Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

DMR Bolt XL ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Showroom
Auteur Bericht
joddi

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2013 9:08 pm    Onderwerp: DMR Bolt XL Reageer met quote

Aangezien mijn Cube Fritzz verkocht is en ik het wel eens tijd vond om zelf wat leuks op te bouwen besloten een frampje te bestellen, het moest apart, compact zijn en ook een fietsje die dichter bij huis ook leuk te rijden is (vond een 160mm enduro bak hier in de buurt wel wat overkill) en voor het ruigere werk hou ik me Cube TWO15

Frame: DMR Bolt XL
Vork: Rock Shox Pike 150mm
Headset: Cane Creek Forty
Stuurpen: Spank Spike
Stuur: Spank Spike 777 Evo
Handvaten: Octane
Remmen: Formula the one 203/180 mm
Zadelpen: Gravity Dropper Turbo
Zadel: Selle Italia SLS
Cranks: Shimano Zee
Bottem bracket: Shimano Zee
Shifter: Shimano Zee
Achterderallieur: Shimano Zee
Cassette: XT 11-36
Ketting: XT
Pedalen: Shimano Saint
Naven: Hope pro 2 EVO Black
Velgen: Spank Oozy Evo Black
Spaken: DT Competition + Pro lock nippels
Banden: Continental Rubberqueen 2.2

Vandaag het eerste deel binnen gekregen!

Laatst aangepast door joddi op Do Aug 29, 2013 6:57 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2013 9:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heel mooi frame.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Frank773

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2013 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nice! die kleur springt er ook lekker uit zeg!
benieuwd naar het eindresultaat! Very happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
xRemcox

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2013 7:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nice! Je had het er in frankrijk al over Wink en nu al in huis haha
Naar boven
joddi

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2013 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja het kan hard gaan, ik zag op internet dat er nieuwe kleuren waren, toen mijn eerste werkdag na mijn vakantie Cosmic sports gebeld en ze hadden precies 1 frame liggen in deze vette kleur, dus maar toegegeven aan de drang om toch wat op te gaan bouwen!

Ik hoop volgende week me vork binnen te krijgen Smile
Naar boven
joddi

BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2013 7:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De opbouw is eigenlijk wel zo goed als bekend (zie bovenaan), deze week ook de eerste parts binnen gehad:

Naar boven
joddi

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 1:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo vandaag even me wielset gespaakt, moet zeggen vind het een erg strakke combi

Naven: Hope pro 2 Evo
Spaken: DT competition en DT prolock nippels
Velgen: Spank Oozy evo

Zo kwam het binnen:

Zo was het na afloop:

Naar boven
xRemcox

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

joddi schreef:
Zo vandaag even me wielset gespaakt, moet zeggen vind het een erg strakke combi

het is mijn of m'n... Evil
Naar boven
Smittie

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mag hopen dat je tubeless gaat rijden want anders ga je veel lek rijden met deze banden... (spreek uit ervaring.. 3 snakebites in 1 dag)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
unknow

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 6:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smittie schreef:
mag hopen dat je tubeless gaat rijden want anders ga je veel lek rijden met deze banden... (spreek uit ervaring.. 3 snakebites in 1 dag)

ik heb er eentje vanachter steken en nog nooit lekgereden dit seizoen Wink
peugot "86 fixed gear
specialized p2
commencal meta am HT cromo

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Naar boven
joddi

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zijn nog niet tubeless, mocht ik veel lek rijden zijn ze zeer snel tubeless!
Naar boven
Smittie

BerichtGeplaatst: Di Aug 13, 2013 9:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

unknow schreef:
Smittie schreef:

ik heb er eentje vanachter steken en nog nooit lekgereden dit seizoen Wink

dan heb jij meer geluk... ik had voor en achter lek op 1 steen.
maar misschien rijd jij met hogere bandenspanning, ik rijd meestal 1,9 bar voor en achter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
joddi

BerichtGeplaatst: Do Aug 29, 2013 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoppah! Gister kwam de vork binnen (RS Pike 150mm) en ben ik na het werk even begonnen met opbouwen.

Moet nog het een en ander gebeuren maar voor het grootste gedeelte zit hij in elkaar, uiteindelijk toch een paar aanpassingen ten opzichte van mijn eerste gedachte.

Het Raceface kettingblad wou ik liever zwart hebben maar deze was niet op voorraad en wou fietsen dus werd het de blauwe.

Foto's:

Naar boven
joddi

BerichtGeplaatst: Do Sep 26, 2013 9:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo de eerste rit zit erop! Dit was een dagje Ferme libert, ik had gehoopt op een droge dag maar het was nat.... In het begin was dit wel flink wennen op 2.2 Conti Rubber queens gelukkig had ik een Muddy Marry mee voor voorop.

Na een tijdje met de Cube Two15 gereden te hebben was het even flink wennen. Kort, wendbaar, nerveus, stuiteren allemaal nieuwe dingen die ik toch anders gewend was. Het duurde een halve dag maar daarna begon ik het steeds meer te waardeerden.

Dingen die nog aandacht nodig hebben:
+ Bredere banden voor bezoekjes aan de parken 125mm icm 2.2 RQ's zijn niet echt ideaal
+ Afstelling / Andere demper proberen was niet zo heel erg te spreken over de X-Fusion

Wat me wel positief verrast heeft is de Raceface wide/narrow chainring geen moment gehad dat me ketting eraf ging.
Naar boven
japie carbon

BerichtGeplaatst: Vr Sep 27, 2013 8:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gaaf! Hoeveel tanden heeft dat tandwiel voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Targaryen

BerichtGeplaatst: Vr Sep 27, 2013 10:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sexy! Zeer fraai! Cool
Frank773

BerichtGeplaatst: Vr Sep 27, 2013 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Targaryen schreef:
Sexy! Zeer fraai! Cool

volledig eens met deze prognose Laughing
joddi

BerichtGeplaatst: Vr Sep 27, 2013 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

japie carbon schreef:
Gaaf! Hoeveel tanden heeft dat tandwiel voor?

32, Ben aangenaam verrast door het tandwiel, bij mijn vorige fiets met 2 bladen voor en een voor derailleur verloor ik geregeld mijn ketting, nu zonder derailleur of chainguide blijft hij gewoon liggen!
Naar boven
japie carbon

BerichtGeplaatst: Za Sep 28, 2013 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Das mooi, zit er ook aan te denken om die ZEE te monteren met een 32 blad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
vinay

BerichtGeplaatst: Di Okt 25, 2016 3:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe bevalt dat frame inmiddels? Ik overweeg ook zo iets. M'n hardtail is ook een DMR en ik houd wel van dat merk. Bovendien passen de meeste componenten van m'n fully (Cannondale Prophet) gewoon hierop, zelfs de zadelpen. En wielen, dat is tegenwoording niet meer zo vanzelfsprekend.

Hoe heb je dat opgelost met die demper? Heb je 'm vervangen, laten tunen of lukt het eigenlijk wel met de standaard demper? Heb je destijds ook het alternatief (de X-Fusion Vector Air HLR) overwogen?
Naar boven
morin

BerichtGeplaatst: Zo Okt 30, 2016 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vinay aangezien Jordi niet zoveel meer fietst slijt bij het leven en hij deze fiets ook niet meer heeft, zal ik maar effe reageren Smile
Het beviel hem wel goed, er zitten alleen wel nadelen aan. Het is een fiets die alles kan maar daardoor ook niks, dus hij blinkt nergens in uit. Of het een ideale fiets is is voor iedereen anders. Zelf heb ik een paar runs gedaan in Ferme libert en dat doet die zeker goed, het is echt een funbike lekker speels.Het is een slopestyle gevoel met een enduro/downhill tintje. Uphill ervaring heb ik er niet mee op de lift na Very happy
Om de fiets als mainfiets te hebben weet ik niet of dit de perfecte fiets is, ik zal Jordi nog even vragen of die zelf ook nog even wilt reageren!
Naar boven
joddi

BerichtGeplaatst: Zo Okt 30, 2016 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Morin attendeerde mij net even op je vraag.

Om heel eerlijk te zijn zou ik de fiets afraden als het om rijeigenschappen aankomt, ik heb hierna een Codeine en een Reign gereden en beiden fietsen waren op elk vlak fijner zelfs voor XC.

Die achterdemper heb ik gelaten voor dat seizoen en daarna ben ik overgegaan naar een On-One codeine, maar die standaard demper is echt een afrader.

Mocht je nog een paar specifieke vragen laat het maar weten!
Naar boven
vinay

BerichtGeplaatst: Ma Okt 31, 2016 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op zich had ik ook wel een stokoud lijk van een thread opgegraven, AED aan de hoogspanningsmast geknoopt en dan maar wachten op volle maan. Maar het is pas nieuwe maan en nu al reactie, dat is boffen. Zal halloween wel zijn. Hoe dan ook, bedankt voor jullie reacties.

Ik had ook wel niet verwacht dat dit de meest efficiente trapper zou zijn, maar ik ben ook niet iemand die een oordeel over een frame velt aan de hand van rondetijden. Maar als jullie aangeven dat de rijeigenschappen niet zo best zijn, is er meer aan de hand. Ik moet zelf ook maar goed nadenken over wat ik wil. Nu de kinderinnetjes wat groter geworden zijn zitten er weer wat buitenlandtripjes in voor komend jaar dus het leek me leuk om wat enduro te proberen. Ik heb de Cannondale (Prophet, niet MX versie) wel eens gebruikt tijdens de Megavalanche Alpe d'Huez maar eigenlijk valt dat iets buiten de envelope van dat frame. Althans, het eerste deel van de kwalificatie wel Wink. Maar als ik zo foto's zie van de huidige enduro races dan lijkt het mee te vallen hiermee, dus wellicht blijf ik nog een seizoen hierop. Ik ben wel bekend met On One. Ze hebben nu een mooie deal met een Codeine frame, Marzocchi demper en Fox fork voor onder de 1100 euro. Maar het belangrijkste bij een frame vind ik een lage bovenbuis (standover - bb hoogte, heeft geen officiele naam helaas) want dat bepaalt hoe prettig je door de bocht gaat. Dat leek niet bijzonder goed bij de On One. Wel bij deze DMR. Het mooist vind ik wellicht nu de Alutech ICB2.0. De Kona Process doet het ook goed, maar daar krijg je geen los frame. In beide gevallen zit ik dan ook met die nieuwe standaarden, maar misschien moet ik gewoon maar wat kapitaalvernietiging accepteren als ik een modern frame koop. Of gewoon nog even geen nieuw frame kopen. Er staat ook nog een interessante veelzijdige Nicolai te koop op het forum met gewone ouderwetse wielen. Moeilijk.

Hoe dan ook, bedankt voor de feedback. Ik laat die DMR Bolt Long weer even varen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Showroom
Pagina 1 van 1

Ga naar: