Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

All Mountain Specs ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Auteur Bericht
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2016 5:46 am    Onderwerp: All Mountain Specs Reageer met quote

Hey

Kan iemand me uitleggen waar je fiets aan moet voldoen bij AM? Welke onderdelen/ eisen? Enkele voorbeelden qua merk MTB en type?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2016 11:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier is google je vriend Wink
Bijvoorbeeld:
http://mountainbike.about.com/od/mountainbikeglossary/g/All_mountain_de.htm

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
JeroenSchlaman

BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2016 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijns inziens moet je meer kijken naar wat je ermee wilt doen en daar de benodigdheden op afstemmen.
Termen als Enduro en All-mountain geven wel een soort van 'richtlijn' mbt veerweg en geometrie bijvoorbeeld maar gaat er echt om wat je ermee wilt doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2016 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Niet lullig bedoeld, maar als je je dat afvraagt, dan heb je nog niet veel ervaring in de discipline vermoed ik.
Dus merken, nogal afhankelijk van je budget. Kan van 1000€ voor een hele fiets tot 3000€+ voor alleen een frame.
Maar hou het op een fully met 140mm of 160mm. Daar kun je alle kanten mee op.
En als je budget het toelaat!? Kijk dan eens naar een 301 van Liteville.
Die kun je heel makkelijk aanpassen naarmate je beter word. En de garantie/service is ongekend. Ook bij aankoop als gebruikte fiets. Geen gelul met eerste eigenaar en zo.
En anders een oude specialized sx of giant reign of dergelijk spul. Prima fietsen om mee te beginnen.
En misschien een idee om eerst eens wat Clinics te volgen, of lid worden van verenigingen zoals licht verzet uit Nijmegen. Daar krijg je goede begeleiding.
Succes met je zoektocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2016 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt vj input Sanchez. Ik heb n sx trail op marktplaats gezien deReign ook maar die is me nog te duur. Ik ga ook op zoek naar de liteville. Niet verkeerd om zon bike te hebben als beginneling. De clinics zitten id planning.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Pagina 1 van 1

Ga naar: