Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Loonse Drunense Duinen op de duobak ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem
Auteur Bericht
Spiff

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 8:59 am    Onderwerp: Loonse Drunense Duinen op de duobak Reageer met quote

Afgelopen zondag bij mooi vriesweer op de tandem het ATB parkoers van de Loonse en Drunense duinen gereden. 25 km door een mooie omgeving.
Algemene indruk: Slopend, met name voor de stoker. Vrij veel lange stuiterpassages (pukkeltjes piste) waarbij er meer gestaan wordt dan gereden. De zandpassages waren door de vorst goed te nemen (nergens van de fiets gemoeten in tegenstelling tot een aantal halve fietsen). De klimmetjes zijn steil en willen nog wel eens eindigen met lastige hoogliggende boomwortels of in diep zand. Maar als je dan ziet dat werkelijk bijna iedereen daar van de fiets moet, ligt het dus niet echt aan de tandem. ( Ik heb daar ook recentelijk op de halve fiets gereden, maar je kan op dat parkoers eigenlijk geen enkele keer met elkaar vergelijken omdat de staat van de ondergrond zo bepalend is en die wisselt echt per dag (deel). Er zitten mooie dropkes in die voor flink wat dynamiek zorgen.
De combinatie van mooie omgeving en veel uitdaging in het parkoers maakte het voor ons leuk om te doen. De pukkeltjes passages (die er veel en lang waren...door de blubber onstaan er van de korte diepe kuilen en hoge steile bultjes die steeds erger worden) kunnen op een gegeven moment wel killing worden. Dat was na 25 km bij Evis ook het geval. Helemaal leeg gestuitert.
Al met al zou ik op dit moment zeggen:

Onze Tandemparkoersen top drie:
1. Route Rheden, (lengte variatie en het ontbreken van pukkeltjes pistes!)
2. Loonse en Drunense Duinen heel gevarieerd en spectaculair maar door de pukkeltjes piste toch op ruime afstandvan nummer 1)
3. Dorst en Dongen.

Om op Loonse en Drunense duinen goed alles lekker te rijden moet je allebei wel in "topvorm" zijn. Eigenlijk voornamelijk om de eindeloze klappen te incasseren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 9:20 am    Onderwerp: Re:Loonse Drunense Duinen op de duobak Reageer met quote

Hoi Spiff,

hoewel ik met onze tandem nog niet verder ben gekomen dan verschillende plekken op de Utrechtse Heuvelrug en er dus geen van de door jouw aangehaalde parcoursen mee is bereden, denk ik toch wel te kunnen zeggen dat je minstens 1 x eens met ons moet gaan afspreken hoor.

Recentelijk de routes Soest & Lage Vuursche gedaan en die waren allebei zeer goed te doen. 1 a 2 keer van de fiets maar voor de rest alles kunnen rijden. Hobbel-de-bobbel-stukken vielen mee dus Natasja ging niet al te snel dood.

Daarnaast kan ik zo vanuit huis "mijn" achtertuin inrijden waar ik verschillende parcoursen tot mijn beschikking heb. XC, XC-kruip-sluip-homo-paadjes, langgerekte afdalingen, lange klimmen, zand, modder, kiezels, gravel, bosgrond, etc, etc, etc.

Wellicht leuk om eens - naast de te houden DP-tandem-mieting - af te spreken?

Groet,

TBB & NN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Spiff

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 9:29 am    Onderwerp: Re:Loonse Drunense Duinen op de duobak Reageer met quote

Lijkt me leuk! Zeker als je in de buurt van het Utrechtse de weg weet! Altijd handig.

Eens kijken of we in de nabije toekomst een datum kunnen vinden. Ik meen dat je me rechtstreeks kan mailen.........ik zie je reaktie wel verschijnen. Hier of in de mail.

Groet
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 9:52 am    Onderwerp: Re:Loonse Drunense Duinen op de duobak Reageer met quote

ik kan je rechtstreeks mailen als ik een e-mail adres heb.....

Anders niet....

Dus.......

TBB
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 11:13 am    Onderwerp: Re:Loonse Drunense Duinen op de duobak Reageer met quote

check mail!

TBB
Naar boven
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 6:10 pm    Onderwerp: Re:Loonse Drunense Duinen op de duobak Reageer met quote

Spiff.. hoe laat was jij zondag in de duinen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Spiff

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2005 8:30 am    Onderwerp: Re:Loonse Drunense Duinen op de duobak Reageer met quote

DeKerf"s schreef:

Ik schat dat we rond 10 uur zijn gestart bij de Roestelberg en vervolgens ongeveer 2 uur bezig zijn geweest om daar weer te komen. Rond een uur of één de fiets weer op de auto geladen. Je had ons niet kunnen missen..knalgele C"dale (enige tandem op het parkoers volgens mij. ;D
Naar boven
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2005 6:51 pm    Onderwerp: Re:Loonse Drunense Duinen op de duobak Reageer met quote

Spiff schreef:

[
DeKerf"s schreef:

Ik schat dat we rond 10 uur zijn gestart bij de Roestelberg en vervolgens ongeveer 2 uur bezig zijn geweest om daar weer te komen. Rond een uur of één de fiets weer op de auto geladen. Je had ons niet kunnen missen..knalgele C"dale (enige tandem op het parkoers volgens mij. ;D

Heb je toch mis gelopen vrees ik. Wij hebben bij uh... volgens mij de Roestelberg (....) ff uitgerust, maar vrij snel weer door gereden. Rond 12.30u zat ik al weer thuis (ruim 25km verder).

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem
Pagina 1 van 1

Ga naar: