Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

YT Capra, iemand die er een heeft? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Auteur Bericht
Greenhorn

BerichtGeplaatst: Za Jan 31, 2015 6:23 pm    Onderwerp: YT Capra, iemand die er een heeft? Reageer met quote

Ik zit serieus te kijken naar een YT Capra. Met mijn lengte val ik volgens hun size charts net binnen M, maar als ik zo online keek op Engelse fora dan lijkt L toch de meeste gekochte maat voor mijn lengte. Ik ben zelf 182cm.

Ik had dit verkooptopic al gezien: http://www.dirty-pages.nl/forum/viewtopic.php?t=62695&highlight=capra
Net wat te ver weg voor mij om even te buurten, maar lijkt dus wel dat L beter is met mijn lengte.

Zijn er hier mensen met een L of M Capra en wat is jullie ervaring? Als er iemand in regio DH woont, die mij even zou willen laten proefzitten, dan zou dat helemaal top zijn.

grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Watje

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2015 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je bovenlichaam net wat korter is dan het gemiddelde is een maat M zeker te doen.

Alles hangt ook een beetje af van je prefs & rijstijl.

De mijne staat nog gemonteerd & te koop (kader), als je wil mag je altijd effe komen proberen.

groeten,

Bart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Greenhorn

BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 1:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb via via even kunnen proefzitten op een maat L. Dat zat perfect. De reach is vrij standaard, maar de seattube is vrij stijl, dus je zit vrij dicht op het stuur als je in het zadel zit. Meteen maar een L besteld. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
DaanJ

BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben toevallig op zoek naar hetzelfde! Very happy Heb dit weekend een Capra in maat L besteld, maar twijfel een beetje of ie eigenlijk wel groot genoeg is voor me. Zou dus heel graag op een L proefzitten. Wie heeft er eentje? Smile
Naar boven
Greenhorn

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2015 8:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En hij zit goed Surprised
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2016 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kunnen jullie meer ervaringen delen?

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Za Jan 16, 2016 9:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand met een M, bij voorkeur in Zuid Holland?

EDIT Heel Nederland/Belgie ook goed.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Laatst aangepast door de lachende derde op Di Jan 19, 2016 7:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2016 4:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, wie rijdt er een M of L?
Ik woon in Limburg, maar nederland is zo klein Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
gd-on

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2016 10:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb n L, Maastricht
Overigens zelf 1.81, zéker een L
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2016 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

gd-on schreef:
Ik heb n L, Maastricht
Overigens zelf 1.81, zéker een L

Hmm, 1.76 hier, mijn hardtail is 429mm en die vind ik eigenlijk al lang dus 445mm reach wordt voor mij (korte armpjes, lange benen) echt te lang.

Laatst aangepast door de lachende derde op Ma Jan 25, 2016 8:36 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
gd-on

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2016 3:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Absoluut! Ik zou als ik een paar cm kleiner was inderdaad ook een M hebben genomen, denk dat ik er zelfs met 1.81 nog mee weg zou kunnen komen. Bij jouw lengte is een M denk ik spot on. Heb de reverb ook door een 125mm exemplaar moeten vervangen, denk dat dat voor jou misschien anders is als je relatief lange benen hebt.
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2016 11:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

gd-on schreef:
Absoluut! Ik zou als ik een paar cm kleiner was inderdaad ook een M hebben genomen, denk dat ik er zelfs met 1.81 nog mee weg zou kunnen komen. Bij jouw lengte is een M denk ik spot on. Heb de reverb ook door een 125mm exemplaar moeten vervangen, denk dat dat voor jou misschien anders is als je relatief lange benen hebt.

PB

Naar boven
gd-on

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2016 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb geen Pb gehad?
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2016 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, moderne techniek liet me even in de steek. Komt eraan.

Naar boven
Greenhorn

BerichtGeplaatst: Za Jan 30, 2016 9:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

WitteReus schreef:
Kunnen jullie meer ervaringen delen?

Tuurlijk. Ik heb dus een AL1: aluminium frame met de 1x11 SRAM. Ik ben 183 en heb een L. Hij bevalt mij super. Afgelopen jaar meerder bikeparks gedaan, en ook Saalbach Hinterglem. Met de shock in pedal en vork ook klimt het wel goed. De Canyon Strive van de vriendin klimt wel wat beter in XC mode. Maar erg geschikte fiets om als enige fiets te gebruiken, geen probleem als je per ongeluk een DH single trail pakt. Ben nog geen fan van de Guide R remmen, komend seizoen wil ik er set Zee's op zetten. Maar ook niet zo slecht hoor, want kan er wel mee uit de voeten.

Ik overweeg nog wel om een DH fiets er weer bij te nemen, maar dat is ook deels om op sommige tracks gebrek aan skill te kunnen op vangen. Neutral
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Za Feb 20, 2016 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je Arms wide open

ik heb ondertussen op een zwarte capra CF pro mogen zitten.
Wat een kanon Surprised
Was een L en net te groot voor mij.
ik vond hem (te)snel met het voorwiel van de grond komen als ik kracht zette op de pedalen.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Pagina 1 van 1

Ga naar: