Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

TNNZ pinksteren 2015 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
deadlikeme

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2015 7:33 pm    Onderwerp: TNNZ pinksteren 2015 Reageer met quote

Vroeg mij af of er mensen plannen hebben om met pinksteren de TNNZ te rijden?

Na de great divide afgelopen zomer in amerika kan deze niet achter blijven:)

Zou leuk zijn als er mensen met het zelfde idee rondlopen.

Jerry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2015 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker vergelijkbaar Smile Deze is in ieder geval lokaal ook wereld beroemd!

Veel plezier, bij mij voorlopig niet in de planning.

JJ
marx504

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg gaan, maar zonder mij. Ben even genezen na de GOGV.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 1:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oversteek is 135km, TNNZ is +/- 565km en de laatste 150km "iets" zwaarder.
Als je een dagje extra vrij neemt rondom Pinksteren moet het kunnen.
Wel veel wandelaars ;(
deadlikeme

BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2015 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik woon in arnhem misschien wordt het een twee stappen plan.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2015 7:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

--
ZeigenseGoaper

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2015 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is al even geleden dat ik de TNNZ reed, maar om jullie toch wat warm te maken voor deze schitterende tocht: hieronder het verslag zoals ook te lezen op het 4Bikers-forum:

1 april:
Woensdag om 10:08 exact aan de Noordkaap vertrokken. De eerste kilometers gingen goed. Een strakke noordwestenwind blies de eerste uren in de rug en het bleef nog droog. Tot ik de kanaaldijk langs het Eemskanaal opdraaide. Op deze dijk had men pas een stuk vernieuwd met kleigrond: na 20m op dat stuk hing heel m'n fiets onder de klei. Ik heb er alles met een steen moeten afschrapen, fiets opheffen en zo verder. (achteraf gemerkt dat Willem er een variant voor heeft uitgetekend...).
Na een frietje in de snackkeet nabij Haren begon het regenen. Voor de rest van de dag was het regenjas aan en uit. Ter afwisseling was er af en toe een hagelbui.

Het zou jammer genoeg een constante vormen tijdens de TNNZ: door de neerslag van de afgelopen weken was de ondergrond volledig verzadigd. Lange modderstroken, zompige grasstukken: het vrat energie en verhinderde om wat tempo aan te houden. En er was ook de stormschade: de paadjes lagen vaak bezaaid met takjes die in de wielen bleven steken (gelukkig reed ik ss) en omgevallen bomen.

Aan de Sallandse heuvelrug had ik voorzien om te blijven slapen aan de paal. Vlak voor ik daar kwam verdween m'n voorwiel plots in een onschuldig uitziend plasje: ik ga overkop en land in een plas. Gelukkig zonder erg en met wat moeite lag ik om 01:00u droog en wel in mijn tentje.

2 april:
Na een goede nachtrust word ik om 06:45 wakker: bijna overslapen! Alles terug op de fiets binden, nieuwe band steken vooraan (zat met een leegloper blijkbaar) en met een stralend zonnetje gaan we weer op pad. De Sallandse heuvelrug is overigens een mooie passage van de TNNZ.
In Holten vulde ik mijn mondvoorraad aan en kocht ik nieuwe binnenband zodat ik met gerust gemoed verder kon. De dag ging gezapig voorbij. Minder regen dan gisteren maar de modder maakte het regelmatig een zware bedoening. Tegen de avond was ik in de Maasduinen: misschien wel het mooiste stuk van heel de route. Lange singletracks, mooie omgeving. En vooral weinig modder!
Omdat ik wat achter zat op m'n schema en na een telefoontje met het thuisfront besloot ik die nacht door te rijden.

3 april:
Na Venlo kwam het Brachter Wald. Die naam ga ik nog lang onthouden: een lang stuk met singletracks waar niet of nauwelijks te fietsen viel: modder, steil, takken. Het was ook daar dat ik dacht: 'Hoe krijgen ze het hier in het midden van het bos zo hard omgeploegd?' en vervolgens op 10m van mij een paar everzwijnen zie . Hééél stilletjes doorgereden!!

Na de nacht komt de dag en na regen komt zonneschijn. En beide bleken ook vandaag zo te zijn: heel de dag een stralend zonnetje! En ook het parcours was amusant met oa de mtb-route rond Brunssum en het parcours aan Snowworld in Heerlen. De kombocht-afdaling met volgepakte fiets was een hachelijke onderneming, gelukkig ben ik heelhuids beneden geraakt.
Vanaf dan werd het parcours wat heuvelachtiger, wat het laatste beetje kracht helemaal uit de benen liet sijpelen. Na 51u en 57min stond ik aan het drielandenpunt.

Het was de eerste keer dat ik een dergelijk bikepack-trip alleen deed. Daarvoor is deze Transnederland zeer geschikt: mocht er iets misgaan dan is het dichtstbijzijnde dorp maximaal een half uur van je vandaan. Al had je dikwijls toch het gevoel te hebben van in the middle of nowhere te zijn.
Smaakt naar meer (al had ik dit tripje liever niet alleen gedaan )!

Hartelijk dank aan Willem voor de track, Mil voor de lift, Elias voor de backup en de voetbalploegen van Coevoorden en Wellerlooi om de bidons te vullen!

Enkele foto's kan je hier bekijken.
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Di Mei 12, 2015 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

leuk verhaal en herkenbare foto's! gaaf!

Man man man, wat krijg ik toch weer een zin in TNNZ/TNWO/TBWO/TBNZ als ik dit zie.... Tis alleen dat ik er echt geen tijd voor heb momenteel, druk aan het klussen in huis en de triathlonwedstrijden dit seizoen.... Misschien ergens in de zomer een paar dagen tijd om een nieuwe poging te doen om sneller te kunnen....

TBB
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Wo Mei 13, 2015 5:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtig verhaal met mooie prenten!
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: