Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Nobby Nic 2015 goed voor enduro in de Alpen ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Auteur Bericht
vrx

BerichtGeplaatst: Ma Apr 06, 2015 1:55 pm    Onderwerp: Nobby Nic 2015 goed voor enduro in de Alpen Reageer met quote

Hey allen, wat denken jullie van deze? trailstar voor en Pacestar achter
2.35 dik op een fiets met 160mm veerweg.
Zou dat wat zijn voor in de Alpen-landen?
Of heeft iemand hier real-time ervaring met deze banden
ben benieuwd
Santa Cruz

BerichtGeplaatst: Ma Apr 20, 2015 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zou het niet doen. Hans Dampf voor en achter of eventueel de Rock Razor achter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
joddi

BerichtGeplaatst: Ma Apr 20, 2015 8:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de combinatie waar jij om vraagt, ook heb ik Magic marry / Hans Dampf (Trailstar) combinatie en die rijd zo veel fijner in de Ardennen / Alpen.

Waar de NN's tekort komen is als het allemaal wat steiler word, combinatie van remmen/sturen/offcamber merk je gewoon dat het wat meer XC banden zijn.

Laatst aangepast door joddi op Ma Apr 20, 2015 8:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
D262

BerichtGeplaatst: Do Apr 30, 2015 10:10 pm    Onderwerp: Re: Nobby Nic 2015 goed voor enduro in de Alpen Reageer met quote

i was in Alps on Nobi Nick and do not recommend it for real mountains
Its more trail tire then Enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
vrx

BerichtGeplaatst: Vr Mei 01, 2015 5:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En alleen achter? Met gatestar compound, voor Hans dampf trailstar?
gd-on

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2015 9:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat hierboven gezegd wordt: m'n off camber ga je t dan echt wel merken, groot verschil in de HD en NN dan.
Naar boven
Qprs

BerichtGeplaatst: Wo Mei 06, 2015 2:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hebben jullie het allemaal over de 2015 Nobby Nic, die compleet anders is dan de 2014 versie? Het is echt geen XC band meer namelijk...
Naar boven
vrx

BerichtGeplaatst: Wo Mei 06, 2015 3:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dat dacht ik dus ook vandaar dat ik me zat af te vragen of iemand real-time ervaring had met de 2015 versie
stunior

BerichtGeplaatst: Wo Mei 06, 2015 4:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een 2015 model pacestar achterop liggen nu. Helaas nog niet genoeg gereden om al iets te kunnen vertellen over de prestaties, maar komend weekend rij ik de enduro de l'ambleve mee en wordt hij dus goed getest. Daarna zal ik wel een kort verslag geven over de band.
Naar boven
xRemcox

BerichtGeplaatst: Wo Mei 06, 2015 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In de huidige compounds vind ik hem net wat te slap. Helemaal voor in de alpen. Ik heb wel begrepen dat er een super gravity versie aankomt. Die zou ik wel kunnen adviseren voor in de Alpen. Hij rolt verder goed, goede grip, alleen niet super lek bestendig...
Naar boven
vrx

BerichtGeplaatst: Do Mei 07, 2015 5:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

xRemcox schreef:
In de huidige compounds vind ik hem net wat te slap. Helemaal voor in de alpen. Ik heb wel begrepen dat er een super gravity versie aankomt. Die zou ik wel kunnen adviseren voor in de Alpen. Hij rolt verder goed, goede grip, alleen niet super lek bestendig...

en rijd je dan tubeless?, heb je hem ook met de gatestar gereden?
Qprs

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2015 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

xRemcox schreef:
Hij rolt verder goed, goede grip, alleen niet super lek bestendig...

Bestaan er voor jou uberhaubt wel super lek bestendige banden, gezien je achterband trammelant Wink
Naar boven
Trail Freak

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2015 3:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je rijstijl ook invloed heeft en het soort trails dat je rijdt. De alpen hebben zoveel soorten trails
Persoonlijk zou de nieuwe NN (heb ze op mn trail HT zitten) voor mij in de Alpen niet voldoende zijn.
Andere rijden al jaren met mindere (lichter/minder nop/grip) banden in de Alpen en hebben (bijna) nooit gezeik.
Als je niet al te veel omhoog hoeft, of het maakt niet uit hoe lang je daarover doet en het zijn de afdalingen die tellen, en goed ook , dan zeg ik: neem een band die iets meer aankan. Hans Dampf/Magic Mary/etc met idd voor een zachtere compound dan achter.
Naar boven
stunior

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2015 1:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens de wedstrijd afgelopen weekend de band goed kunnen testen. De rolweerstand is goed en voor mij ook voldoende grip, alleen kon hij niet op tegen de ruwe tracks met veel stenen en rotsen. In totaal heb ik twee keer lek gereden. Heb met binnenband gereden omdat ik wat problemen had met mijn tubeless tape. Bij mij komt er weer een hans dampf op achter, ben liever zeker dat ik niet plat rij dan dat ik minder rolweerstand heb.
Naar boven
xRemcox

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2015 2:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Qprs schreef:
xRemcox schreef:
Hij rolt verder goed, goede grip, alleen niet super lek bestendig...

Bestaan er voor jou uberhaubt wel super lek bestendige banden, gezien je achterband trammelant Wink

Rij nu met een Specialized Slaughter Grid. Tot nu toe is hij heel gebleven.

@vrx: ik heb de Nobby Nic tubeless gereden, maar 1 gat in gereden die te groot was om dicht te rijden. daarna 2x binnenband erop stuk gereden. Dus die hangt weer aan de wand Wink
Naar boven
vrx

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2015 6:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat ik voor het zekere ga, en voorlopig mijn Super Gravity Hans Dampf Trailstar er maar op laat dan, van de zomer staan wat trails op het program waar je echt GEEN platte wil, bijvoorbeeld Goldseetrail (stelvio-pas)
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Pagina 1 van 1

Ga naar: