Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

  [special] XTR 2007 - Terug van de tekenplank ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
DeKerfs



Geregistreerd op: 29-10-2001
Berichten: 7014

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 31, 2006 11:14 pm    Onderwerp: [special] XTR 2007 - Terug van de tekenplank Reageer met quote

Zoals altijd is de topgroep van Shimano het huzarenstukje met de meest innoverende technologie en wordt vaak gezien als de maatstaaf voor de concurrentie. Met een sterke opkomst van SRAM in de afgelopen jaren was het voor de Japanse firma dan ook zeker niet zo eenvoudig om de koploper te blijven. De steeds feller wordende concurrentiestrijd heeft er dan ook toe geleid dat voor 2007 een geheel nieuwe XTR groep gepresenteerd zal worden. De groep zal de type aanduiding M970 mee gaan krijgen en zal op vele punten gewijzigd zijn ten opzichte van de voorloper.


Dual Control, versie 2

De Dual Control grepen die sinds 2003 op de markt zijn, hebben vanaf dag één minstens zoveel tegenstanders als voorstanders gehad. De gecombineerde rem- en schakelgrepen gaven duidelijk blijk van de visie die Shimano voor ogen had voor de toekomst. De iet wat tegenvallende respons vanuit de markt heeft er echter voor gezorgd dat Shimano terug naar het tekenplank is gegaan en op een blanco stuk papier de nieuwe grepen heeft ontwikkeld. De grootste veranderingen voor de 2007 groep vinden we dan ook in de werking en uitvoering van de shifters. Bij het gebruik van een standaard achterderailleur (low-normal) kom je bij de eerste versies van de Dual Control grepen naar een kleiner tandwiel schakelen door de remhendel omhoog te drukken, of de tweede (extra) hendel onder aan de shifter weg te drukken. Hiermee kon je één versnelling per keer schakelen. Met de nieuwe Dual Control grepen is het nu echter mogelijk twee versnellingen achter elkaar te schakelen tijdens één beweging. De hendel heeft dus feitelijk ‘twee trappen’ gekregen. Shimano noemt dit ‘Multi-release’.



Bij de Dual Control grepen die in combinatie met de hydraulische schijfremmen gebruikt worden zien we dat het oliereservoir een nieuwe plek heeft gevonden min of meer onder het stuur. De leiding komt er nu onder een kleine voorwaartse hoek uit, waardoor betere kabellopen te verwezenlijken zijn ten opzichte van de voorgaande editie remgrepen. De remgreep bedient een remcilinder die haaks op de hendel staat en de draaibeweging voor het schakelen gebeurd langs de as van diezelfde remcilinder. De hele hendel oogt een stuk strakker dan de voorgaande versie en het schakelmechaniek bevindt zich nu op een vaste positie op het stuur. De vorige Dual Control shifters waren meer kwetsbaar, omdat het schakelmechaniek aan de voorzijde van de remgreep was gemonteerd, welke tijdens de rembeweging met de remhendel mee bewogen.

Rapid Fire Plus

Voor wie de nieuwe Dual Control grepen nog steeds niet overtuigend vindt heeft Shimano, anders dan bij de voorgaande XTR groep, voor 2007 ook een losse remhendel en een losse shiftermodule in het programma opgenomen. Shimano heeft de geduchte concurrent uit Chicago goed bekeken bij het maken van de losse Rapid Fire Plus shifters. Niet alleen zien we een opengewerkte klemband, maar net als bij de X.O Trigger shifters is het schakelmechanisme zijdelinks verschuifbaar.



Net zoals bij de nieuwe XT voor 2007, zal de nieuwe losse XTR shifter module voorzien worden van een gewijzigde bediening die het mogelijk maakt om hendel die voorheen enkel door de wijsvinger te bedienen was, nu ook met de duim in een opwaartse richting bedienbaar te maken. Net zoals bij de Dual Control grepen zullen ook deze shifters uitgevoerd worden met de dubbele ‘klik’, de Multi-release. Met deze veelzijdige functionaliteit hoopt Shimano een grote slag te slaan om de aan SRAM verloren klanten weer voor zich terug te winnen.

Bij zowel de Rapid Fire Plus en de Dual Control grepen zullen de ‘klikjes’ meer resoluut zijn en wordt de kabel direct los gelaten bij het indrukken van de hendel.Voorheen gebeurde dit pas nadat de hendel werd losgelaten. Hierdoor zal het geheel directer aanvoelen en in werking min of meer lijken op dat wat we ook vinden bij de X.O Trigger shifters van SRAM.


Derailleurs

De ‘X’ lijkt hét thema te zijn in de nieuwe groep. Het meest in het oog springende aan de geheel vernieuwde achterderailleur is dan ook de in een x-vorm opengewerkte structuur voor de parallel platen. De nieuwe XT en LX derailleurs gaven al eerder blijk van de nieuwe trend bij Shimano, maar bij de nieuwe XTR achterderailleur heeft men alles uit de kast gehaald om niet alleen optisch een groot verschil te maken, maar vooral ook de grammenjagers onder ons te plezieren. Het gewichtsverschil zou aanzienlijk zijn.



Bij de voorderailleur zien we eveneens de ‘X’ terugkomen en is de klemband dunner gemaakt om gewicht te besparen. Op het gebied van de functionaliteit lijken zowel de voor- en achterderailleur niet verandert te zijn, zelfs de kabelloop op de achterderailleur is ongewijzigd. Om de keus aan de klant te laten zal de achterderailleur in een standaard en een RapidRise uitvoering beschikbaar zijn.


Schijfremmen

Op het gebied van de schijfremmen valt in eerste instantie de nieuw gevormde schijf op. We zien een gewijzigde aluminium rotor met een duidelijk ander design dan de voorgaande versie. Leverbaar in 4 verschillende diameters; 160, 180 en 203mm voor zowel voor als achter en een 140mm schijf voor gebruik achteraan bij cross country doeleinden. De remklauw lijkt vrijwel ongewijzigd, maar op technisch vlak kunnen we melden dat de olie capaciteit iets vergroot is, om zo ‘faden’ door oververhitting tegen te gaan. Door het leveren van diverse remklauwen met de internationale of postmount standaard montage passing, is er vrijwel altijd een setup te maken zonder gebruik te maken van extra adapters. Dat Shimano ver gaat in het streven naar een lager gewicht, mag blijken uit de vernieuwde brake pads waarvan de achterplaat dit maal van titanium gemaakt zal zijn.

Eerdere berichten leken er op te wijzen dat Shimano de door hun gepatenteerde ‘Centerlock’ schijfbevestiging zou laten vallen. Niets is minder waar aangezien nu definitief bekend is dat voor 2007 men zowel de Centerlock en de internationale standaard 6-boutsverbinding voor elk van de vier schijfdiameters zal gaan aanbieden.


Cranks

Shimano is wereldwijd bekend om de expertise in het hol smeden van alu werkstukken. Zij zien dit materiaal dan ook nog steeds als het meest ideale voor cranks. Geen reden voor hen om over te schakelen naar het zwarte vezelmateriaal, carbon, wat de laatste jaren sterk zijn intrede in de fietsenindustrie heeft gemaakt. Buiten de Hollowtech II technologie met ‘outboard’ lagers treffen we weinig gelijkenis aan met de voorloper van deze cranks. De spider is wederom gewijzigd en lijkt weer de traditionele 4-arm 104mm passing terug te krijgen. Shimano zou echter Shimano niet zijn als hierin toch nog een kleine ‘maar’ zou zitten. De cranks zijn voorzien van Torx bouten met een grote kop, wat wellicht kan duiden op een nieuwe passingstandaard die het uitwisselen met andere merken vrij lastig maakt. Volgens Shimano zou het gewicht met 50 gram zijn afgenomen bij een minstens gelijkblijvende stijfheid.

In een reactie op de slijtage van met name het middenblad van de huidige XTR groep, zal het nieuwe M970 crankstel voorzien worden van een uit twee verschillende materialen samengesteld blad. Hierbij is het bladlichaam van carbonfiber gemaakt, met daar omheen een titanium tandprofiel. Deze techniek wordt nog niet veel toegepast, maar zou volgens Shimano dé manier zijn om het slijtageprobleem voorgoed de wereld uit te helpen zonder in te leveren op gewicht. Het buitenste blad zal worden vernikkelt om eveneens een betere duurzaamheid te garanderen.


Wielen

Met Scandium tubeless velgen, 7075 aluminium assen, een titanium body, 24 spaken en een gewicht van 1.525 gram bind Shimano de strijd aan met complete wielsets zoals de Crossmax SL van Mavic. De XTR wielset is volledig nieuw ontworpen en met een nieuwe body ontwerp is naast een lager gewicht, ook een technische vooruitgang gemaakt. De titanium body heeft 36 aangrijpingspunten, wat een winst van 25% is ten opzichte van voorgaande XTR body’s. De spaken zijn van het ‘straight pull’ type, waarbij dus geen knik bij de kop gemaakt wordt. Ze lopen op een meer traditionele manier de velg in, in plaats van de gekruiste spaken die zijdelinks gemonteerd werden in de velg en waarbij de spaaknippels bij de naaf waren gemonteerd.



Pedalen

In 2007 zal Shimano voor het eerst met een XTR clipless pedaal op de markt komen. Bij dit pedaal is het draagoppervlak vergroot ten opzichte van de overige Shimano pedalen, wat de krachtoverbrenging en stabiliteit ten goede zou moeten komen. Ondanks de vergrote omvang van de kooi wist men toch 25 gram te besparen ten opzichte van hun lichtste pedaal tot nu toe. De XTR pedalen zullen compatible blijven met de standaard SPD schoenplaatjes.



Diversiteit

Met deze volledig nieuwe groep hoopt Shimano een meer dan gepast antwoord te geven aan de opkomende concurrentie van SRAM, waaraan zij de laatste jaren een redelijk marktaandeel verloren zijn. Wie dacht dat 10 speed, zoals bij de DuraAce en Ultegra groepen voor de racefiets, komend jaar zijn intrede zou doen in de mountainbikebranche, heeft het mis. Want ondanks de vernieuwde technologieën die we aantreffen zullen alle shifters voor 2007 van zowel de LX, XT én XTR groep nog steeds ‘gewoon’ 9 klikjes tellen.

De tegenvallende reacties van de Dual Control schakel- en remgrepen in voorgaande jaren moeten met de sterk gewijzigde nieuwe versies definitief tot het verleden behoren. De exotische combinatie van een carbon tandwiel met titanium tandprofiel beloven ook sterk verbeterde duurzaamheid. Met de vernieuwde technologieën en het breed scala aan mogelijkheden binnen de groep, probeert Shimano het aantrekkelijker te maken voor een breder publiek. Diversiteit lijkt dan ook hét toverwoord voor 2007, want met de keuze uit Dual Control of RapidFire Plus schakel- en remgrepen, standaard of RapidRise achterderailleur en 6-bouts of Centerlock schijven is er voor ieder wat wils.

Officieel is de groep nog steeds in ontwikkeling. Beginnend met de wedstrijden tijdens de Sea Otter Classic volgend weekend in de Verenigde Staten, zal komend wedstrijd seizoen door een select aantal rijders, waaronder Adam Craig, Walker Ferguson, Marie Helene Premont, Roel Paulissen en Bart Brentjens prototype onderdelen van de groep uitvoering getest worden. Detailwijzigingen zijn dan ook nog niet uit te sluiten. Verwacht wordt dat de eerste fietsen met de nieuwe XTR onderdelen eind augustus in de showroom te wonderen zijn. De losse componenten zullen vanaf oktober bij elke Shimano dealer verkrijgbaar zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
msxx



Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 1117
Woonplaats: Helchteren

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 6:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, interessant en op sommige punten vernieuwend

Eerst nog een jaartje laten rijpen en dan misschien de cranks aanschaffen Smile
En op deze foto ziet de achterderailleur er beter uit dan op eerdere foto's (of ik begin er gewoon aan te wennen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jurriaan



Geregistreerd op: 8-7-2001
Berichten: 5732

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 8:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

wat ben ik blij dat dit een 1 april grap is.
Kon me al haast niet voorstellen dat Shimano ons echt zoiets lelijks zou gaan voorschotelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
illuminatastigmata



Geregistreerd op: 2-7-2005
Berichten: 2828
Woonplaats: limburg

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

vind de schijven anders toch wel tofjes,1 april of niet!!! Cool
_________________
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS



Geregistreerd op: 4-10-2002
Berichten: 5522
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 8:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voor nog meer en betere foto's:

http://212.227.38.137/web/bike-sport-news/modules.php?name=News&file=article&sid=11082&mode=&order=0&thold=0

Ik vind het wel iets van de sjieke uitstrstraling missen die we gewend waren van de XTR groep.

dusssssss©
_________________
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
-Noize-



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 193

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

die schijven doen me een heel klein beetje aan de Hayes schijven denken... Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS



Geregistreerd op: 4-10-2002
Berichten: 5522
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 10:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

In de O2-bikers staat ook een artikel, ik moet zeggen dat het er daar toch wat beter uitziet qua looks. Op DP lijkt het zwart te zijn, het blijkt echter grijs!

dussssss©
_________________
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Luc



Geregistreerd op: 12-7-2001
Berichten: 4164

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 11:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

XTR 20mm. ???


_________________
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
msxx



Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 1117
Woonplaats: Helchteren

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben je daar verbaasd over Luc? Ze konden toch niet achterblijven... nu kon je alleen XTR gebruiken bij XC en eventueel nog AM gebruik.. nu kan dat woord eventueel de prullenbak in..
Hopelijk geldt hetzelfde voor de remmen, dat ze op een ruimere doelgroep gericht zijn dan de XC'ers en marathonners.

Hoe meer keus hoe beter Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Luc



Geregistreerd op: 12-7-2001
Berichten: 4164

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben inderdaad een beetje verbaasd ja, aangezien Shimano met de laatste XTR versie te kennen had gegeven van XTR exclusief voor XC racers te willen voorbehouden.
Maar die terugkeer naar meer polyvalentie vind ik zeker een goede zaak.
_________________
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
msxx



Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 1117
Woonplaats: Helchteren

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 1:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zou het overigens ook niet zo zijn dat (net als destijds bij de schijfremmen) de 20mm voornaaf meer en meer gewoon goed zal gaan worden?
Het zal afwachten zijn, maar het lijkt me geen vreemde gedachte

Je hebt trouwens wel gelijk, Hone en Saint zouden bestemd zijn voor FR en DH. Helaas waren die groepen voorzien van behoorlijke zware naven welke volgens mij weinig aftrek gevonden hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
downhillbiker
Gast





BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 2:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

die remmen zien er vet cool Hippy man
Naar boven
JJ
Forumbeheerder


Geregistreerd op: 8-1-2002
Berichten: 7292
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 2:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

msxx schreef:
Zou het overigens ook niet zo zijn dat (net als destijds bij de schijfremmen) de 20mm voornaaf meer en meer gewoon goed zal gaan worden?
Het zal afwachten zijn, maar het lijkt me geen vreemde gedachte


Dat denk ik dus ook, met een paar jaar zijn veel voornavern, ook voor XC, 20mm. Met de steeds lichter wordende XC vorken is 20mm een perfecte mogelijkheid om een stijve(re) voorkant te houden (krijgen)

Dat van die derailleur had ik ook toen ik net keek, niet zo lelijk als op het eerste gezicht lijkt, maar misschien idd gewenning?

Ben echt beniewd hoe een en ander, en vooral de shifters en cranks, er in het echie uitzien.
_________________
Singlespeed Central: Singlespeed, 29-ers and more!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Luc



Geregistreerd op: 12-7-2001
Berichten: 4164

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 5:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

20mm. naven voor XC zijn inderdaad een goed idee, net zoals de QR systemen die er de laatste tijd voor op de markt komen zoals van RS en Manitou.
_________________
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Xircuit



Geregistreerd op: 20-9-2002
Berichten: 3504
Woonplaats: Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 7:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onder de indruk hoor, het ziet er gewoon erg goed, funtioneel en stoer uit!
_________________
Ich Heisse Super Fantastisch!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Maartentje



Geregistreerd op: 19-3-2006
Berichten: 156
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 10:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BlingBling

Ben er alleen nog niet over uit of ik dit positief vind... Confused
_________________
It's you, not the bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
enpro



Geregistreerd op: 14-12-2005
Berichten: 349
Woonplaats: venray

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 11:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik zat eerst te denken om over te gaan naar sram maar nu ik dit zie Shocked die derie en die remschijven Angel...
_________________
Je hebt mensen en je hebt potloden........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Xircuit



Geregistreerd op: 20-9-2002
Berichten: 3504
Woonplaats: Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 11:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog wat live foto's en GIFjes:








Push:



Pull:



Adjust:


_________________
Ich Heisse Super Fantastisch!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Maartentje



Geregistreerd op: 19-3-2006
Berichten: 156
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 11:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die snelspanner... Laughing
_________________
It's you, not the bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS



Geregistreerd op: 4-10-2002
Berichten: 5522
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2006 7:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die achter derr. is veel mooier in geheel zilver ipv zilver & zwart/grijs.......

Meer onderscheidend van Sram op die manier

dusssssss©
_________________
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène



Geregistreerd op: 23-12-2001
Berichten: 2371

BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2006 10:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik ook positief vind, dat ze een wielenset maken voor v-brake gebruik. Op die manier zullen ze waarschijnlijk mij en vele andere velgrem rijders van dienst zijn. Daarnaast kunnen nu echt de concurrentie aan met Mavic. Het is alleen te hopen dat de wielen stijf genoeg zijn.

Wanneer komen ze met richt prijzen? Ik ben toch wel benieuwd hoeveel dat crankstel gaat kosten met die carbon/ titanium tandwielen. Daarnaast ben ik erg geintresseerd in de XTR wielset.

Ik neem aan dat de v-brakes ongeveer het zelfde blijven uitzien?

Ik vond de foto's die op het net verspreid staan erg tegenvallen, maar die reallife foto's maken veel goed. Maar het is niet dat ik nu direct alles vernieuwd wil hebben. Komend najaar zullen de prijzen van de oude groep wel gaan zakken Cool
mzzl
Gène
_________________
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs



Geregistreerd op: 29-10-2001
Berichten: 7014

BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2006 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
Die achter derr. is veel mooier in geheel zilver ipv zilver & zwart/grijs.......



Jammer... dit is de proto achterderailleur en je kan er vrijwel zeker vanuit gaan dat hij zó niet op de markt komt. Deels jammer jah... het CNC werk van Shimano is erg gedetaileerd en komt haast al in de buurt van de looks die ze verkrijgen door smeden zoals straks bij de productie versies.
_________________
---www.cjmedia.nl---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS



Geregistreerd op: 4-10-2002
Berichten: 5522
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2006 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DeKerf's schreef:
BOSS schreef:
Die achter derr. is veel mooier in geheel zilver ipv zilver & zwart/grijs.......



Jammer... dit is de proto achterderailleur en je kan er vrijwel zeker vanuit gaan dat hij zó niet op de markt komt. Deels jammer jah... het CNC werk van Shimano is erg gedetaileerd en komt haast al in de buurt van de looks die ze verkrijgen door smeden zoals straks bij de productie versies.


Dom van Shimano, bling bling is in nl...........

dussssss©
_________________
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy



Geregistreerd op: 9-7-2001
Berichten: 8100

BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2006 2:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:

Dom van Shimano, bling bling is in nl...........

dussssss©


Ja, net als negerinnen met dikke tetten, te dure auto's en zinloos geweld...

dusssss(r)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
TheBigLjeweetwel
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2006 11:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Steelboy schreef:
BOSS schreef:

Dom van Shimano, bling bling is in nl...........

dussssss©


Ja, net als negerinnen met dikke tetten, te dure auto's en zinloos geweld...

dusssss(r)


wahaahaha Laughing waar is Plons when is being called for.. Very happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Forum powered by phpBB © 2000-2007 phpBB Group
© 1999-2008 Dirty Pages · Privacybeleid · Gebruiksvoorwaarden · Adverteren · Contact