdt.

Is een rebadged paceje. logo's stonden nog in de dropouts... Ze zijn er echt wel voor gegaan want de glanzende coating van het frame was er op zijn wedstrijdbike niet of veel minder.

Geoff ging wel lekker met zoveel fans Wink Er reed wel een bikeparc.ch kerel rond op een nitrous... Veel beter dan die litespeed met onnatuurlijke vierkant buizen in de achtertrein...

greetz
bettes
Ninkoo

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hubert ! schreef:
De bike van Sauser (Speci Epic fully met schijven) woog afgelopen zondag 8,3 kg .........
Super getuned met Extralite barends, AX Lightness zadelpen, Martha SL remmen met Sans schijven, Eggbeater 4ti pedalen, nieuw Speci crankstel en veel alu boutjes. Hij reed ook met nieuwe Fulcrum wielen als ik het wel heb.

beter opletten Hubert Very happy.
Hij was btw 9,3 Kg, scheelt toch weer een kilo'tje.
De wielen waren Roval wielen, de zelfde wielen als specialized nu in de racefietsen gebruikt hebben ze nu ook voor de mtb... Wie weet volgend jaar wel in de s-works modellen. Evenals dat crankstel zou wel grappig zijn!
Naar boven
zonoskar

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 10:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij de kleuren van 2006, misschien wel een prive fiets?
Naar boven
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 6:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:

Volgens mij de kleuren van 2006, misschien wel een prive fiets?

Hoeft niet per ce. Ik meen me te herinneren dat Anneke's 4x Turner zelfs nog de 'oude' 4 Bar met Horst Link had. Een frame wat men dus nog in Zwitserland 'op voorraad' gehad moet hebben. Deze Nitrous heeft daarentegen wél weer de nieuwere achterbrug.
Hubert !

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 7:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ninkoo schreef:

Hij was btw 9,3 Kg, scheelt toch weer een kilo'tje.

Duuuh, klopt, 9.3 kg was het ........
Naar boven
Old Manitou

BerichtGeplaatst: Zo Apr 29, 2007 9:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb ook wat foto's online gegooid
deze zijn te bekijken op www.mountainbikefotos.be
Naar boven
EL PERRO

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 9:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geoff with them nice socks Kaboem is één van de grootste voorstanders van fully's. Hij rijdt in de states steeds (rijmt goed) fully tenzij op parcours waar veel gelopen moet worden met een hardtail omdat deze beter op de schouder gedragen kan worden.
Dan vraag ik me echt af waarom hij in Houffa hardtail reed.....mss omdat het parcours bij ons nogal vlakjes is????
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: