Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Nieuwe tandem ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem
Auteur Bericht
cvvracing

BerichtGeplaatst: Di Apr 20, 2004 7:49 pm    Onderwerp: Nieuwe tandem Reageer met quote

De knoop is doorgehakt Very happy
Ik ga voor dit frame in maat 18 voor en 16 achter
Ik ga hem volledig xt 2004 afmonteren en kwa andere onderdelen race face
Voor de voorvork denk ik dat ik een duke ga nemen zien er vrij sterk uit en vallen mee kwa prijs en gewicht.

Hopelijk heb ik hem volgende week al kompleet :d

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
dubbelop

BerichtGeplaatst: Di Apr 20, 2004 10:48 pm    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

cvvracing schreef:

De knoop is doorgehakt Very happy
Ik ga voor dit frame in maat 18 voor en 16 achter
Ik ga hem volledig xt 2004 afmonteren en kwa andere onderdelen race face
Voor de voorvork denk ik dat ik een duke ga nemen zien er vrij sterk uit en vallen mee kwa prijs en gewicht.

Hopelijk heb ik hem volgende week al kompleet :d

Frame ziet er op de foto netjes uit. De firma Hilset kende ik in elk geval niet; hoe kom je op dat adres?

Wat die vork betreft: RockShox heeft uitsluitend de Boxxer Race voor tandemgebruik vrijgegeven. Voor de Duke is er dus geen vrijgave. Het kan best zijn dat-ie het houdt, daar gaat het niet om, maar weet waar je aan begint.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Di Apr 20, 2004 10:57 pm    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

dubbelop schreef:
Wat die vork betreft: RockShox heeft uitsluitend de Boxxer Race voor tandemgebruik vrijgegeven. Voor de Duke is er dus geen vrijgave. Het kan best zijn dat-ie het houdt, daar gaat het niet om, maar weet waar je aan begint.

Ja, dat klopt, ik wou al een post plaatsen.

Pas op hoor, straks is het KRAK en zijn behalve je kroonstuk of de vorkbenen weg, ook je voortanden pleite!!!

TB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Old Manitou

BerichtGeplaatst: Di Apr 20, 2004 11:03 pm    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

ha frameke bij de luc gekocht
een toff gast en vrij schappelijk van prijs plus die weet waarover hij praat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Di Apr 20, 2004 11:12 pm    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

Als het "onze " Luc, is heb je een goeie...

"De" single crown vork voor een tandem is de DJ1, stalen stuurbuis, QR 20, luchtondersteuning, beperkt tot 110mm.
Zelfs een tot triplecrown omgebouwde Black is veels te slap. Er zijn natuurlijk teams die met SID"s rijden.

Veel plezier ermee!

Cmieuxa2
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2004 7:13 am    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

Ben benieuwd naar het resultaat..

Veel plezier met bouwen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Old Manitou

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2004 4:09 pm    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

Pino schreef:

"De" single crown vork voor een tandem is de DJ1, stalen stuurbuis, QR 20, luchtondersteuning, beperkt tot 110mm.
Zelfs een tot triplecrown omgebouwde Black is veels te slap. Er zijn natuurlijk teams die met SID"s rijden.

Veel plezier ermee!

Cmieuxa2
neen denk niet dat het die luc is
maar luc van hilset kent ook extreem veel van mtb af hij rijdzelf een aantal marathons op een jaar

Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2004 10:39 pm    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

Pino schreef:

Hebben wij ook. Alleen moet je de instructies voor luchtondersteuning niet te letterlijk nemen. Aanvankelijk had ik deze opgepompt tot de waarde voor een rijder van 130 kg. (dat wegen wij samen ook), dus iets van 2,6 bar. Gevolg: het ding reageerde pas op een volwassen stoeprand, verder niet. Nu rijden we met 1 bar en werkt de vork echt.

[
Pino schreef:

Als je een SID in een tandem zet ben je echt simpel :-[
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2004 11:43 am    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

dubbelop schreef:

Ze rijden er wel het Frans Kampioenschap mee uit, dat in Hollandse XC-solo begrippen "technisch uiterst zwaar" is.

Misschien simpel, maar dan kun je wel rijden.
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2004 6:55 pm    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

Pino schreef:

[
dubbelop schreef:

Ze rijden er wel het Frans Kampioenschap mee uit, dat in Hollandse XC-solo begrippen "technisch uiterst zwaar" is.

Dat valt me dan alleszins mee van zo"n SID. Ongetwijfeld krijgt zo"n ding meer onderhoud dan de vork van een gewone sterveling, maar dat-ie niet afbreekt valt me erg mee. Weer wat geleerd Very happy

Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2004 7:22 am    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

Pino schreef:

Wat heeft die vork met je stuurmanskunst te maken? Ze blijven simpel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2004 7:50 am    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

Met mijn lompe rijden zou zo"n SID het geen ronde uithouden.
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2004 9:31 am    Onderwerp: Re:Nieuwe tandem Reageer met quote

OK, got it..

Probleem is dat het met een tandem soms wel lomp moet, soms heb je gewoon geen mogelijkheid om even te manouvreren, zelfs als je heel goed kunt sturen.. Maar ik heb de gasten dan ook nog nooit zien rijden, waarschijnlijk zou ik dan nu wel stil zijn :-X
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem
Pagina 1 van 1

Ga naar: