Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Kona 2007 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Jun 15, 2006 10:15 pm    Onderwerp: [nieuws] Kona 2007 Reageer met quote

Het Out of Bounds weekend was dit jaar voor Kona tevens het moment om de nieuwe modellen voor 2007 te presenteren. Naast de gewaagde kleurencombinaties zijn er veel nieuw types bijgekomen en zijn onder andere de Stinky en Stab gewijzigd.
Om invloed van het remmen op de werking de achtervering tegen te gaan heeft Kona samen met Brake Therapy het D.O.P.E. systeem ontwikkeld. Dit is een zwevende ophanging voor de achterste schrijfrem aansluiting. Het is standaard aanwezig op de Stab en duurdere Stinky modellen en optioneel op Coilair en Coiler verkrijgbaar.
De fietsen zijn allemaal afgemonteerd met Shimano schakelmateriaal, behalve de singlespeeds natuurlijk. Daarnaast heeft Kona op de meeste cross country modellen nu Rock Shox SID, Reba, Recon en Tora vorken gebruikt waar het voorheen Fox en Marzocchi was.
Hadden we al verteld dat de kleuren gewaagd zijn? Felgroen, roze, mintgroen, poepbruin, paars met oranje… De meeste modellen zijn ook leverbaar in minder opvallende kleuren en de liefhebbers zullen er waarschijnlijk als eerste bij zijn om een spannend model te bemachtigen.

Om te beginnen twee nieuwe interessante modellen voor de Benelux cross country markt. Er is lang over gespeculeerd of Kona ook met een hardtail uit zou komen voorzien van 29” wielen en versnellingen. En dat doen ze! De Kula serie is uitgebreid met de Kula 2-9, een scandium frame met verstelbare dropouts achter.
Een gepolijst frame is niet alleen lichter, maar vaak ook een echte eyecatcher. Dit is zeker het geval bij de nieuwe Hei Hei. Deze cross country fully heeft met 2,5” een kortere veerweg dan bijvoorbeeld The King met zijn 4”. Mede dankzij het scandium framemateriaal en de Rock Shox SID is deze fiets voornamelijk gericht op wedstrijdgebruik.

De Kula Supreme is voor 2007 mintgroen in plaats van felgeel en is afgemonteerd met een RockShox SID, Shimano XTR groep en Shimano XTR wielen. Het Unit singlespeed model is volledig zwart en heeft er voor 2007 ook een stevige zus bij, de Unit 2-9. 29” wielen, chromo stalen frame en een Kona P2 vaste vork.

De damesmodellen zijn uitgebreid met de Queen Kikapu full suspension, voorzien van Fox Float RP2 demper, en er komt ook een Lisa versie van de Kula, simpelweg de Kula Lisa.

De Coiler en Coilair hebben een lagere bovenbuis gekregen en zijn voorzien van een nieuwe hevel voor de demper. De achterdemper is in twee positie op het frame te monteren. De Coilair modellen zijn voorzien van een Fox 36 vork en DHX Air demper. De Coiler modellen hebben een Marzocchi vork en een Fox DHX of Vanilla demper gekregen.

De Stinky heeft juist een langere bovenbuis gekregen wat voor meer comfort moet zorgen. Ook zijn de dropouts aangepast voor een betere schakel precisie. De hevel naar de achterdemper is stijver geworden. De Stinky Primo en Deluxe zijn voorzien van een Marzocchi Roco demper, de normale Stinky heeft een Fox Vanilla.

Het Stab frame is het meest gewijzigd van alle bestaande Kona modellen. Het nieuwe frame heeft een aangepaste geometrie gekregen. Daarnaast is de achterbrug nu korter en het bracket lager geplaatst voor een betere handelbaarheid. Door de achterdemper te verplaatsen is de geometrie aanpasbaar zonder het veergedrag te beïnvloeden. Tot slot is de Stab ook iets lichter geworden.

Geen mountainbike maar wel het vermelden waard is de nieuwe Paddy Wagon, een singlespeed baan/couriersfiets met een stalen frame. Met het flipflop wiel heeft de berijder de keus om fixed of met een freewheel te rijden door het wiel om te draaien.

Tekst: Ruben Boer
Foto’s: Lucas Kane & Ruben Boer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Cloxxki

BerichtGeplaatst: Do Jun 15, 2006 10:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

>De Kula serie is uitgebreid met de Kula 2-9
Nee, de 2-9 serie is uitgebreid met een Kula Laughing

In de meer open minded landen (op fietsgebied dan) is de Unit 2-9 te koop en niet aan te slepen, gewoon een 2006 model. Staal, betaalbaar en ik meen in 5 maten verkrijgbaar.
De Explosiv 2-9 is halverwege het 2006 seizoen al toegevoegd, net zo staal, alleen volgens geruchten mét shifterkabelnokken. Hoewel versies van de Unit 2-9 die ook al hadden.

Opvallend genoeg komt de Unit 2-9 Limited Edition bike niet in 22". De top-4 van de Singlespeed race in Arnhem afgelopen weekend reed toch XL Angel...

Tijd om eens een Fully 2-9 te klussen, Kona? Rolling smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 7:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Cloxxki schreef:
Tijd om eens een Fully 2-9 te klussen, Kona? Rolling smile

Het gaat weer niet snel genoeg..

Ik vind het er lekker uitzien allemaal, en dan vooral de Paddywagon, wat een stoer ding!

Moet zeggen dat idd die kleuren erg geslaagd zijn.

Check ook de nieuwe Unit op www.singlespeed.nl !!
Xircuit

BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die unit is inderdaad erg fraai, die 29 versie vind ik op het eerste gezicht wat uit verhouding staan. Dat heb ik wel eens fraaier gezien. Ik vind dat Kona erg lekkere fietsen aan het maken is. Goede kleuren ook. De "The King" is echt een plaatje!
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Interressant voor JJ, de prijs van de Paddy Wagon zal ergens rond de 700,- euro komen te liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
legion

BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 12:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat wou ik net vragen, super vette velo is dat. Zijn er nog andere prijzen bekend overigens?
Cloxxki

BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 6:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Unit 2-9 lijkt iets van van achteren op de foto te zijn gezet. Tevens is een riser bar op een 29"er in de regel gewoon niet nodig. Ik ben het ermee dat de verhoudingen wat onhandig lijken zo.
Over riser bars : die zijn natuurlijk puur bedacht voor fietsen met een te lage voorkant. Het voegt niets toe van de behoefte aan extra materiaal om de bochten stevig genoeg te maken. Dan liever een super hoge voorkant en een On-One Mary bar ondersteboven gemonteerd, voor extra handposities. Oh wacht, dat heb ik al Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sir Gonz Lays

BerichtGeplaatst: Za Jun 17, 2006 11:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

ben benieuwd wat die coilair supreme gaat kosten..
Gène

BerichtGeplaatst: Za Jun 17, 2006 1:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die mint groene supreme ziet er anders super uit. De nieuwe XTR groep vind ik ff wennen, maar ziet er zeker ook niet slecht uit. Vooral van die v-brake ready wielen zou ik wel meer willen weten.
Als ik ooit van merk wissel, dan weet ik het wel. Kona!!

mzzl
Gene
downhillbiker
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jun 17, 2006 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die nieuwe stinky's zien er echt mooi uit en de Stab ziet er ook niet slecht uit.Ben benieuwd wat de prijzen gaan worden Surprised
Naar boven
tank24

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 6:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ruben schreef:
Interressant voor JJ, de prijs van de Paddy Wagon zal ergens rond de 700,- euro komen te liggen.

das wel een nette prijs
Naar boven
free-rider

BerichtGeplaatst: Ma Jul 31, 2006 7:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat ik alleen nog steeds niet snap is dat je maar 1 jaar garantie krijgt
op het out of bounds segment.
vind ik nog steeds een beetje knullig
zeker als je ziet dat je bij de andere merken gewoon twee jaar of vijf jaar op het frame krijgt

maar ziet er weer geslaagd uit en kleuren zijn ook wel oke
wictor

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 6:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

1 jaar is vrij normaal, hoor. Zat 'grote' merken die dit hanteren voor hun freeride lijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
FireFox

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die coiler air supreme is wel een erg gaaf fietsje geworden Laughing
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
free-rider

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wictor schreef:
1 jaar is vrij normaal, hoor. Zat 'grote' merken die dit hanteren voor hun freeride lijn.

dan zou ik weleens willen weten welke ????
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 10:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt er ook geheel aan wat er onder de garantie valt. Heb net contact gehad over garantie op een specialized p2 frame. Blijkt dat de amerikaanse levenslange garantie in werkelijkheid 10 jaar is, waar ze op de europeesche mark maar gelijk 5 jaar van hebben gemaakt. En grote drops maken, ook al zijn ze clean, en het frame breken is geen recht op garantie. "Een fiets is gemaakt om op te fietsen, niet om door de lucht te vliegen". Dus als KONA volledige garantie geeft voor 1 jaar is dat nog geeneens zo slecht, als je na gaat hoe deze bikes misbruikt worden!!!
wictor

BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 6:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat dacht je van Rocky Mountain?

Zowat iedereen die niet met Trek, Pacific of C'dale te maken heeft geeft maar 1-2 jaar garantie op FR/DH frames. Zelfs Turner.......

Let trouwens wel: "Levenslang" in de VS betekent "Voor de verwachte levensduur van het produkt", tenzij men nadrukkelijk de eigenaar van het produkt noemt. En hoe lang gaat een fiets mee? Tja......dat laat ruimte voor interpretatie....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
free-rider

BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mmmhhh,
dan lijkt me mijn orange geen slechte keus
want die geeft vijf jaar op het frame
en daarna loopt het met 20% procent op ieder jaar
* dwz jaar zes 20 % betalen en jaar zeven 40% procent betalen enz enz

toch vind ik het maar errug kort hoor
1 jaar op het frame....

zeker voor een bedrijf als kona.
wictor

BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2006 7:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg boeien. Je weet precies wat je koopt en wat voor garantietermijn er op zit als je je geld neerlegt. Kwestie van keuze maken........
Naar boven
b-dirt

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2006 11:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik vin die cowan niet mooi eigelijk stront lelijk Yucky
Naar boven
free-rider

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wictor schreef:
Ik zeg boeien. Je weet precies wat je koopt en wat voor garantietermijn er op zit als je je geld neerlegt. Kwestie van keuze maken........

zeker niet geeft wel een beetje aan hoe overtuigd ze zijn van hun eigen product.

koop jij een auto waar maar 1 jaar all in garantie opzit
dus ook op lak enz enz ????

want dan boeit het ineens wel !!!!

kwestie van keuzes maken zou ik zeggen Angel...
Goofy @ Team SoliD

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 9:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voor die gene die de 2007 modellen es goed onder de loep willen nemen..

heeft kona een mooie website gemaakt!

check dit dan! alle modellen van kona 2007!!
http://www.konaworld.com/bikes/2k7/

Goofy
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: