Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Young Talent Capra AL1 VS Canyon STrive AL RACE ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Auteur Bericht
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Za Mei 02, 2015 9:56 pm    Onderwerp: Young Talent Capra AL1 VS Canyon STrive AL RACE Reageer met quote

hey ik zou graag jullie mening horen in verband met deze 2 mtb's. Ik ben van plan één van de twee te kopen... Op deze moment gaat mijn voorkeur naar de Canyon... wat denken jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
D262

BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2015 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Capra has much better reviews in the web

My friend has Capra and its an incredible bike

I would chose Capta all the way
I would try to get carbon instead of alu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
=Pashley=

BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2015 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

D262 schreef:
Capra has much better reviews in the web

My friend has Capra and its an incredible bike

I would chose Capta all the way
I would try to get carbon instead of alu

Any reason to get carbon over alu?
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2015 9:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

The carbon vs alu isn't mutch diference in weight. But a huge difference in price though. So their must be a verry good reason for me to choose carbon... I liked the canyon because of the shapeshifter technique that converts very good xc quality's with the touch of one button to dh mode! I have no expierience with those shapeshifters.... But I don't think the capra has something like that? But maybe his geometry doesn't need that? Expierence with both bikes are welcome
Naar boven
gd-on

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2015 9:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nog geen ervaring met beide fietsen, mijn capra al2 wordt volgende week geleverd. Ben voor alu gegaan vanwege het gigantische prijsverschil met de Carbon en ben voor de 2 gegaan mn door de levertijd, ga toch veel van de drivetrain veranderen. Ook naar de canyon gekeken, maar de wat gevoelige techniek (leek mij zo althans...) heeft me doen kiezen voor de capra. Kunt me dus na volgende week voor vragen altijd contacteren!
Naar boven
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2015 9:54 am    Onderwerp: capra Reageer met quote

Dan pols ik alvast eens bij je! bedankt! Canyon rijders?
Naar boven
sherlock

BerichtGeplaatst: Wo Mei 06, 2015 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb toevallig een strive voor een seizoenstest van Landscape Magazine. Bevalt op zich goed, maar ga dan wel echt voor de Race versie met de langere TT, want door de enorm lange achtervork is de balans tussen voor en achter weg bij de normale versie. Ik heb er een kortere stem op moeten zetten om wat meer balans te brengen en het driftende voorwiel te stoppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Wo Mei 06, 2015 10:42 pm    Onderwerp: strive Reageer met quote

Het jammere is dat canyon mij aanraad een XL te nemen en die maat hebben ze niet in de strive race.... Of denk je dat een L wel zal voldoen? Welke framemaat heb jij?Heb je al ervaring met de capra en kan je vergelijken? Ik ben bang dat de yt capra L mij iets te klein uitvalt. Heb namelijk lange benen... 1m90 ben ik[/code]
Naar boven
sherlock

BerichtGeplaatst: Do Mei 07, 2015 7:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geen ervaring met de capra.
Ik ben net zo lang als jij en rij prima op de L Strive. Alleen was de 2cm extra van de race versie wel erg welkom geweest. Maar dat is puur vanwege die balans in bochten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
maarten.verhoeven

BerichtGeplaatst: Do Mei 07, 2015 10:52 am    Onderwerp: Re: strive Reageer met quote

thomasvannoten schreef:
Het jammere is dat canyon mij aanraad een XL te nemen en die maat hebben ze niet in de strive race.... Of denk je dat een L wel zal voldoen? Welke framemaat heb jij?Heb je al ervaring met de capra en kan je vergelijken? Ik ben bang dat de yt capra L mij iets te klein uitvalt. Heb namelijk lange benen... 1m90 ben ik[/code]

L race heeft de toptube van een XL normaal. Met 1.90 zal de zadelbuis bij de L race ook meer dan voldoende zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2015 12:11 pm    Onderwerp: capra strive Reageer met quote

Oke! Merci. Dan resteert mij de keuze tussen de capra en de strive....
Naar boven
Trail Freak

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2015 3:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg: STRIVE!! Surprised
Al kan ik niet zeggen hoe de Capra rijdt, maar de Strive rijd ongelofelijk lekker.
Van het weekend mee naar Winterberg geweest en kan niet anders zeggen: subliem!
Maar het blijft natuurlijk persoonlijk. wat de 1 fijn vind rijden, hoeft voor de ander niet zo te zijn.
Succes met de keuze!
Naar boven
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2015 11:50 am    Onderwerp: strive Reageer met quote

ik neig toch ook nog steeds nr de strive.... Indien er iemand mij een onderbouwde mening kan geven om voor de capra te gaan zal het de strive misschien wel worden.
Naar boven
Greenhorn

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2015 1:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De maat is wellicht belangrijkste voor jou: TT is op Capra flink korter dan de Strive en de Reach is ietsje korter. Dus staand op pedalen zal het verschil niet enorm zijn, maar zittend zeker. Geeft een wat kort cockpit gevoel. (Gaat echt om 4cm en 2cm geloof ik)

Maar buiten dat: Ik krijg hopelijk mijn Capra AL1 deze week. Levertijd is erg laat in seizoen als je nu besteld voor beide fietsen. Maar Canyon iets beter.

Mijn vriendin heeft net haar Strive AL 7 Race binnen. Niet gewogen maar voelt niet zwaar aan (wel maat S). Afwerking etc is prima. In Jet Grey ziet hij er mooi uit ook.

Helaas was shockpomp niet meegeleverd (wordt nu nagezonden) dus niks in gesteld nog, maar het "intrappen" van de downhill mode en het uitwippen naar de XC mode is wel even een trucje. Het is natuurlijk even wennen, maar ik denk niet dat je het voor elke trail sectie aanpast. Alleen voor langere klimmen, of gewoon een dagje XC rijden.
Ligt er mijn inziens aan of jij echt meerwaarde ziet in de shapeshifter? Met de Strive hebben we redelijke hoop dat die ook prima gaat zijn voor XC rondje in NL, met de Capra zal het wat minder zijn, maar met RC3 shock zal het nog wel te doen zijn.

Zelf zocht ik meer park fiets waar ik ook enduro mee kon rijden, dan andersom. Capra reviews waren erg goed afgelopen jaar voor de Carbon versie en AL is zelfde geometrie. Dus toen aluminium uitkwam was het voor mij makkelijk.

Maar met jouw lengte vooral even nadenken over maat/vergelijken met huidige fiets.
Naar boven
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2015 1:39 pm    Onderwerp: capra Reageer met quote

ja awel dat is waarom ik meer neig naar de canyon. omdat ik iemand ken die de capra van vorig jaar rijd en in zijn grootste maat lijkt hij zelfs wat klein als je gewoon op je zadel zit. Vandaar dat ik meer naar de strive lonk. al heb ik inderdaad ook alle reviews gelezen van de capra en die zijn zeker niiiet slecht!!! ik had hem graag eens getest, weet dat je de canyon eerst 30 dagen kan testen als je hem besteld hebt.

jammer van de wachttijden voor beide fietsen
Naar boven
gd-on

BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2015 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag eerste ritje gemaakt, zalige bike! Inderdaad vrij korte reach, maar met 1.82 is ie voor mij perfect. Enige wat ik wel merk is dat de Reverb met 150 mm echt net te lang is. Ga deze dus pogen te ruilen met een 125 mm.

Tav de verzending: 9 dagen geduurd met DHL vanuit Duitsland, via Engeland. Klein chipje uit linker onderpoot van Pike, denk te hard neergegooid. Ga daar nog even een mailtje voor sturen, maar verwacht er niet veel van...

Welke bike je ook kiest, have fun!!
Naar boven
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2015 3:02 pm    Onderwerp: Canyon Strive al race Reageer met quote

Ik ben voor de Canyon STrive AL Race gegaan. Eens je de setup wat onder de knie hebt en na een paar keer in te rijden en zaken te veranderen na eigen believen is het een top fiets! Zeer blij met mijn keuze!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Pagina 1 van 1

Ga naar: