Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Fox dhx rp 4.0 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Auteur Bericht
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 6:41 pm    Onderwerp: Fox dhx rp 4.0 Reageer met quote

Vraagje

Ik heb bovenstaande demper. Luchtdruk is goed alleen hij zakt nog te ver door, sag. Kan dit ad veer sterkte liggen? Ik heb nu 550x2.35. Of miss ad olie binnen in de demper?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Chmod

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 7:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de veer bepaald de sag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 8:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ok dus heb ik n sterkere veer nodig. Enig idee welke? Ik weeg 95 kg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 8:51 pm    Onderwerp: Re: Fox dhx rc 4.0 Reageer met quote

Tigerclaw schreef:
Vraagje

Ik heb bovenstaande demper. Luchtdruk is goed alleen hij zakt nog te ver door, sag. Kan dit ad veer sterkte liggen? Ik heb nu 550x2.35. Of miss ad olie binnen in de demper?
Naar boven
aappii

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2016 9:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Onze vrienden bij TFT hebben hier een mooie veer calculator voor gemaakt. Gewoon de stapjes invullen en je krijgt vanzelf de juiste veer eruit voor je gewicht. Neem voor je gewicht je totale gewicht incl rij uitrusting, dat kan toch een paar kilo schelen waardoor je net ander gedrag kunt krijgen.

http://www.tftuned.com/spring-calculator
Naar boven
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2016 10:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt daar kan ik wat mee
Naar boven
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En wederom een dubbele post... Owww nee wacht, sinds je vorige post ben je 5 kg aangekomen...

Kom je überhaupt wel aan fietsen toe, of zit je alleen een beetje te trillen?

Zijn er trouwens nog mods op DP, of kan alles hier tegenwoordig?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok nou ben ik t zat. Flikker lekker gauw op met je je kut commentaar. Wie zegt mij da t jij wel zon rijdertje bent en niet 1 of andere dikzak die t n sport vind om anderen af te zeiken!!! Weet t wel zeker! Bemoei je met je eigen zaken en laat iedereen in zijn waarde! Loser! Ik probeer gewoon aan dpullen te komen en wil net zoals elke andere fanaat mn fietsupgraden! En ja ik fiets zeker alleen daar heb jij geen schijt mee te maken loser!! Moet je me maar n pb bericht sturen dat staat n stuk stoerder ipv mij publiekelijk belachelijk te maken!
Naar boven
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zegt genoeg: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=64604
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Moest je toch ff laten zien he haha. Tof iig dat je ook normaal kan reageren! De 666 trail is mooi. Je kijkt recht de afgrond in. Wat ik zei ik probeer die dubble posts juist te voorkomen en wil ook wat reserve spul verzamelen.
Naar boven
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Haha ja dik ik zeker niet.... Maar de Venosc trail is het echt de meest indrukwekkende van de 2.

Ff on-topic: heb even alles in gevuld in de cane Creek spring calculator en een 550 zou precies goed moeten zijn met 95kg.

Is het niet gewoon zo dat je denkt dat ie veel te ver doorzakt?
Het verbaasde mij bij me Nukeproof scalp ook dat het leek alsof ie tot de grond doorzakte maar op iets meer dan 30% Sag zat.

Neem aan dat je weet wat Sag is, en enige basis kennis over de vering hebt,en weet dat je ook een soort van negatieve vering nodig hebt om te zorgen dat je achterwiel zoveel mogelijk op de grond blijft.
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 10:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De sag ja in hoeverre de veer " doorzakt " toch? Je bedoelt de preload en rebound. ik denk zelf idd dat t lijkt alsof hij te ver doorzakt. Ik ga dat morgen nog maar eens testen. Ik kan de rebound wat strakker zetten miss ?
Naar boven
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 10:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Preload is hoeveel slagen je de ring tegen de veer aan draait, dit moet zo weinig mogelijk zijn.

Rebound heeft niks te maken met het doorzakken/Sag, maar met hoe snel de shock terugkeert naar uitgeveerde toestand na het inveren.

Maar er zitten op een DHX rc4 een hoop instel mogelijkheden :

http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/010/eng/index.html

links op de pagina: rear shocks ->dhx->rc4

Is de handleiding van je shock.
Als je die op je gemak doorleest moet het afstellen wel lukken..

Maar het blijft altijd een kwestie van veel proberen, en steeds kleine veranderingen maken.
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 11:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rebound is de snelheid waarop de demper terugveert idd. Dat wist ik. Ik heb die gegevens vd stappen v fox al. ga morgen ad slag. Iig de sag meten. Als dit rond de 25% 30 % is zit dat goed. Bedankt.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Pagina 1 van 1

Ga naar: