Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Bell Super R2 helm met of zonder MIPS? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding
Auteur Bericht
mtblady

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2015 11:11 pm    Onderwerp: Bell Super R2 helm met of zonder MIPS? Reageer met quote

Hoi, aangezien deze best veel verschillen in prijs vroeg ik me af of dit systeem de moeite is en doet wat het zegt? Bedoel: zou dit veel schelen bij een crash? Enkel bij bepaalde manieren van vallen?
Ik weet niet welke ik dan best kies... Rolling smile
XC: Lapierre Pro Team 29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
theritz

BerichtGeplaatst: Za Mei 30, 2015 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, ik weet niet of je inmiddels antwoord hebt maar wat ik begrijp heeft MIPS een dubieuze meerwaarde. Het zou in theorie laterale klappen op moeten vangen maar om de helm niet te dik te maken (er moet immers een extra "MIPS laagje" in) schijnt de shell weer wat minder dik te zijn. Dus daar verlies je weer wat. Plus dat MIPS imiteert wat je hoofd al doet (hersenvloeistof) en de helm kan altijd wel wat bewegen over je hoofd.

Ik heb er deze week nog voor gekozen geen MIPS-helm te kopen maar een goede, goedkope. In mijn geval werd dat de Bell Stoker, dus zonder MIPS.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding
Pagina 1 van 1

Ga naar: