Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Commencal Supreme Junior bushing rock shox ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Auteur Bericht
ELVIS

BerichtGeplaatst: Zo Sep 04, 2016 9:54 am    Onderwerp: Commencal Supreme Junior bushing rock shox Reageer met quote

HAaaiii

Vraag en ja ik heb het zoek momentje al gebruikt maar nog niets gevonden mbt deze.

Ik wil gaan opbouwen deze, Commencal supreme junior 2013, frame only

Nu staat er bij rear shock, 200x57, oke die snap ik.
Maar bij deze staat, SHOCK SPACER DIMENSION 22.2x10mm.

Ik wil deze demper monteren, https://www.rosebikes.nl/artikel/rock-shox-monarch-rt3-debonair-demper--2016-/aid:852714

waar moet ik rekening mee houden mbt spacer of de bout van de shock.
Ze verkopen bij commencal 22,2x10 spacer kits speciaal voor rock shox dempers..

Ik zie trouwens dat commencal op het merendeel van de fietsen 22,2x10 gebruikt, is dit een normale bushing maat en standaard voor rs
Moet ik deze spacer kit 2x met het frame mee bestellen of past de demper direct, of heeft rs een andere bout maat en past rs in het geheel niet.

hoor graag als iemand mij in de juiste richting kan duwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
xRemcox

BerichtGeplaatst: Zo Sep 04, 2016 10:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij past een debonair niet in diit frame. De body van de demper komt tegen de chainstay aan bij inveren. 22.2 is de breedte van de spacer en de 10 is het gat van de bout. Rock shox heeft 12.7mm eyelets. De monarch past alleen zonder de debonair.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
KAMIKAZE-FREAK

BerichtGeplaatst: Zo Sep 04, 2016 7:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb je het al geprobeerd Commencal zelf te vragen via mail oid? ze hebben dat ding gemaakt.. zouden ze ook moeten weten welke dempers erin passen en hoe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
ELVIS

BerichtGeplaatst: Ma Sep 05, 2016 6:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Idd Commencal reeds gemaild. Alleen daar krijg je op zondag geen antwoord.. Surprised
Ik weet dat het gen piggyback frame is...dat raken van het frame mbt monarch s nieuw voor me..idd rekening mee houden al is dit ook monarch zonder piggy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
xRemcox

BerichtGeplaatst: Ma Sep 05, 2016 7:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had een 2013 Meta AM, en daar had ik dus ook een DebonAir voor bedacht, leek in eerste instantie gewoon te passen, maar toch even gecheckt, maar kwam bij bijna volledig inveren tegen het frame aan.
Naar boven
ELVIS

BerichtGeplaatst: Ma Sep 05, 2016 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat heb je uiteindelijk geplaatst...frame heb ik ondertussen besteld.
Fox float rp schijnt goed te gaan
Naar boven
xRemcox

BerichtGeplaatst: Ma Sep 05, 2016 7:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fox float inderdaad, maar vond ik te snel doorslaan. Uiteindelijk een manitou mcleod gemonteerd. Die dempt perfect voor het frame.
Naar boven
ELVIS

BerichtGeplaatst: Di Sep 06, 2016 4:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die mcleod is 200x56
Naar boven
xRemcox

BerichtGeplaatst: Di Sep 06, 2016 8:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is hetzelfde. Verschillende merken meten het soms net wat anders.
Naar boven
ELVIS

BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2016 10:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sooww frame is binnen...net press fit bracket en daarna balhoofd gemonteerd. Vork is een rs lyrik dh geworden maar die gaat zwart gespoten worden..hij is nu goud en blijkt niet mooi bij het frame te passen.

Stuur stem zadelpen en klem zijn onderweg..
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Pagina 1 van 1

Ga naar: