Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Protectors ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Auteur Bericht
amigo

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2016 8:07 am    Onderwerp: Protectors Reageer met quote

Hoi allemaal, ik wil graag weten wat de beste Protectors zijn , vooral voor de knieën en de Body Protectors.

Momenteel heb ik een oudere set van six six one. Met van die kunstof kappen en de knie/scheen Protectors die zakken steeds af en ze schuren heel erg.
Met als gevolg dat mijn knieën na een paar dagen rijden , tot bloeden aan toe zijn geschuurd.

En de Body Protector die is vooral lastig om daar nog een Camelbak over te doen.

En hoe zit het met de compatibiliteit van een Body Protector en een Leatt brace ?

Ik Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2016 8:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat dit allemaal heel persoonlijk is.

Ben zelf erg tevreden met mijn oude ixs hammer jacket, deze is voor zover ik weet alleen niet compatible met nekbescherming.
Omdat ik toch ook wel met nekbescherming wil gaan rijden, ben ik zelf aan het kijken naar de spullen van alpinestar.

Wat betreft de kniebescherming gebruik ik ook de ixs hammer, maar daar ben ik dan weer iets minder tevreden over, door dezelfde probleem als jij hebt(gelukkig niet tot bloedens toe ), maar dit is denk ik meer omdat ze net iets te groot zijn.

Zelf ga ik voor me volgende set op zoek naar een set die vooral bij de knie niet met bandjes zit, maar met een elastische "kous".

Als laatst nog de tip om vooral ergens te gaan passen, wat in nl nog wel eens lastig kan zijn, maar je zou naar een motorcross winkel kunnen gaan, die hebben vaak ook wel het eea.
Of een webshop uitkiezen met goede retour service, zelf goede ervaringen met 24mx.nl.
Is een grote motorcross webshop die werkt vanuit zweden, maar wel met een nederlands/belgische klantenservice.
Laatst een helm besteld in helaas de verkeerde maat, maar had met retour sturen en opnieuw verzenden, vanaf het moment dat ik de eerste bestselling dees, binnen 10 dagen de goede helm, zonder extra kosten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2016 11:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rij zelf met een Leatt 3df bodyprotector en ook de knie beschermers. En ik ben zeer tevreden er over je voelt niet dat je ze aan hebt en de body is volledig compatible met de Leatt braces.
De prijzen zijn niet heel goedkoop maar het geld absoluut waard.
mool

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2016 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind zelf een heel body armour vest niet veel prettig, zeker niet bij warmte. Draag zelf altijd een Evoc Protector vest, is alleen een backplate. Neckbrace gaat daar bij mij overheen. Werkt prima.

Verder knie-en elleboogbeschermers van oneal gehad (met d3o spul): elleboogbeschermers waren de binnenschalen vrij snel van gescheurd, kunnen blijkbaar niet zo goed tegen heel erg veel buigen. Nu poc als elleboogbeschermers, maar die zakken af. Weet zelf nog niet wat het volgende wordt.
Qua kniebeschermers doet oneal het prima! Net nieuwe gekocht van ion (ook d3o) omdat vervanging ook wel eens mag. Die lijken ook wel prima te zitten, moet er de eerste keer nog mee fietsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
amigo

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 7:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor alle tips , ik snap in ieder geval dat D3O het wel gaat worden.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van POC alleen niet van de prijs.

Een protector zal volgens mij altijd te warm aan blijven voelen , zeker zomers.
Dus dan is draag comfort voor mij het belangrijkste .

op dit moment twijfel ik tussen en POC en Ion.
Naar boven
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bikester heeft de sixsixone rage voor een hele mooie prijs.
http://m.bikester.nl/397706.html

Heb ze zelf gister besteld.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je in de buurt van gouda of den haag woont en je wil ze passen, stuur maar ff een pb.
amigo

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2016 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zien er wel goed uit, maar ik heb net een poc body armor besteld even rustig aan nu Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Pagina 1 van 1

Ga naar: