Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Welke banden voor Enduro? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Auteur Bericht
volvosurfer

BerichtGeplaatst: Za Jan 03, 2015 9:46 pm    Onderwerp: Welke banden voor Enduro? Reageer met quote

Banden vraag. Wat zijn nou goede all round enduro banden? Banden die het goed doen in de Ardennen maar ook in de Alpen.
Zelf zat ik aan een combi van schwalbe te denken met een rock razor achterop maar wat dan voorop? Een magic Mary of een Hans Dampf? En wat als vervanger van de rock razor als het wat modderiger wordt?
Hebben jullie advies, tips of andere ideeën?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Za Jan 03, 2015 11:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij voren en achteren met een hans dampf. Gewoon top!
Super grip, nat en droog, en kunnen tegen een stootje Cool
Ik rij ermee hier in Limburg en in de Alpen. Voor een xc rondje geven ze wel wat veel weerstand. Wink

http://wittereus.pinkbike.com/

Laatst aangepast door WitteReus op Zo Jan 04, 2015 10:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
freeko

BerichtGeplaatst: Zo Jan 04, 2015 4:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor Hans Dampf, achter Nobby Nic...kom ik bijna overal het hele jaar door mee uit de voeten

Voor extremer Alpengebied neem ik meestal Maxxis Minion/ High Roller
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tuup J

BerichtGeplaatst: Di Jan 06, 2015 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Schwalbe, dat sowieso!
Hans dampf is een hele goeie allrounder, voor hier in de Ardennen en de Alpen.
Al rijdt ikzelf liever met de magic mary voren, iets meer rolweerstand maar wel veel meer grip, in droge stoffige ondergrond en ook modder. Met deze band voren kun je toch net wat harder en met meer vertrouwen door bochten of wat dan ook knallen.

Zelf heb ik met de rock razor achter gereden, weinig tot geen rolweerstand, wat je echt merkt in je snelheid. Ga je bochten nemen met deze band moet je je bike wel vol vertrouwen de bocht in smijten, niet rustig, niet twijfelen want dan benut je de zijnoppen niet goed genoeg en zul je merken dat je weinig tot geen grip hebt. Smijt je je bike wel vol vertrouwen de bocht in, heb je super grip! Ik merkte met de rock razor dat ik op off camber stukken meer grip had met deze band dan met de hans dampf, zijnoppen zijn een stuk groter als van de hans dampf. Wel raadt ik dan de magic mary voor voren aan, je hebt daar een band nodig met flinke noppen voor wat extra grip, die je achter mist op de flowy stukken rechtdoor.

Is het nat en modderig, dan de hans dampf achter erop, deze geeft toch meer grip met remmen rechtdoor.

Dus, nat en modderig, magic mary voren en hans dampf achter.
Droog, stoffig, lichte natte ondergrond, magic mary en rock razor achter.

Ik verheug me er iig weer op om met de rock razor achter te kunnen rijden Cool
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Di Jan 06, 2015 5:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tuup J schreef:
Schwalbe, dat sowieso!
Hans dampf is een hele goeie allrounder, voor hier in de Ardennen en de Alpen.
Al rijdt ikzelf liever met de magic mary voren, iets meer rolweerstand maar wel veel meer grip, in droge stoffige ondergrond en ook modder. Met deze band voren kun je toch net wat harder en met meer vertrouwen door bochten of wat dan ook knallen.

Zelf heb ik met de rock razor achter gereden, weinig tot geen rolweerstand, wat je echt merkt in je snelheid. Ga je bochten nemen met deze band moet je je bike wel vol vertrouwen de bocht in smijten, niet rustig, niet twijfelen want dan benut je de zijnoppen niet goed genoeg en zul je merken dat je weinig tot geen grip hebt. Smijt je je bike wel vol vertrouwen de bocht in, heb je super grip! Ik merkte met de rock razor dat ik op off camber stukken meer grip had met deze band dan met de hans dampf, zijnoppen zijn een stuk groter als van de hans dampf. Wel raadt ik dan de magic mary voor voren aan, je hebt daar een band nodig met flinke noppen voor wat extra grip, die je achter mist op de flowy stukken rechtdoor.

Is het nat en modderig, dan de hans dampf achter erop, deze geeft toch meer grip met remmen rechtdoor.

Dus, nat en modderig, magic mary voren en hans dampf achter.
Droog, stoffig, lichte natte ondergrond, magic mary en rock razor achter.

Ik verheug me er iig weer op om met de rock razor achter te kunnen rijden Cool

Hoe is die RR vergeleken met die MM qua grip/voorspelbaarheid als je op de juiste manier stuurt en dus idd de zijnoppen gebruikt? Zat er aan te denken die 's zomers als voor en achterband te nemen, ik rij regelmatig tegen de 100 km offroad en dan is die Minion/Ardent combo die er nu op ligt toch wel een anker.

Brendan Fairclough schijnt zo ook rond te rijden op die Genius..

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tuup J

BerichtGeplaatst: Di Jan 06, 2015 7:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De mm doet gewoon wat je wilt, rechtdoor en in bochten. Je zet je wiel goed neer en de mm zorgt voor de juiste grip voren. Hoe zo'n rr als voorband zou rijden zou ikzelf niet weten, al ben ik er ook wel nieuwsgierig naar.

Wat ik merkte met de rr als achterband vergeleken met een hd op een zelfde trail is dat de rr veel minder afremt als je zelf remt, wel logisch ook. Dus als ik 2 meter voor een bocht remde met de hd, niks aan de hand. Met de rr 2 meter voor een bocht remmen en je hebt lang niet zoveel snelheid verloren als met een hd achterband. Even schrikken soms, maar dan wordt je gedwongen je bike die bocht in te knallen met meer snelheid, meer risico en dat was iets wat mij juist erg beviel en dan kon je nog op je mm voorband vertrouwen in de bocht zelf en dat heb je dan denk ik wel voren nodig.

Met een rr als voorband durf ik niet te zeggen hoe dat gaat reageren.
koekie

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2015 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Continental Trail king black chili (voor heen Rubber queen)
Zeer volumineuze casing met weinig rolweerstand. Prettig en stabiel sturende banden in veel omstandigheden behalve echte modder (hoewel je hem snel 'schoon' rijd blijft het vaak een beetje kleven door de zachte compound).
Opvallend goed remvermogen ook trouwens.

Mavic Crossmax Charge & Roam XL.
UST banden met een stabiele casing die ook met weinig druk goed z'n werk doet.
Beetje dempende eigenschappen. Werken samen als voor & achterband.
Voor flinke zijnoppen met een wat high roller achtig profiel, achter snelle minimalistische noppen om het midden en wat prettig uitstekende zijnoppen voor beheerste drifts.
Naar boven
volvosurfer

BerichtGeplaatst: Wo Apr 15, 2015 2:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels de Hans Dampf en de Rock Razor binnen. De Magic Mary is maar slecht verkrijgbaar in de versie die ik wil hebben.
Naar boven
Bigman

BerichtGeplaatst: Do Jul 23, 2015 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In NL voor Specialized Butcher, achter Specialized Slaughter.
Ardennen/Alpen achter een Specialized Purgatory.
Naar boven
SandorB

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2015 11:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog even over de Schwalbes, beter de pacestar of trailstar versie ?

Ik ga er tubeless mee rijden in winterberg en saalbach,
dank alvast.
Naar boven
stennis

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2016 9:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trailstar trapt wat moeilijker weg maar geeft meer grip.
Voor mijn enduro bike heb ik gekozen voor trailstar super gravity, ben je ook wat safer qua lek rijden, alleen moet je niet naar het gewicht kijken
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Pagina 1 van 1

Ga naar: