Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Re:Rocky Mountain Element 70 custom ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Wo Aug 04, 2004 6:54 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Tja, ik kant proberen. Zal het ook eens aan Pim, de Maguru bij Stappie vragen. ;D

Groet, Lars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
SexXxy Boy

BerichtGeplaatst: Wo Aug 04, 2004 9:57 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

JJ schreef:

Jij hebt makkelijk praten, met die korte pootjes van je!

Vind je 20" een groot frame? Wacht maar tot die van mij af is, das pas een groot frame ;D

Maar je hebt wel gelijk, bij een kleinere bike (zowel race als mtb) zie het er allemaal net even kloppender uit, maar ja, wij lange draken hebben weinig keus..

Oh ja Lars, idd mooie bike!!

Idd het korte pootjes kom ook niet verder dan 1,70m in totale lengte Surprised ........
..Maar ik mag me dan wel de trotse eigenaar van een 14" Santa Cruz Chameleon noemen voor het XC/Freeride werk :P :P

Dus ja ik vind een 20" frame groot..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Aug 13, 2004 6:30 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Ik rij sinds 2 weken ook met ceramiche velgen en rode Magura blokken (kon volgens Rob Akkermans gewoon).
Dit remt idd als een jekker, en slijt als een idioot zeker op een nattige dag in het Limburgse heuvellandschap. In 1 dag de helft van m"n blokken weg, en ik rem niet echt vaak. Word een dure hobby in de herfst en het voorjaar:? Confused Confused

Tot nu toe niets dan lof over ceramisch, het is wel ff wennen in het begin als je remt, net alsof er wat aanloopt als je remt, maar remmen doet het idd!!!

Ik heb ook zo"n Mavic schoonmaakblokje erbij gekocht voor het ceramische gedeelte; hoe vaak en/of wanneer moet je dat doen eigenlijk???

alvast bedankt

dusssss©
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Cubeman

BerichtGeplaatst: Wo Aug 18, 2004 7:49 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

BOSS schreef:

Ik rij sinds 2 weken ook met ceramiche velgen en rode Magura blokken (kon volgens Rob Akkermans gewoon).
Dit remt idd als een jekker, en slijt als een idioot zeker op een nattige dag in het Limburgse heuvellandschap. In 1 dag de helft van m"n blokken weg, en ik rem niet echt vaak. Word een dure hobby in de herfst en het voorjaar:? Confused Confused

Tot nu toe niets dan lof over ceramisch, het is wel ff wennen in het begin als je remt, net alsof er wat aanloopt als je remt, maar remmen doet het idd!!!

Ik heb ook zo"n Mavic schoonmaakblokje erbij gekocht voor het ceramische gedeelte; hoe vaak en/of wanneer moet je dat doen eigenlijk???

alvast bedankt

dusssss©

Dat verbaast me, ik doe zelf al een jaar of anderhalf met een set koolstop Magura blokken op X618 Ceramic velgen.
Ik rij genoeg en rem ook gewoon normaal geloof ik.
Nu heb ik eigenlijk nog nooit veel remblokken versleten in het verleden.
Misschien heb ik RVS ballen, stalen zenuwen en titanium rij-capaciteiten dat ik zeer weinig rem of zo.
Maar aangezien ik dit niet erg waarschijnlijk acht denk ik dat het van de velgen af hangt:)
Misschien dat het uitmaakt hoe nieuw je velgen zijn, ze worden natuurlijk iets minder grof na het eerste gebruik....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Do Aug 19, 2004 8:08 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

was idd tijdens de eerste 2 ritten, waarbij 1 rit in het natte limburgse landschap, toen ging het erg snel.
Ik bleef de HS-33 bijstellen na elke afdaling.

dusssss©
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jumping Hansje

BerichtGeplaatst: Do Aug 19, 2004 9:33 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Allemaal leuk en aardig, maar zijn er ook mensen die in de modder rijden?!? Laatst wezen rijden met iemend met HS 33 en ik kan je vertellen dat het flinke modderhappers zijn. Hoe gaat dat b.v. ic.m. firm tech?!? Wil niet gaan preken over schijfremmen of zo en het voordeel hiervan, maar ben wel nieuwsgierig naar reactie van HS 33 rijders.
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Do Aug 19, 2004 1:18 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

happen idd wel wat modder maar blijven wel gewoon hun werk doen en da"s het belangrijkste.

dusssss©
Naar boven
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Wo Aug 25, 2004 11:57 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Overmatige slijtage van de eerste set remblokken kan liggen aan het inremmen van een Ceramic velg.

Voorbeeld:
- In de Franse Alpen in juli remde ik mijn 1e groene blokken voor in 1 afdaling half op, op mijn nieuwe Ceramics
- Van"t weekend heb ik de volledige Cristalp gereden met dezelfde velgen en nieuwe groene blokken: Slechts een halve milimeter weggeremd!

En over de betrouwbaarheid: Goed punt: Wij waren met 4 man in Zwitserland:
2x HS33: 0 Problemo
1x XTR Disc: Lekkage
1x Hope Mini: Vastzittende zuigers en lekkage

En de rest van het dorp had ook gezeik met schijfremmen, de man van JET-sport wist te vertelen dat er per dag 10 mensen met problemen langskwamen, en dat hij er helemaal niet meer aan begint.
Uiteindelijk hebben wij van de 2 schijfremfietsen 1 gemaakt, zodat 1 van ons gewoon niet heeft kunnen fietsen. zit je voor niks een duire week in Zwitserland en moet je na de tijd allemaal enthousiaste verhalen aanhoren van de andere 3...

Groeten Lars
Naar boven
Cubeman

BerichtGeplaatst: Wo Aug 25, 2004 12:17 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Jumping Hansje schreef:

Allemaal leuk en aardig, maar zijn er ook mensen die in de modder rijden?!? Laatst wezen rijden met iemend met HS 33 en ik kan je vertellen dat het flinke modderhappers zijn. Hoe gaat dat b.v. ic.m. firm tech?!? Wil niet gaan preken over schijfremmen of zo en het voordeel hiervan, maar ben wel nieuwsgierig naar reactie van HS 33 rijders.

Dat is idd een nadeel van de HS33"s.
De boosters staan net te dingt op de band waardoor hij nogal wat modder weet te verzanmelen van de zijkant van de band,
Met smalle banden geen probleem maar met 2.0 en dikker wel een potentieel probleem.
Maar remmen blijven ze wel!
Naar boven
Jumping Hansje

BerichtGeplaatst: Wo Aug 25, 2004 1:59 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Ach ja zo valt er overal wel wat van te zeggen, zo hebben schijfremmen ook voordelen of anders uitgedrukt hydraulische velgremmen ook nadelen. Het is maar net wat je fijn/ mooi/ goed/ leuk vindt.
Naar boven
sgsdebruijn

BerichtGeplaatst: Vr Aug 27, 2004 9:55 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

We waren toch aan het showen, zijn er nog meer Rocky"s?

Naar boven
BLRacing

BerichtGeplaatst: Za Aug 28, 2004 11:54 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Modder probleem kan opgelost zijn met de 2005 HS33 ofniet ???. Die heeft een brakebooster met een hele slanke vorm. Zoiezo ziet de rem er heel anders uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
kooz

BerichtGeplaatst: Za Aug 28, 2004 9:45 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

nice bike!!!
ff off-topic kom jij ook uit apeldoorn?
en zo ja waarvandaan?
kooz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Ma Aug 30, 2004 6:35 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Joe Tokking toe mie? Thanks!

"k woon in Deventer, maar Apeldoorn is voor mij dichtbij en ik ben zelfs lid van Bar-end (waar ik nooit kom, overigens).

Groeten, Lars
Naar boven
Bernhard90

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2015 3:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heb ik jou oude RM in de schuur staan!

Ronin 110, firmtech hs 33, xt crank, oval stuur, stuurpen, zadelpen etc Very happy

Heb je een foto hoe je hem destijds hebt aangeschaft?
Naar boven
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Di Aug 04, 2015 7:29 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Dat klinkt idd als de mijne, cool! Heb je er schik van?

hier een foto:
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: