Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Dorst ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Vaste routes Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Manual Frenkel

BerichtGeplaatst: Ma Jun 21, 2004 12:35 pm    Onderwerp: Dorst Reageer met quote

Zo, gister naar Dorst geweest. Lekkere route is dat! Veel reliëf, mooie snelle bochten, goed onderhouden pad, weinig stronken. Zit alleen een kronkel- stuk tussen waar je helemaal maf van wordt, met 10 bochten van 180 graden per vierkante decameter. Maar de rest is echt super. Alleen jammer dat hij zo kort is.
Op mtb-routes staat dat die 6 km is, maar het is toch wel iets langer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rob G

BerichtGeplaatst: Ma Jun 21, 2004 3:33 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Het trainingsparcours van onze vereniging. Blij te horen dat je het een mooie route vind. Er wordt namelijk best wat tijd in het onderhoud gestoken.

De route is inderdaad al langer dan 6 km. Dit omdat de route zich niet meer in originele staat bevind. Het kronkelstuk is er later bijgekomen. Ook nu staat er weer een uitbreiding op het programma. Het asfalt stuk aan het einde van de route zal verdwijnen en er zal een aaneengesloten route ontstaan. Dus van de laatste bult niet meer de asfaltweg op maar de asfaltweg oversteken en het nieuwe stuk op, wat hierna weer precies op het begin van de route zal aansluiten (het punt waar je vanaf de weg de route induikt).

Laterrrrrrr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Junq

BerichtGeplaatst: Ma Jun 21, 2004 3:58 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Onderhoud is er inderdaad wel aan af te zien, zeker de ondergrond is top! Ronde is ook goed een paar keer achter elkaar te doen, gaat niet vervelen...

eerste topic over Dorst.....? vreemd ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Manual Frenkel

BerichtGeplaatst: Di Jun 22, 2004 7:38 am    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Hehe, dan heb ik zondag al bijna het nieuwe stuk geprobeerd. Ik knalde er dus mooi rechtdoor aangezien ik meer oog had voor het ontwijken van een grote hond dan voor het bordje linksaf.

Maar hulde voor het onderhoud! Je ziet af en toe een beetje grind liggen midden in de bossen, daaraan kan je zien dat het geen natuurlijk paadje is. Hoe werkt het onderhoud precies? Ik weet dat ze in Willingen een soort van gravel gebruiken.

Maar raar dat je voor een route zoals Drunense duinen 5 euri moet lappen voor zo"n stomme sticker en dat deze route voor nop is. In de Drunense duinen wordt beduidend minder onderhoud gepleegd.

Wat is nu een snelle tijd voor de hele ronde? Ik neem aan dat 14 minuten zoals op de site staat gebaseerd is op die 6 km.
Naar boven
Cubeman

BerichtGeplaatst: Di Jun 22, 2004 5:18 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Dorst is een zeer mooie route die ook na langere tijd niet snel gaat vervelen.
De beste omstandigheden zijn na een week met veel regen, als de route net nog een beetje vochtig is.
Het is in Dorst altijd weer een uitdaging om nog harder te gaan en nog later te remmen voor bochten.
Precies een mooi lengte om jezelf helemaal te geven zonder halverwegen zonder brandstof te staan.
Ik kom er al jaren en ben er nog steeds niet op uitgekeken.
De wijzigingen van ik meer vorig jaar (de slinger-stukken) zijn wel een verbetering tov de oudere brede paden.
Er is veel techniek en lef nodig om echt hard door deze stukken te komen en dus moeilijk om je tijd alsmaar scherper te stellen.
Naar boven
Rob G

BerichtGeplaatst: Di Jun 22, 2004 6:28 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Mijn recordtijd op het parcours zoals het nu ligt is 13:04. Gemeten tijdens tijdrit van onze club op het parcours.

Op het oude rondje kon je makkelijk tegen de 12 min rijden.

Weet je ongeveer wat je te doen staat!

Laterrrrr
Naar boven
Cubeman

BerichtGeplaatst: Zo Jul 11, 2004 8:05 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Route lag er goed bij vandaag!
Net een beetje vochtig en dus super grippy!
Wel opletten voor de gladde wortels in dat geval:)
Naar boven
M@lphy

BerichtGeplaatst: Ma Jul 12, 2004 12:42 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Dat bochtig stukkie is juist 1 van dé betere stukken...
Alsof je op een achtbaan zit, weheeeee. :P

Wortels? MTB ontlasten dan...

Dorst is precies goed qua lengte.; kort & technisch dus interval en hoe harder hoe beter ie loopt/rijdt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Bulle van Berkel

BerichtGeplaatst: Di Sep 21, 2004 8:08 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Effe een update over Dorst.

Moet gezegd worden want diegene die voor deze mooie route zorgen hebben er weer mooi werk van gemaakt. Sinds een aantal weken een nieuw stuk erbij geplakt. Ongeveer een kilometer langer geworden en passend in totaal beeld van route. Smalle paden, veel bochten en ietwat hoogte verschil. Nekt je wel dit stuk omdat de ondergrond nu nog wat mul is. Gasten bij ons uit de groep rijden hem in 18.00 rond. Ikzelf zit op 19 minuten 3 rondes achter elkaar. Sneller kan ik op dit moment niet.

Maar zo en zo. Perfecte leuke uitbreiding met weer genoeg uitdaging.

Wanneer kunnen we weer doneren?

Bulle van Berk
Naar boven
Pogo

BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 8:41 am    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Iedereen veel fietsen in Dorst nu zodat het nieuwe stuk mooi vast gereden wordt want dat is echt drama nu. Surprised
Wat bedoel je Rob met "ons trainingsparcours"???
Is dat rondje van de jonge renner?? Dacht "t niet toch? Vind "t wel mooi dat jullie daar het onderhoud verzorgen want "t ligt er altijd knap bij Cool

Pogo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Bulle van Berkel

BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 3:55 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Als dat rondje van de Jonge Renner is dan fietsen ze daar allemaal in cognito!

Ik zie bijna nooit Jonge renner(s) shirtjes daar of ze moeten al verdwenen zijn als ik kom. Of op andere duistere tijdstippen. Grapke.

En Pogo, ik raad ook iedereen aan om te gaan fietsen en vooral dat nieuwe stuk te pakken ja. Des te eerder is t aangereden. Anders asfalteren die hap!

Bulle
Naar boven
Pogo

BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 11:05 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Zag laatst een vrouwtje bezig die alleen maar het nieuwe stuk deed, kwam steeds over het asfalt terug, ook een manier natuurlijk ;D ;D ;D
Zitten zeer zeker een paar mooie ups en downs in als het straks "strak" gereden is Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Manual Frenkel

BerichtGeplaatst: Do Sep 23, 2004 8:46 am    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Er zitten helaas geen drops in het nieuwe gedeelte. In het eerste gedeelte wel een paar aardige. Alleen die laatste net voor het einde van het eerste stuk had wel wat hoger gemogen.....
Maar keep up te good work!
Naar boven
Rob G

BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2004 5:38 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Het is inderdaad niet "het rondje" van de jonge renner, maar het zijn wel uitsluitend de mtb"ers van DJR die het onderhoud verzorgen aan het parcours. Vandaar dus, snappie?

Zelf heb ik slechts nog maar 1 keer gereden met het nieuwe stuk erin. Maar het is zeker wel de moeite waard. Niet getimed toen overigens, alleen ik denk dat binnen 17 minuten al wel te doen is.

Later

Naar boven
Pogo

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2004 2:02 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Ik bedoelde het ook niet verkeerd en zoals ik al zei het onderhoud is perfect daar dus jullie zijn goed bezig!!!

Wat betreft die drop net voor het nieuwe stuk, schepje mee en de landing wat dieper maken. Of Crash een x uitnodigen voor een Freeride sessie!! Wink

Greetz Pogo.
Naar boven
Cubeman

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2004 7:07 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Voel eens aan je voorhoofd, je gaat toch niet staan scheppen op een route die veel in gebruik is bij onervaren bikers(-sters)???

Vragen om problemen!

Of wil jij het soms op je geweten heben als iemand er iets gebeurt omdat jij zo nodig van een XC route een freeride iets wil maken???
Naar boven
Manual Frenkel

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2004 10:48 am    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Gewoon een gevarendriehoekje meenemen? ;D
Men kan er sowieso links langs zonder drops.

Maar inderdaad is het er erg druk, dus graven is een beetje link.
Ik was er pas op de route met mijn voorvork aan het kloten en kwam er achter dat ik toch wel erg in de weg stond :-X: Fiets ophangen in de boom en verder knutselen......
Naar boven
Pogo

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2004 5:08 pm    Onderwerp: Re:Dorst Reageer met quote

Zo ik heb eens aan m"n voorhoofd gevoeld......Die "drop" net voor het nieuwe stuk ligt ver naast de doorgaande route dus als je die wat uitdiept heeft niemand er last van (alleen degene die denken dat de drop niet zo diep is als jij hem gegraven hebt) :P

Pogo
Naar boven
nut-case

BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2008 10:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

er is weer eenuitbreiding gedaan.. net voor het rechte stukje dat net voor de het deel langs de snel weg ligt..duidelijk he?

leuk stuk met veel kombochten en een hele korte klim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
dré

BerichtGeplaatst: Ma Dec 08, 2008 3:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nut-case schreef:
er is weer eenuitbreiding gedaan.. net voor het rechte stukje dat net voor de het deel langs de snel weg ligt..duidelijk he?

leuk stuk met veel kombochten en een hele korte klim

is bij het deel van de start van het NKSS 05 voor de ss-ers

Nog wel een beetje hobbelig maar na een jaar zal dat wel weer mooi glad zijn. Het brak me nu wel een beetje op met een starre fiets

De bochten lopen iig wel goed zoals op het hele parcour. Toch weer 600 ? meter er bij.
Naar boven
Pogo

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 13, 2009 9:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mag idd hopen dat ie wat "gladder" wordt want op dat stuk mis ik m'n fully wel hoor.
M'n rug doet echt zeer als je daar wat vlotter overheen stuitert maar net als bij voorgaande uitbreidingen zal het wel goed komen.

Het enige echt jammere van dat nieuwe stuk is dat er een groot bord staat van Rings Goirle, net of zij alleen die uitbreiding mogelijk hebben gemaakt, er zijn genoeg anderen die ook meebetaald hebben. Nix tegen Rings verder hoor, is ook een toffe bikeshop.
guido86

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 30, 2009 8:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, ik zal me hier mijn werkelijke identiteit maar eens kenbaar maken.
Ik ben Guido en doe al het onderhoud samen met Rob. Wij zijn beide staatsbosbeheer vrijwilliger, maar al voordat dat officieel was waren we al actief in Dorst.
De afgelopen winter zijn we heel actief bezig geweest met het onderhoud en natuurlijk de uitbreiding langs de snelweg.
Afgelope zaterdag hebben weer een flinke onderhouds actie ondernomen op het nieuwe stuk met wat groffer materiaal als normaal om aldaar wat grotere vooruitgang te boeken.
Tijdens dat onderhoud kwamen we Nard Clabbers tegen die vroeg of ik het bankrekening nummer nog eens bekend wilde maken zodat jullie een vrijwillige bijdrage kunnen storten.
Want hoewel Rings een flinke duit in het zakje heeft gedaan waar we ze heel dankbaar voor zijn, zijn het ook jullie, de bikers, die deze uitbreiding en ons voortdurende onderhoud mogelijk maken. We jullie hier dan ook heel dankbaar voor.

Het rekening nummer is 139995617 tnv Mountainbikeclub Oosterhout.

Harstikke bedankt voor de leuke reacties en de giften.

Groetjes,
Rob en Guido
Naar boven
Pogo

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 30, 2009 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij zijn er meerdere bedrijven die een bijdrage geleverd hebben, misschien wel aardig om die ook te noemen ipv weer alleen rings te noemen. Cool
Mountainbike club Oosterhout?? Is dat de MTB afdeling (of wat ervan over is) van de jonge renner??
guido86

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 30, 2009 11:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pogo schreef:
Volgens mij zijn er meerdere bedrijven die een bijdrage geleverd hebben, misschien wel aardig om die ook te noemen ipv weer alleen rings te noemen. Cool
Mountainbike club Oosterhout?? Is dat de MTB afdeling (of wat ervan over is) van de jonge renner??

In mijn eerder post heb ik alle bedrijven genoemd die een bijdrage hebben geleverd bij de laatste uitbreiding. Alleen Rings dus.
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2009 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan iemand mij wat foto's mailen van het honingraat profiel wat men in Dorst gebruikt op sommige klimmetjes. Wij willen die hier in de buurt ook wellicht gaan toepassen, wil het even aan de beheerder laten zien.

dank!

dusssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Vaste routes Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: