Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] Introducing: Joost 'Wiggy' Wichman + prijsvraag! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Za Apr 14, 2007 6:20 pm    Onderwerp: [special] Introducing: Joost 'Wiggy' Wichman + prijsvraag! Reageer met quote

Vorig jaar was hij samen met teamgenoot Jurg Meijer de Nederlandse revelatie in de 4-Cross wereld. Met ingang van dit jaar rijdt hij voor het Oostenrijkse Gravity Group team, op een wel heel bijzondere fiets...
Dirty Pages reed naar de Achterhoek om daar deze ambitievolle, nuchtere Lichtenvoordenaar te spreken.

1. Wie is Joost Wichman?
Euhm... 28 jaar, ik woon in Lichtenvoorde, woon samen met mijn vriendin, professioneel 4-Crosser en werk 1 dag in week als bouwkundig tekenaar.

2. Welke sponsoren heb je dit jaar?
Ik rij voor het team Gravity Group. Turner en Fox zijn hoofdsponsoren. Daarnaast Kenda, Formula, MRP, Mavic, Novatec, FSA, Fisik, en Crankbros Nike ACS en Bolle zijn mijn persoonlijke sponsoren.

3. Ben je full-time prof of heb je ook ander werk ernaast?
Ik heb sinds dit jaar een NOC NSF A-status en train ook veel met de nationale BMX selectie op Papendal. Daarnaast ben ik dus 1 dag in de week bouwkundig tekenaar.

4. Wat zijn je doelen voor 2007?
World Cup podiums rijden en Wereldkampioen worden in Fort William! Podium op het WK is leuk maar ik denk niet dat ik dan tevreden ben zelf... Of dat reeel is mag je zelf euh... ik denk van wel...!

5. Hoe ziet je jaarindeling er dit seizoen uit?
Sowieso alle World Cups, 4X wedstrijd in Polen op 5 mei (UCI 4X race, Lopes komt ook), Winterberg 4X en Crankworx of EK, ligt eraan of ik mijn NOC NSF status dan al behaald heb of niet. Daarnaast misschien nog de MDC cup.

6. Hoe ziet een typische trainingsweek eruit?
2x krachttraining, 2 sprinttraining, 2x bmx baan, 1x winterberg of willingen, 1 hersteltraining op racefiets. In de winter doe ik veel duurtraining op racefiets en mountainbike en leg daar de basis. Nu is het belangrijk de puntjes op de i te zetten..

7. Wat was je eerste 4-Cross wedstrijd?
World Cup Livigno in 2004, ik werd 12e.

8. Wat zijn memorabele momenten uit je carriere?
Ek ronde BMX in Kampen en Cheddar, Europees Kampioen 4x, Schladming vorig jaar, waar ik de 1e plek verspeelde, daar draai ik me nog 20 x van rond 's nachts...!

9. Wanneer had je je break-through moment in 4-Cross?
Vigo 2006, eerste finale, of misschien Seat 4X Masters, 1e worden in de kleine finale...

10. Wat was je meest angstige moment?
De avond voor de training in Nieuw Zeeland (Rotorua 2006), echt slecht van geslapen die baan!

11. Mooiste 4-Cross track tot nu toe?
Livigno

12. Slechtste 4-Cross track?
Fort William, de oude baan. Te kort en de eerste bocht slaat nergens op... dan rij ik liever nog in bergschenhoek!

13. Wat is het meest grappige moment in je 4-Cross carriere geweest?
Jurg Meijer die zich een hernia tilde aan een of andere dikke vrouw in Mount St Anne...

14. Wat is er speciaal aan je Turner hardtail?
Hij heeft 'mijn geometrie'. Uitgangspunt was de Cannondale van vorig jaar, maar daarvan zat de bracket te laag en was de achtervork te lang. Fiets is erg licht en rijdt echt super, hopen dat ie niet uit elkaar valt... Oh en er onbreekt een mannetje tussen liggende achtervork (uitvoering van Turner zelf).

15. De Olympische Spelen 2008 en Joost Wichman...?
Gepasseerd station, mijn rug laat het helaas niet toe om bmx te rijden, de startinspanning over de eerste 50 meter is te hoog vermogen, het is jammer... ik baal er wel van maar heb hardstikke veel schik met 4X. De ultieme droom van iedere sporter is natuurlijk de Olympische Spelen. [lacht] Ik had liever gehad dat ze 4X Olympisch hadden gemaakt, maar we kunnen volgend jaar waarschijnlijk een X-games medaille ophalen.

16. Tegen wie kijk je in de 4-Cross op?
Niemand.

17. Wie zijn de top-dogs voor 2007?
Graves, Prokop, Lopes misschien, en Jurg (lacht...). Jurg moet je niet uitvlakken, die grappenmaker, hij moet alleen zijn dag hebben. Graves is echt het grootste debakel. Guido Tsjugg ook niet vergeten... als die een gaatje ziet...

18. Wat staat er momenteel op je desktop?
Mijn vriendin met ons hondje.

19. Welke startsite staat er in je browser?
www.dirtmag.co.uk

20. Last but not least: Christiaan wil weten hoeveel je Turner frame aan het eind van het jaar moet kosten?
Weet ik niet, wat is ie waard dan...haha! Als ik er maar 1 heb verpats ik em zeker niet!

Verloting!
In het weekend van 12 en 13 mei wordt in het Spaanse Vigo de eerste World Cup 4-Cross verreden. Leden van Dirty Pages maken kans op een paar Nike NKE6.0 schoenen en een Bollé goggle die Dirty Pages mag verloten onder degenen die de juiste uitslag van Joost voorspellen!
Je kunt je uitslag insturen tot en met zondag 6 mei naar onderstaand mailadres. Vermeld in het topic: 'Joost Wichman World Cup Vigo' en vermeld de door jouw voorspelde uitslag en je gegevens in de mail.

Meer over Joost: http://www.joostwichman.com

Laatst aangepast door Steelboy op Wo Nov 14, 2007 8:38 pm, in totaal 6 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Za Apr 14, 2007 6:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sweeeeeeeeeeeeeeeeeeet bike!

Waarom geen vragen over fourcross in Nederland?
Permanente baan in Nederland.

Hoe denkt Wichy uberhaupt over Nederlands talent en de scene in NL?

Toch ook wel heel erg belangrijk om dat van zo iemand te weten.
Dit soort jongens kunnen Nederland goed promoten wereldwijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
M@lphy

BerichtGeplaatst: Za Apr 14, 2007 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Echt een unieke bike! ! !

Gewoon een Turner HT! -Zu wheat-

EN ja Joost hoe lang zal ie het uithouden...
Don't 50/50 or come up short! Surprised

Goeie digitale Kodakskes geskoten Steely! ! ! Arms wide open
Christiaan

BerichtGeplaatst: Za Apr 14, 2007 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rete strakke fiets! Erg mooie machine

Laatst aangepast door Christiaan op Ma Sep 22, 2008 6:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rabelista
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 12:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nice, die nike scheenbescherms zijn wel woest ook
Naar boven
Roel@dTb

BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 8:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, kom ik nu pas toevallig achter. Hij woont dus in Lichtenvoorde, dicht hierbij. En zekers een strakke bike Very happy
bettes

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 6:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

... <insert pump action shotgun sound here

nobody move... this is a robbery! Give me the turner woody and back off!

'nuff said!

greetz
bettes
Sir Gonz Lays

BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2007 9:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vraag 20.... hahahaha,
Steelboy

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

De prijsvraag is uitgebreid! Er valt ook nog een Bollé goggle te winnen!

Inzending met de voorspelling van Joost zijn uitslag moet wel voor 7 mei binnen zijn!

Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rinse Appelstroop

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

AzOnic schreef:
Nice, die nike scheenbescherms zijn wel woest ook

Gewoon 661 met stickers zo te zien Smile

Rinse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2007 3:36 pm    Onderwerp: en de winaars zijn: Reageer met quote

Steelboy schreef:
Verloting!
In het weekend van 12 en 13 mei wordt in het Spaanse Vigo de eerste World Cup 4-Cross verreden. Leden van Dirty Pages maken kans op een paar Nike NKE6.0 schoenen en een Bollé goggle die Dirty Pages mag verloten onder degenen die de juiste uitslag van Joost voorspellen!
Je kunt je uitslag insturen tot en met zondag 6 mei naar onderstaand mailadres. Vermeld in het topic: 'Joost Wichman World Cup Vigo' en vermeld de door jouw voorspelde uitslag en je gegevens in de mail.

Meer over Joost: http://www.joostwichman.com

En de winnaars zijn geworden:

Nike NKE 6.0 schoenen: geert
Bollé goggle: ELVIS

Als geert even zijn schoenmaat doorgeeft, komt het helemaal goed!
Naar boven
Mathijs

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2007 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geert als in de zin van manke SBG-Starthek-Geert??

Zoja, Congrats!

Elvis ook natuurlijk!

Joost ook, hij heeft het verdienstelijk gedaan!
geertjes

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 7:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat inderdaad om SBG starthek geert (éénmalig hoop ik volgende keer meefietsen).

Ik dacht dat ik dit weekend voor de gek gehouden werd door steelboy en wichman, dus ik ben vergeten om joost nog te bedanken.
Bij deze: bedankt! (maat 42 Wink

Voor de volgende WC voorspel ik Wichman 1e want die gast ging als de brandweer (en sneller) dit weekend.

groetjes
Geert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: