Exar
|
Geplaatst: Vr Aug 26, 2005 7:49 pm Onderwerp: Re:SSWC - Live Update! |
|
|
En nog veel meer verhaal:
De race was echt supervet! Een Le Mans start met 1 km aan technische singletrack te lopen voordat je weer bij je fiets kwam om het echte parcours op te gaan. Na het hele startgebeuren en de eerste fireroadklim lag ik 12e, alles flowing smoothly, maar uiteraard (zoals her en der te lezen) bleef het niet bij fireroads... Een stuk dat ik niet eerder had gereden viel wat tegen, veel gare smalle bruggetjes en natte rotsen, superleuk met een RR2.4 en een 2.4 Bontragggert Big Earl die ik bij de shop had gehad (flinke verbetering, overigens). Ik had/heb wat moeite met de rockgardens waar de locals en not-so locals overheen vliegen, al heb ik op dat gebied wel veel progressie geboekt. Onderaan de Ridgetrail (supermooie singletrack, het meeste door mij eerst niet fietsbaar maar op zondag wel) lag ik rond de 30e plaats, niet meer in de kartfinales dus maar daar waren toch echt te veel pro"s voor op komen dagen om dat mogelijk te maken.
Bij Aid Station 1 was ik door mijn 1.5 liter Gatorade heen en besloot ik om te stoppen om mijn Camelbak bij te laten vullen. Ik remde en...pssssssssssht.... vriendelijk bedankt, 12 euro 50 Michelin latex biba. Het was pas de 4e in zo"n 20 mijl (wel de eerste in de race, overigens). Band verwisseld, opgepompt, en weer gas er op, een klim die echt vrijwel eindeloos was. De rest van het parcours was voornamelijk fireroad en wat ze degraded forest road noemen (soort van karrespoor met stenen). Het ging steeds beter, aan het einde nog wat erg lastige stukjes en weer een klim die op het hoogtekaartje wel mee leek te vallen. De laatste downhill kreeg ik woeste kramp in mijn been en kon ik nauwelijks nog trappen, ik kon alleen nergens de mensen achter me er voorbij laten. De finish was wel wat vaag gedaan, ook halverwege een rockgarden (zoals het halve parcours een rockgarden was). Ik weet mijn klassering nog niet, maar met mijn technische progressie ben ik heel tevreden. Ook ben ik na het Aid Station 1 door maximaal 5 mensen ingehaald terwijl ik er vele malen meer voorbij ben gegaan. Als we terugkomen (6 september) zal ik nog wat foto"s posten en nog de verhalen over pre- en afterparteehhh, beiden de moeite waard!
Greetz,
Bas en Klara in Shenandoah. |
|