Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

R of RC/CR voor nieuwe hardtail ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Auteur Bericht
PickleWars

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 4:21 pm    Onderwerp: R of RC/CR voor nieuwe hardtail Reageer met quote

Ben me aan het oriënteren voor de bouw van een hardtail AM/Enduro die ook wat lichte Freeride en XC gaat doen.
En wat betreft de voorvork vroeg ik me af of ik in dit geval met een vork met alleen "rebound" voldoende heb of dat "rebound" en "compression" beter is ? Heeft het zin om daar extra geld aan uit te geven als ik het misschien niet nodig heb ?
Heb hiervoor een DH gehad met een RS Domain RC, maar wil het budget dit keer niet weer onnodig uit de hand laten lopen.

En verder nog : Waarin uit zich het grote verschil in prijs van diverse frames ?
Om maar een voorbeeld te geven : 250 voor een Dartmoor Hornet (Alu) of 3 keer zoveel uitgeven aan een PP Shan (staal) of 6 keer zoveel uitgeven aan een Nicolai Argon (Alu ?)

Wordt een winterprojekt, dus hoeft pas in het voorjaar te rijden.[/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Lars TB

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 7:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is wat tricky. Aan de ene kant zeg ik dat het bij een hardtail geen ene reet uitmaakt wat voor vork je er in zet, want de limiet wordt toch bepaald door het gebrek aan achtervering.

Maar natuurlijk ga je verschillen merken tussen de diverse vorken en zal ook je eigen rijstijl een factor zijn. Als je dan meer instelmogelijkheden hebt is dat altijd prettig. Maar de nieuwste generatie vorken heeft dan weer een dusdanige compressie demping afstelling dat er weinig te wensen over laat... Maar dan hebben we het wel over de duurdere modellen die dan wel instelbare compressie demping hebben. De goedkopere vorken blijven nog wat achter... .

Een aanrader is een Manitou Mattoc. Voor een absolute topvork is die dan weer spotgoedkoop, maar waarschijnlijk nog boven je budget...

Een frame laten maken in Azië kost niet veel als je een redelijk aantal besteld. Zeg dat een beetje spannend frame in een niet al te grote oplage op $100 tot $150,- komt. Het maakt niet veel uit of dat staal of alu is. Het is dan meer aan de fabrikant hoeveel die er bovenop wil gooien. Om marketing reden kun je soms het frame beter duurder maken om de indruk te wekken dat je betere kwaliteit levert.

Alleen in het geval van Nicolai gaat dat niet op, want die worden in Europa gemaakt. En dat is stukken duurder. Of het beter is...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Pagina 1 van 1

Ga naar: