Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

TNWO - Zandvoort -> Enschede 2016 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
knerbert

BerichtGeplaatst: Ma Jan 04, 2016 7:39 pm    Onderwerp: TNWO - Zandvoort -> Enschede 2016 Reageer met quote

Idee is (vrijdag)ochtend starten in Zandvoort, doorrijden tot 't niet meer verstandig is en dan nog een stukje. maar zonder dat ik afhankelijk wordt van kunstlicht. Gezien de ervaring van de pioniers dan nachtbivak en de volgende ochtend door naar Enschede.

Zijn er op voorhand al gelijkgestemden? Maak het hieronder kenbaar.

Zodra ik meer kilometers in de benen, en een nachtje in de slaapzak (doorgebracht) heb, haal ik het net op en staat er misschien een klein groepje i.p.v. een lonesome rider aan de start!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
dader

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 11:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt aanlokkelijk , zeker omdat ik hem niet heb uitgereden (duh)
Heb je een datum voor ogen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zal ik verstandig zijn en eerst de ca 150km van GOGV afleggen Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2016 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

als je om laten we zeggen 06:00 uur start, kan je als je een beetje doorrijdt om 00:00 binnen zijn....

Tenminste, bij de editie in 2013? deed ik er meen ik 18 uur over...

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
knerbert

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2016 2:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dader - Nog geen datum, eerst kilometers maken en wat bedreven raken in bivak aanleggen.
Jurriaan - 150km. GOGV is volgens mij meer kruipdoorsluipdoor dan 't trace van TNWO en kost dus meer tijd en inspanning. M.a.w. kan in willekeurige volgorde.
TBB - Ik heb niet jouw zitvlees, nog langstrecke ervaring.

Willem12 - Is TNOW ooit uitgetekend en verreden?
Naar boven
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2016 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat heb ik nu ook bedacht Knerbert. Wijsheid komt met het ouder worden Laughing

Er wordt in de startpost ook nergens geschreven dat het in een ruk zou moeten... Cool
Dus in die zin, met mooi weer ben ik voor.

Voor zover ik weet heeft Bas Rotgans TNOW uitgereden.
Naar boven
100cols

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2016 8:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vind ik wel interessant ja. Hemelvaart?
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2016 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ow is 280 Kilometer en Willem 12 beheert de route Smile Hij reageert hier vanzelf.

JJ
willem12

BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2016 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

knerbert schreef:

Evil Evil Evil Evil Evil
TNWO. Een paar topics lager in dit prachtige forum, meer dan 91000 views.....voor een regenachtige winteravond.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=58195

Hij is nadien nog een keer door Team Rotgans gereden, met verslag in Up/Down en vanaf Apeldoorn door Pierre/Pino.

Hij loopt van Zandvoort naar Enschede "omdat het kan" en omdat ik van de kust naar Duitsland wilde rijden. Maar kwalitatief is Zandvoort > Loosdrecht gewoon erg matig. Als je de route voor je plezier wil rijden dan zou ik starten in Hilversum/Loosdrecht. Kan het ook op lange zomerdag. De route is i.t.t. TNNZ meer gericht op doorrijden. Bijna alle deelnemers in 2013 gingen aan het eind singletracks afsnijden. De massa start in 2013 was extreem gezellig en de verzorging onderweg geweldig maar het was niet echt "unsupported". Vandaar geen massa starts meer georganiseerd voor zowel TNNZ als TNWO.

TNWO loopt grotendeels parallel aan de spoorlijnen Amersfoort <> Enschede en Zutphen <> Hengelo, je kan hem daardoor erg goed verkennen en in delen rijden.

Track onderhoud en ToDo-lijst:
- Vinselaarseweg/Achterveld, eigenaar onverharde track wordt agressiever.
- Asselse weg / Assel: nu verboden toegang, Wisenten?
- Loenermark: Pierre gaf aan dat de track te dicht langs Schaapskooi loopt.

Wisenten: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=118073
knerbert

BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2016 2:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Van Kust tot Duitsland is aansprekender dan van Hilversum tot Duitsland (het gaat om het doorkruisen van het land) en doorrijden is wat ik zoek voor een overnighter. Singletrack & overnighter is "om de hoek" te doen: alles wat op de Utrechtse Heuvelrug ligt aan elkaar lussen, en dan nog een keer. Tussendoor ergens pitten.

Mijn vraag gaat over TNOW Oost->West, achtergond is onderstaande tekst in het topic over TNWO West->Oost wat ik inderdaad op een recente avond heb doorgelezen Wink
willem12 schreef:
...In 2014 wordt TNWO vervangen door TNOW en misschien verlengd. In één keer van Leopoldstal via Hermansweg, Toddenweg, TNWO naar Zandvoort.

Volgens mij is het antwoord dat los van de rijrichting er geen verschil is in de track van Oost naar West of West naar Oost.

Tracklijst = noted, eens zien of ik er langs kan gaan.
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2016 2:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad TNOW == TNWO. Voor zover ik weet geen rijrichting problemen. TNNZ heeft deze wel !!

Alles is "klaar", moet alleen een keer elegant aan elkaar gekoppeld worden:

De grens over:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=60122

Germania:
http://www.mtb-news.de/forum/t/cherusker-500-bikepacking-challenge-in-ostwestfalen.740896/
knerbert

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2016 1:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Route bestudeerd en volgende week de 1e verkenningsrit(ten) maken.
Zandvoort > Loosdrecht ziet er inderdaad uit als noodzakelijk kwaad, al is er wel afwisseling qua landschap met Noordzee, duinen, randstedelijke bebouwing, Schiphol, Ronde Venen, Loosdrechtse plassen en Utrechtse heuvelrug.
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2016 10:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ook het plan om TNWO te doen vanaf Loosdrecht oid. Stukkie daarvoor was intens saai..Wink

Mijn idee was sávonds de trein naar Hollandsche Rading. Daar de route oppakken. Paar uur fietsen, bivak en daarna door naar Enschede.
knerbert

BerichtGeplaatst: Ma Feb 29, 2016 1:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eens, maar... van kust tot Duitsland is aansprekender dan van Hilversum tot Duitsland (het gaat om het doorkruisen van het land).
Verkennen ga ik niet meer doen, misschien deze wel
Willem12 schreef:
- Vinselaarseweg/Achterveld, eigenaar onverharde track wordt agressiever.
- Asselse weg / Assel: nu verboden toegang, Wisenten?
- Loenermark: Pierre gaf aan dat de track te dicht langs Schaapskooi loopt.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Do Mrt 17, 2016 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

knerbert schreef:
Dader - Nog geen datum, eerst kilometers maken en wat bedreven raken in bivak aanleggen.
Jurriaan - 150km. GOGV is volgens mij meer kruipdoorsluipdoor dan 't trace van TNWO en kost dus meer tijd en inspanning. M.a.w. kan in willekeurige volgorde.
TBB - Ik heb niet jouw zitvlees, nog langstrecke ervaring.

GOGV is 95% doorstampen en daarmee vergelijkbaar met TNWO. Pakt mtb-routes mee waar mogelijk. Tussen Papendal en Waterberg zit een stukje klûnen en moet je een paar keer hekje-op en hekje-dicht doen.
Met Pasen wil ik wel een testride doen. Met de trein naar Enschede en terug naar huis karren.
knerbert

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 9:46 am    Onderwerp: TNWO 8&9 juli 2016 Reageer met quote

Afgelopen vrijdag en zaterdag eindelijk de TNWO gedaan, een verslag:

Dag 1 - vrijdag 8/7-2016 - NS Zandvoort 10:26uur - Assel 18:17uur - 149km.
Dag 2 - zaterdag 9/7-2016 - Assel 07:36uur - NS Enschede 14:44uur - 132km.

Bij Zandvoort al de eerste niet te fietsen meters, het strand op. Zand wat ik de hele weg heb gevoeld in mijn sokken.

Bij Vinkeveen blij verrast doordat de route hier het oude onverharde trace van spoorlijn volgt. De eerste strook onverhard van meerdere kilometers sinds Zandvoort. Minuten later de grootste teleurstelling, regen, in een klein kwartier doornat. Op NS station Hilversum aan koersen en de handdoek in de ring werpen werd verleidelijk... Aan de andere kant, eenmaal nat is nat en De Heuvelrug was zichtbaar in de verte, bekend terrein en een bladerdak brachten moraal en bescherming tegen de regen.

Van Den Dolder tot Amersfoort er achter gekomen dat de stuwwal en paden die om de Duinen liggen meer aandacht vragen dan gedacht, met een stuurtas en starre fiets op 2,1 banden. Ondanks mijn lengte van 192cm. nergens het hoofd gestoten en met de gedachte "Enschede Is Nog Ver" behoedzaam op en af gereden.

Vanaf Terschuur weer wat bekend terrein van GOGV ritten, her en der stapvoets door de modder, over het algemeen goed doorrijden.
Erg blij was ik met de van te voren geplaatste POI "Halverwege" die ik op militair oefenterrein Stroe op mijn gps zag verschijnen. Nog 15km. tot de camping bij Assel!

Op de camping net op tijd om in te schrijven en te betalen. Vlot bivak gemaakt en hap gemaakt om vervolgens de fiets onder handen te nemen. 't Is lang geleden dat ik op een zo slecht lopende tweewieler rond reed... Met hulp van de tuinslang bij het chemisch toilet punt, stokjes, tieraps en een oude handdoek de fiets weer fit gekregen. #cleanbikeisahappybike

De volgende ochtend omstreeks 06:40 uit de veren, ontbijt, rek- en strekoefeningen en fiets optuigen. Krap een uur later onderweg. Radio Kootwijk bij een doorkomende zon en dauw op de heide, een mens kan het slechter treffen.
Niet veel later gebeurde dat... de aangekondigde wisenten hadden omheind bezit genomen van daar waar de track liep. Improviseren dus, met aan de ene kant militair schietterrein en aan de andere kant wisenten ergens een pad gevonden tussen SBB loodsen en everzwijnen door en hop, daar de paarse lijn weer op. De "rest" van de Veluwe goed doorgereden, her en der modder / hike a bike.

Erg blij was ik met de borden die de pont naar Brinkhorst aankondigde. Psychologisch een belangrijk punt: de enige niet op eigen kracht af te leggen meters TNWO! Als enige overgezet en ja, ik was blij met de verharde wegen die voor me lagen.
De rit naar Eibergen duurde voor mijn gevoel erg lang, zat ook niet helemaal lekker met slechts een halve energiereep (huiswerk niet goed gedaan) een boerderijwinkel ergens bij Vorden bood uitkomst.

MTB route Haaksbergen en de tussenliggende "pistes" vormden een fijne mix tot het Witte Veen en de elegante finish opdoemde.
Uitbollen naar NS Enschede, 5 minuten tot de trein gaat, voedsel bij AH to go ingeslagen en hop, ruim anderhalf uur met de voetjes op de bank!

Het was al aangekondigd, op sommige punten is er t.o.v. de track van 2013 een creatieve interpretatie nodig om de track te kunnen vervolgen.
En wat een track was, en is, het! hier wat foto's.

!! Dank, grote dank, aan Willem12 (gpx met daarin aangeven de "knelpunten" en beschrijving hiervan volgt) voor het vergaren en verenigen van iedere meter en aan de 2013 rijders voor de neergepende ervaring en inspiratie !!
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2016 7:52 pm    Onderwerp: Re: TNWO 8&9 juli 2016 Reageer met quote

knerbert schreef:
Vanaf Terschuur weer wat bekend terrein van GOGV ritten, her en der stapvoets door de modder, over het algemeen goed doorrijden.
Mooi verslag, Gijs. (GOGV poogt elk jaar TNWO ergens te citeren).
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2016 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

zo staat weer mooi op je palmares Smile en mooi verslag heb je er van gemaakt, misschien moeten we er ons in de toekomst is aan wagen
Naar boven
knerbert

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 7:25 pm    Onderwerp: goed idee! Reageer met quote

Goed idee! Daar ben ik wel voor in, start in Enschede en dan naar Hollandsche Rading lijkt me leuker!
didadunlop schreef:
Hier ook het plan om TNWO te doen vanaf Loosdrecht oid. Stukkie daarvoor was intens saai..Wink

Mijn idee was sávonds de trein naar Hollandsche Rading. Daar de route oppakken. Paar uur fietsen, bivak en daarna door naar Enschede.
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2016 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verslag Gijs. Fijn dat de route je bevalt.
Ga hem wel veranderen Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: