Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

nieuwe schijfremmen, oude schijven en adapter? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Auteur Bericht
gekkegerrit

BerichtGeplaatst: Wo Jan 07, 2015 4:45 pm    Onderwerp: nieuwe schijfremmen, oude schijven en adapter? Reageer met quote

Ik heb nog oude 185 mm remschijven en bijbehorende adapters liggen behorende tot een setje Avid BB7's.
Nu wil ik voor mijn laatste build hydraulische schijfremmen van Shimano, Deore denk ik. De meeste setjes worden zonder schijven en adapters verkocht, kan ik die ik heb zonder problemen gebruiken?
Ik vraag dit omdat de maat van de schijven van Shimano niet 185, maar 180 mm is. Denk zelf dat de adapter bepalend is voor de maat schijf, maar vraag het toch maar even.

Gr. Gert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
gd-on

BerichtGeplaatst: Vr Jan 09, 2015 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je avid adapters zorgen er wrs voor dat je klauwen te ver naar buiten staan, dus een te grote radius vanaf je naaf. Andersom is eea. nog wel eens op te lossen met een extra ringetje tussen de bout, maar verwacht dat het niet gaat werken. Zou eens kijken hoe het past en anders ff nieuw adaptertje scoren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
gekkegerrit

BerichtGeplaatst: Za Jan 10, 2015 7:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ga ik dat doen. Dank voor je reactie
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Pagina 1 van 1

Ga naar: