Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
dubbelop

BerichtGeplaatst: Ma Jan 10, 2005 10:32 pm    Onderwerp: Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Tijdens de Beemd- en Bergtoer van de WV Holten kwam we Pino en Ieniemienie ook nog tegen. Weliswaar op halve fietsen Wink, maar eentje daarvan was in elk geval heel vertrouwd. Namelijk mijn oude Breezer Thunder die in Pino een liefhebbende nieuwe eigenaar heeft gevonden.

Verder hoorde ik van iemand dat er na ons (ca. 9.30 uur) een zwarte Lapierre tandem zou zijn gestart. Weet iemand hier meer van?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 11:58 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Hij staat ook op de fotos.
Nummer 0885, ben ze onderweg ook niet tegengekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 12:50 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Ik heb in Holten een stel ingehaald op een Zwarte Cannondale (geloof ik). Ze waren geen DP"ers en kenden nog geen andere tandemers. "k heb ze maar even naar hier verwezen, wellicht melden ze zich binnenkort!?

Lars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
dubbelop

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 2:42 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

De Lars Cuevas schreef:

Ik heb in Holten een stel ingehaald op een Zwarte Cannondale (geloof ik). Ze waren geen DP"ers en kenden nog geen andere tandemers. "k heb ze maar even naar hier verwezen, wellicht melden ze zich binnenkort!?

Lars

Dat is zeer waarschijnlijk die zwarte Lapierre geweest. Leuk dat je ze aangesproken hebt. Er zijn twee foto"s van ze gemaakt:

Wij zijn zelf onder meer hier te vinden:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 9:45 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

ja, dat bovenste stel is het!

Groet, Lars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Jan 12, 2005 12:10 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

die ondersten lijken wel toerders of toeristen.... Wink ;D

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sjef

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2005 1:30 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Die meneer op de Lapierre ken ik wel! Hij is mijn afstudeerbegeleider aan de UT.
Ondertussen heb ik hem al op de hoogte gebracht dat jullie hem zoeken.
Ik had hem sowieso al van dp.nl verteld voor informatie.

Overigens heb ik onlangs ook een tochtje op een mtb tandem mogen maken (Rheden). Was zeer de moeite waard!
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2005 2:48 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Mooi! Weer een zieltje (+ stoker) erbij voor de te houden DP-tandemmeeting!

TBB
Naar boven
lapierre

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2005 11:41 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Yoh, Wanneer is die Tandem meeting, wij willen best mee fietsen!

Trouwens, DP rules!

de Lapierre duo

Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2005 9:31 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

lapierre schreef:

Yoh, Wanneer is die Tandem meeting, wij willen best mee fietsen!

Trouwens, DP rules!

de Lapierre duo

Kijk aan, ze zijn gevonden Very happy Welkom, welkom in de exclusieve rijen der mountainbike-tandemers. Hoe kom je eigenlijk aan een Lapierre? Ja, uiteraard heb je die gekocht Wink maar ik meen te weten dat dit merk in NL niet officieel te koop is.

De Dirty Pages Mountainbike Tandem Meeting (DPMTM) bestaat voorlopig alleen nog in cyberspace, maar het lijkt erop dat het nu maar eens echt moet gaan gebeuren. Wij wonen in Amerongen dus we zouden bij ons vandaan kunnen starten om de bossen onveilig te maken. Maar een andere locatie is uiteraard ook welkom, al was het maar omdat het bos hier weliswaar erg mooi maar niet buitengewoon "technisch" is. Ideeën & suggesties?

En ik roep maar vast een datum: zondag 13 maart?

Alvast wat mogelijke deelnemers (gaarne aanvullen):
[list][*]Dubbelop (= Marten & Marieke)
[*]Tall Boy Bram & Natasha N.
[*]Spiff
[*]Lapierre Duo
[*]JJ & ... ?
[*]Pino & Iniemienie?
[/list]
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2005 9:33 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Sjef schreef:

Die meneer op de Lapierre ken ik wel! Hij is mijn afstudeerbegeleider aan de UT.

Overigens heb ik onlangs ook een tochtje op een mtb tandem mogen maken (Rheden). Was zeer de moeite waard!

Was je tochtje in Rheden achterop bij Spiff, soms?

Wij rijden a.s. zondag in Aalst-Waalre; daar zijn we nog nooit geweest, dus we zijn benieuwd of het daar een beetje leuk tandemen is.
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2005 9:36 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

dubbelop schreef:

En ik roep maar vast een datum: zondag 13 maart?

CORRECTIE: zondag 20 maart Amerongen. Ik had het bericht (met datumvoorstel) van Pino even gemist. Ik heb zeker geen grote.... Wink

Laten we het maken van deze afspraak ook maar voortzetten in het topic dat Pino gestart heeft.
Naar boven
Spiff

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2005 10:31 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

dubbelop schreef:

[
Sjef schreef:

Wij rijden a.s. zondag in Aalst-Waalre; daar zijn we nog nooit geweest, dus we zijn benieuwd of het daar een beetje leuk tandemen is.

Ja Sjef zat bij mij achterop! Hij gaf geen kick en we hebben een hoop modder verplaatst! Sinds die rit wel SRAM gripshift 1:1 ratio op de fiets gehangen. Dat functioneert op de tandem echt grandioos.

Naar boven
Sjef

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2005 11:09 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Spiff schreef:

[
dubbelop schreef:

[
Sjef schreef:

Ja Sjef zat bij mij achterop! Hij gaf geen kick en we hebben een hoop modder verplaatst! Sinds die rit wel SRAM gripshift 1:1 ratio op de fiets gehangen. Dat functioneert op de tandem echt grandioos.

Aha Spiff, die naam kende ik nog niet.
Overigens kan ik me herinneren dat ik bergop toch wel zo nu en dan een kik gaf. Maar dat had meer met de inspanning te maken.
Mocht iemand nog een stoker zoeken dan ben ik vast wel over te halen. Ik zal 20 maart vast in de agenda zetten maar ik beloof nog niks.
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2005 3:19 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Spiff schreef:

En niet alleen op de tandem....

Overigens hebben wij 8 jaar gereden met XT derailleurs en XTR shifters en dat heeft ook altijd prima gewerkt. Maar de X.O met Triggershifters is inderdaad nog nét even preciezer en sneller (lijkt het).
Naar boven
Spiff

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2005 4:16 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

dubbelop schreef:

[
Spiff schreef:

En niet alleen op de tandem....

Overigens hebben wij 8 jaar gereden met XT derailleurs en XTR shifters en dat heeft ook altijd prima gewerkt. Maar de X.O met Triggershifters is inderdaad nog nét even preciezer en sneller (lijkt het).

Klopt...sinds kort ook op de halve fiets.....fantastisch. Een heel stuk preciezer kan je wel zeggen omdat je (bij de gripshift in iedergeval) direct aan de kabel trekt en dus direkt aan de derailleur. En daardoor veel meer invloed hebt op het schakelen en niet afhankelijk bent van het 1:2 hefboommechanisme van Shimano. Shimano werkt indirecter, maar wel lichter te bedienen, dat wel. Geef mij maar de duidelijk klak van SRAM. hard, iets zwaarder, maar trefzeker....Ook de aanvoer van de derailleurkabel loopt bij SRAM veel mooier (minder kromming) dan bij Shimano. Daarnaast vind ik de prijs van SRAM een stuk vriendelijker.
Ik heb alle bekabeling bovenlangs de buis gelegd (niet meer onderdoor) en in een van shifter tot derailleur gesloten buitenkabel met telfon binnenhoes. Gladjes! ben benieuwd voor hoe lang de zooi buitenblijft.
Naar boven
lapierre

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2005 8:30 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Met de lapierre duo (Laurent en Geerda) weer,

Leuk! 20maart staat in de agenda. Amerongen vinden wij prima, nooit geweest. Maar als jullie ergens anders naartoe willen, Montfertland is erg goed, of Postbank, waar Sjef onlangs was. Maar Montferland leuker, hoewel korter (25km). Maar, kunnen wij dan dubbel doen ;D.

De Lapierre hebben wij in Frankrijk gekocht. Mijn broer had al een X-control van Lapierre, waar die zeer over te spreken was, en super kwa prijs-prestatie. Geldt ook voor de tandem. Klasse voor de prijs. Nog een goede verende voorvork en dan is ie toppie toppie. Hebben jullie tips??

De dobbel lapierre (Laurent en Geerda).
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2005 9:50 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

lapierre schreef:

Met de lapierre duo (Laurent en Geerda) weer,

Leuk! 20maart staat in de agenda. Amerongen vinden wij prima, nooit geweest. Maar als jullie ergens anders naartoe willen, Montfertland is erg goed, of Postbank, waar Sjef onlangs was. Maar Montferland leuker, hoewel korter (25km). Maar, kunnen wij dan dubbel doen ;D.

In het topic "DE meeting voor mensen met een grote" (zie Meetings) gaat inmiddels de datum 20 maart rond met als startplaats Apeldoorn. Het wordt echter een <fluistermodus> Geheime Locatie </fluistermodus> Wink

[
lapierre schreef:

De Lapierre hebben wij in Frankrijk gekocht. Mijn broer had al een X-control van Lapierre, waar die zeer over te spreken was, en super kwa prijs-prestatie. Geldt ook voor de tandem. Klasse voor de prijs. Nog een goede verende voorvork en dan is ie toppie toppie. Hebben jullie tips??

De dobbel lapierre (Laurent en Geerda).

Ik had al zo"n vermoeden dat je de Lapierre in F had gekocht. Inderdaad een scherpe aanbieding, dat klopt. Die X Control is (voor zover ik weet) dezelfde fiets als de X Control van Koga, alleen met andere stickers. Of misschien is het andersom en is de Koga eigenlijk een Lapierre, wie zal het zeggen?

Vorktip: Marzocchi Dirt Jumper I QR20. Die bevalt ons in elk geval erg goed. Voorzien van stalen veerpoten en stuurbuis in het kader van de stevigheid en zo ......... Is door Marzocchi vrijgegeven voor tandemgebruik, da"s ook altijd wel een prettig idee. Kies bij voorkeur wel een steekasversie (= de QR20), dat zorgt voor een aanzienlijk winst in stijfheid bij het sturen. Nadeel daarvan is dat je niet alleen een vork (pakweg 400 Euro) maar ook nog een ander voorwiel moet kopen (ik ga er gemakshalve vanuit dat je nu een "gewone" voornaaf hebt).

Overigens komen vergelijkbare vorken zoals de Manitou Sherman en meer van dat groffe spul natuurlijk ook in aanmerking. Stevens monteert bijvoorbeeld een Sherman omdat Marzocchi slecht schijnt te leveren, niet omdat de Marzocchi niet zou deugen.

Erg aardig is de Stratos S5T (http://www.mtbtandems.com/componentsb.html#anchor37215. Kost wel een paar duiten en brengt je fiets ook érg ver achterover. Maar mooi is-ie wel, vind ik.
Naar boven
lapierre

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2005 7:11 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Dank voor de tip, ik had nog niet naar dit type vork gekeken, maar het ziet er erg goed uit! ik keek alleen naar Marzo Junior T, of Rock Shox Boxxer -achtige vorken, met het voordeel van de dubbele dingen, het nadeel dat ik dan een stoel nodig zou hebben om op de fiets te klimmen!

Groeten, en in ieder geval tot 20 maart!

Laurent.
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2005 10:38 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

lapierre schreef:

Dank voor de tip, ik had nog niet naar dit type vork gekeken, maar het ziet er erg goed uit! ik keek alleen naar Marzo Junior T, of Rock Shox Boxxer -achtige vorken, met het voordeel van de dubbele dingen, het nadeel dat ik dan een stoel nodig zou hebben om op de fiets te klimmen!

Groeten, en in ieder geval tot 20 maart!

Laurent.

Dubbelkroon-vorken zijn zinloos zolang je gewoon het normale off-roadwerk doet. Pas bij het rossen over enorme steenbrokken kan zo"n ding zinvol zin. Daar komt bij dat zo"n vork enorme krachten op je frame overbrengt. Een "single-crown" vork zoals de Marzocchi neemt (een deel van) de krachten op door te buigen, een "double crown" vork doet dat niet!

Bij Cannondale blijken de grootste tandemframes niet te zijn vrijgegeven voor gebruik met double-crown vorken. Da"s vast niet voor niets ...... :P
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2005 12:22 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

oh, dus wij kunnen niet de originele vork plaatsen? die moto-style headshok dingen van C"dale zelf.

TBB
Naar boven
Sjef

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2005 9:51 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Laurent, kijk anders eens hier:
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index.php?board=18;action=display;threadid=19273

Misschien kun je er nog tussen komen.
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2005 10:10 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:

oh, dus wij kunnen niet de originele vork plaatsen? die moto-style headshok dingen van C"dale zelf.

TBB

Klopt, je kunt niet de vork plaatsen die C"dale er zelf in schroefde. Althans, niet volgens hun eigen document: http://www.cannondale.com/Asset/iu_files/099b_tripclamp.pdf
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2005 11:02 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

ik ziet het, debiel hoor... ik dacht dat dat grote frame veel stijver en sterker zou zijn dan zo"n kleine maat.

nou ja, dan maar een zocchi. (voorlopig niet want eerst sparen dan...)

TBB
Naar boven
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2005 10:52 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

blauw witte tandem aan de finish gezien.
onderweg nog twee mensen met een fiets gezien. bleek een tandem Smile
die hadden pech(?). het was een zwarte. (er zijn vast meer zwarte fietsen)

rondje Holten was erg leuk tot de laatste kilomters. die waren overbodig, saai en vervelend.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: