Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Re:Rocky Mountain Element 70 custom ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2004 9:11 pm    Onderwerp: Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Tijd voor een portie ongegeneerd digitaal Posen, zie hier mijn mijn nieuwe Rocky ;D ;D ;D

Voor de volledigheid de specs:
Rocky Mountain Element 70, 20" met Fox Float RL PPD
Magura Ronin 110mm Firm-Tech
Crossmax XL
Magura HS33/Firmtech
XT 2003 derailleurs+shifters
XT 2004 cranks 180mm (vanavond pas gemonteerd, dus niet op de foto), cassette en ketting
Fysik Gobi
Oval M800 stuurpen, zadelpen, stuur en Bar Ends
Schwalbe Jummy UST of Michelin Comp S Light UST
Crankbrothers Eggbeater S
Standaard geleverd met Potlood-Bouter

"k Heb lang op het e.e.a. gewacht, (zie www.dirty-pages.net/yabbse/index.php?board=3;action=display;threadid=16328;start=0) maar dat was het uiteindelijk wel waard! Is wel even comfortabeler dan mijn vorige fiets (een ook fijne NRS trouwens.)

Pompt wel wat meer, maar gelukkig is het e.e.a. goed af te stellen, en desnoods kan de lockout erop. Ik heb een erg goede deal kunnen maken bij Stappenbelt Apeldoorn en ik ben erg blij met deze bak!

De foto is overigens vorige week gemaakt in Frankrijk: Die bonk steen op de achtegrond is de Alp D"Huez... Je kunt je dus wel voorstellen dat ik de fiets daar heftig heb kunnen testen ;D ;D ;D

Groeten, Lars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2004 9:55 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Jij mag o.a. aansluiten in de rij waar ook JJ en ChrisXC in staan; de langste zadelpen.... Wink

Leuk fietsje, donker is altijd mooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2004 10:04 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

mooi hoor, maar jah dat wist ik al Wink Lijkt wel een kloon van de mijne......

De verhouding is toch behoorlijk anders tov de mijne als ik hem zo zie staan met die 110 mm.

Wat is dat gelige stickertje bij je balhoofd???

dusssss©
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
R@coon

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2004 10:07 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Heerlijke fietsen zijn dat toch hè.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2004 11:50 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Dat gele stickertje is ws "warning: riding a bike can be hazardous, wear a helmet at all times, blabla blabla, etcetc"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jumping Hansje

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2004 8:11 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Mooie fiets !!! Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2004 8:26 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

zonoskar schreef:

Dat gele stickertje is ws "warning: riding a bike can be hazardous, wear a helmet at all times, blabla blabla, etcetc"

Dat zat er bij mij nl. niet op, of m"n LBS moet het er al af gepeutert hebben........

dussssss©
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Exar

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2004 9:17 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Dat gele stickertje is van Stappenbelt.
Naar boven
BLRacing

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2004 2:11 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Ik haal dat soort stickertjes dus altijd direct van mijn fiets ;D
Meestal ziet het er niet uit en jou wordt niet eens gevraagd of er een sticker op mag :?

Maar Lars hij is goed bevonden in Frankrijk (ik was erbij namelijk, Alpe d"huez 1 uur 6 Very happy). Hij wipt iets meer dan zo"n verrekte nrs maar ik denk dat je heel wat meer afdaal pleizier ervan zult ondervinden want de vering is nu altijd actief en als het goed is moet ie beter remmen. Ik was bijna aangestoken door jou met het RM-virus ;D. Maar tot nu toe bieden de Specialized enduro anti-stoffen een dusdanig verzet dat van een infectie nog geen sprake is ;D ;D Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
R@coon

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2004 3:53 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Hey Lars, "t lijkt wel of jouw Crossmax"n minder spaken hebben dan de mijne; iets aan veranderd of lijkt dat maar zo ??
Naar boven
FOX-BIKER

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2004 5:44 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

R@coon schreef:

Hey Lars, "t lijkt wel of jouw Crossmax"n minder spaken hebben dan de mijne; iets aan veranderd of lijkt dat maar zo ??

jah omdat jij de disc verzie hebt eej
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2004 6:39 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

kheb de helft van de spaken eruit gehaald. Vond ik mooier, én zo heb ik gelijk reservespaken als ik die eensnodig zou hebben. Hanig he? ;D

Over de verhouding: Klopt, ziet er wel ff anders uit dan een 18 inch. Maareh... ik ben niet extreem lang (1.90), maar heb voor die lengte wel onmeunig lange benen. Dan krijg je dus een dergeljike zadelstand. En het hoge bracket maakt het optisch alleen nog maar erger. Gelukkig kan het zadel inmiddels 5mm lager ivm de langere cranks ;D
En ook qua lengte zit ik goed trouwens. Het frame zou nog wat langer kunnen zijn (ergens tussen deze en een Trek-geometrie in), maar ik zit nu met een 120mm stuurpen ook oke!

Groet, Lars
Naar boven
SexXxy Boy

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2004 10:00 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Mooie bike...
alleen jammer voor je dat je zo"n grote frame moet rijden Confused

Persoonlijk vind ik hoe kleiner het frame des te mooier het is qua verhoudingen
Naar boven
msxx

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2004 12:39 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Nice!

heb zelf ook een redelijk RM virus in mijn bloed rondstromen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2004 12:58 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

SexXxy Boy schreef:

Mooie bike...
alleen jammer voor je dat je zo"n grote frame moet rijden :?

Persoonlijk vind ik hoe kleiner het frame des te mooier het is qua verhoudingen

Jij hebt makkelijk praten, met die korte pootjes van je!

Vind je 20" een groot frame? Wacht maar tot die van mij af is, das pas een groot frame ;D

Maar je hebt wel gelijk, bij een kleinere bike (zowel race als mtb) zie het er allemaal net even kloppender uit, maar ja, wij lange draken hebben weinig keus..

Oh ja Lars, idd mooie bike!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2004 2:52 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Nieuw in het assortiment bij RM : Dranghekken. ;D incl.mooie achtergrond.
Naar boven
Cubeman

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2004 6:39 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Zeg Lars, enig commentaar op de Fizik Gobi???
Ik ben nog immer op zoek naar een nieuw zadel, inmiddels al twee stuks.
Ik heb de Gobi in overweging.
Kan jij iets meer vertellen over dit zadel en je ervaring ermee???
Naar boven
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2004 8:07 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

@ Cubeman:
Zo als ik het nu voel, vond ik mijn vorige Fysik Nisene (50euro in staal, 75 in Titanium) nog iets comfortabeler. Maar wellicht moet ik hem nog wat meer inrijden, alle reviews die ik heb gelezen waren erg positief. Misschien is het nog sjiekere (wegzadel) Fysik Alliante ook iets voor jou, jij bent nogal van de blingbling spullen geloof ik? ;D
- 1 groot nadeel van de Gobi trouwens: Zijkanten gaan snel kapot. 1 keer tegen een muurtje en het leer op de randen is beschadigd. Ook wat dat betreft is een Nisene beter met zijn vervangbare plastic randen.

@JJ: wat heb jij besteld en hoe onbenullig zijn jouw maten dan wel niet?

@vandenhill: Kijk uit makker... Een Rocky uitschelden voor dranghek... Hier bij DP wordt je voor minder in elkaar geslagen! >Sad >Sad >Sad >Sad Ben je nou helemaal van de Laven besnuffeld... ;D
- De Achtergrond "doens"t get any beter than that", daar heb je dan wel weer gelijk in Very happy
- En de kabouters maken het plaatje natuurlijk helemaal compleet. Kabouters aan de macht!!!!! Cool Cool 8)

@ alle lange mensen: vandaag gefietst met de nieuwe XT 180mm cranks. Echt waanzinnig stijve combo. En zulke lange cranks kan ik alle langbenigen aanraden!

Groet, Lars
Naar boven
Jumping Hansje

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2004 8:13 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Zoals al eerder gezegd mooie bike, maar waarom geen schijfremmen?!?
Naar boven
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2004 8:22 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

HS33"s
- zijn onverwoestbaar
- zijn betrouwbaarder dan menig schijfrem (geen fading oid).
- Remmen goed onder de meeste omstandigheden, vooral icm Ceramic velgen.
- Zijn prima doseerbaar.
- Hebben mogelijkheid tot Firmtech met mijn vork
- zijn in combinatie met Firmtech lichter dan de meeste schijven
- Crossmax XL is lichter en, in het voorwiel, veel stijver dan XL Disc
- zijn 200-300 euro goedkoper dan schijven en
- Remblokken kosten de helft van schijfblokken.

Nog meer argumenten gewenst!? ;D

Groeten, Lars
Naar boven
Jumping Hansje

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2004 8:38 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

Duidelijk. Smile
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2004 7:46 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

De Lars Cuevas schreef:

@JJ: wat heb jij besteld en hoe onbenullig zijn jouw maten dan wel niet?

196cm met 94cm grond tot zak..

Ik heb een 22.5" stalen Hammer, hij is nog niet helemaal opgebouwd maar op papier moet ie goed passen...

Dranghek United!!!
Naar boven
Cubeman

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2004 11:17 am    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

De Lars Cuevas schreef:

HS33"s
- zijn onverwoestbaar
- zijn betrouwbaarder dan menig schijfrem (geen fading oid).
- Remmen goed onder de meeste omstandigheden, vooral icm Ceramic velgen.
- Zijn prima doseerbaar.
- Hebben mogelijkheid tot Firmtech met mijn vork
- zijn in combinatie met Firmtech lichter dan de meeste schijven
- Crossmax XL is lichter en, in het voorwiel, veel stijver dan XL Disc
- zijn 200-300 euro goedkoper dan schijven en
- Remblokken kosten de helft van schijfblokken.

Nog meer argumenten gewenst!? ;D

Groeten, Lars

Moet je eens Koolstop blokken van Magura op ceramic velgen zetten, remmen ze nog een stukkie beter!
Ik rij zelf met deze combo om een andere bike en ben er zeer over te spreken!
Onder alle omstandigheden perfect, nat/droog/blubber geen enkel probleem.
Geen piepen en weinig slijten!
Naar boven
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2004 5:37 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

@ Cubeman:
Koolstop blokken zijn niet bedoeld voor Ceramic velgen. Er zijn 4 soorten blokken

Zwart: standaard voor gepolijste velgen
Grijs: standaard voor Ceramic velgen
Rood: Performance voor gepolijste velgen
Groen: Performance voor Ceramic velgen

Ik heb ik de Alpen met groen gereden. Remt inderdaad knetterhard, maar slijtage is navenant. Komt volgens mijn LBS deels omdat de velgen nog zo nieuw zijn.

Groen heeft voor de achterrem weinig zin, daar heb ik aan grijs genoeg. Ga de cristalp rijden met grijs achter en groen voor. Maar voor de zekerheid neem ik wel een setje extra mee!

Groet, Lars
Naar boven
Cubeman

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2004 6:28 pm    Onderwerp: Re:Rocky Mountain Element 70 custom Reageer met quote

De Lars Cuevas schreef:

@ Cubeman:
Koolstop blokken zijn niet bedoeld voor Ceramic velgen. Er zijn 4 soorten blokken

Zwart: standaard voor gepolijste velgen
Grijs: standaard voor Ceramic velgen
Rood: Performance voor gepolijste velgen
Groen: Performance voor Ceramic velgen

Ik heb ik de Alpen met groen gereden. Remt inderdaad knetterhard, maar slijtage is navenant. Komt volgens mijn LBS deels omdat de velgen nog zo nieuw zijn.

Groen heeft voor de achterrem weinig zin, daar heb ik aan grijs genoeg. Ga de cristalp rijden met grijs achter en groen voor. Maar voor de zekerheid neem ik wel een setje extra mee!

Groet, Lars

Duh, dat het niet zo gemaakt is weet ik ook wel.
Maar ervaring wijst uit dat het perfect werkt!
Remt erg hard en slijt niet zo hard als groen op ceramic terwijl het nagenoeg net zo veel remkracht geeft!

Ik was ook in de veronderstelling dat het niet kon, maar niks bleek minder waar!
Ik rij zelf al een jaar of twee rond met deze combi en ben super tevreden!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: