Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

narrow wide dh ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Auteur Bericht
karl2

BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2014 3:31 pm    Onderwerp: narrow wide dh Reageer met quote

Ben van plan om op mn glory een narrow wide tandwiel te zetten en dan zonder chainguide te gaan rijden, eventueel met alleen een bash. Heeft iemand hier ervaring mee? Het blad is een 36T monoveloce van Blackspire

thx!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Smittie

BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2014 3:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen ervaring.
Maar je ziet het steeds vaker bij "Pro's" dus het zal wel werken (of ze moeten er mee rijden van de sponsoren)

Persoonlijk vind ik de kettinglijn er niet uit zien, het oogt zo kaal.
Maar als je wel met bashgaurd wil gaan rijden waarom zou je het dan doen? Qua gewichtsbesparing zal het dan weinig uitmaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2014 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij nu al een tijd met narrow wide en alleen een top guide.
Geen één keer een ketting eraf. Zelf DH tracks in Oostenrijk en winterberg hebben de ketting er niet vanaf kunnen laten komen.
Ik rij ook met een basch en qua gewicht bespaar je dan bijna niks, maar je aandrijving is een stuk stiller en heeft minder wrijving.

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
karl2

BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2014 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de voornaamste reden dat ik het ga proberen is om in de aandrijving wat minder wrijving/geluid te hebben.
Heb het nu er op zitten, geen bash of top guide, alleen het narrow wide blad. volgende week eens uittesten in malmedy.
mocht het niet blijven liggen dat komt de topguide en de taco er weer op. heb de backplate van de chainguide (mrp g2) al zo ''gemodificeerd'' dat de taco en de topguide kunnen blijven zitten en de onderste slider er af is. scheelt in gewicht nog een stuk meer als ik dacht, en het ziet er een stuk cleaner uit, tsja eens een xc'er...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2014 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Taco heb ik er weer op gezet voor die mooie bomen over de paden Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
karl2

BerichtGeplaatst: Vr Nov 07, 2014 4:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

daar is het af en toe wel een handig voor idd Cool
vanochtend de huidige set up even geprobeerd op de wijchenseberg. ketting is er geen een keer vanaf gelopen en heb alleen de mini dh track gereden. wel ga ik de ketting 1 linkje korter maken om de spanning ietsje te verhogen, geeft toch een wat veiliger gevoel. loopt super en heerlijk stil Very happy en ook niet geheel onbelangrijk, zit nu op de 15.8 kg , best leuk gewicht voor een glory al zeg ik het zelf.
Naar boven
karl2

BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2014 1:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gister in malmedy in de dikke modder gereden en de ketting is er geen een keer vanaf gelopen! tot nu toe erg tevreden over het narrow wide blad. Nu even afwachten of de ketting nog zo mooi blijft liggen als het blad een beetje ingesleten is.. Ga er denk ik nog wel even een taco onder fabriceren voor de zekerheid Smile
Naar boven
racingralph

BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2014 5:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Same here, nw op winterberg gereden en het blijft top op z'n plek zitten.
Ook top, veeeeel makkelijker schoon te maken;-)
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2014 6:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Same here, mijn ketting is er (nog?) niet afgelopen, zelfs niet als ik doortrap op wortels en stenen. Ik heb trouwens die van On One, kost een fractie van een Hope en ik zou niet weten hoe die andere bladen het beter zouden kunnen doen..

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Zo Jan 03, 2016 10:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nu dat het blad wat gesleten is is de ketting in Winterberg er wel 2x af gesprongen.
Dus slijtage zorgt ervoor dat de ketting er toch vanaf kan lopen.
Eigenlijk ook wel logisch.

Naar boven
karl2

BerichtGeplaatst: Zo Jan 03, 2016 4:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb er nu een seizoen mee gereden en 0 problemen mee gehad. zelfs in morgins en chalet is de ketting er op de zwarte lijnen prima op blijven liggen. wel een taco gemonteerd na een blad in de vernieling te hebben gereden Embarassed
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Pagina 1 van 1

Ga naar: