Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

camino de santiago ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
nut-case

BerichtGeplaatst: Vr Nov 29, 2013 5:55 pm    Onderwerp: camino de santiago Reageer met quote

mijn planning voor de zomer. Ik weet nog niet welke route ik precies ga nemen.

ik hoor graag jullie ervaring.

fiets word sowieso mijn kona dr good. die heb ik al en heeft een interne versnellings naaf dus dat is mooi onderhouds vrij.

\_/ team roekeloos \_/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
LucKierkels

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2013 10:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Super idee!

Ik wil hetzelfde gaan doen, aleen dan met een titanium Van Nicholas of Santos met Rohloff, of een bike met de nieuwe Pinion versnellingsbak. Het idee is om de route af te leggen en daar een stuk (maybe een boek) over te schrijven. Mijn twee lievelingsdingen bij elkaar brengen in een reis Smile

Welke plannen heb je al gemaakt?

Specialized Epic 2010 | Orange 224 World Cup | Canfield CanCan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2013 10:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit wordt een mooi topic, ik hoop dat jullie ons op de hoogte houden. En als het boek af is hier schaamteloos pluggen natuurlijk Wink

Fijne voorbereiding beiden!

JJ
marten

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2013 9:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

LucKierkels schreef:
Super idee!

Ik wil hetzelfde gaan doen, aleen dan met een titanium Van Nicholas of Santos met Rohloff, of een bike met de nieuwe Pinion versnellingsbak. Het idee is om de route af te leggen en daar een stuk (maybe een boek) over te schrijven.

Zou je dat wel zo aanpakken? De meeste fietsboek auteurs vertrouwen juist op een waardeloze voorbereiding om voldoende stof te genereren om de pagina's mee vol te krijgen Angel...
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2013 9:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Surprised
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
nut-case

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2013 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

je schijnt op die route zon 70 km per dag te rijden.

Ik hoop binnenkort meer te weten over de stijgings percentages.

en voorbereiding? ik fiets nu zo veel mogelijk. altijd op tempp
Omgeving breda word een beetje saai nu dus ik moet binnenkort maar eens wat verder gaan fietsen

\_/ team roekeloos \_/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2013 11:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Walter Lauter heeft het dit jaar gedaan:

http://www.bike-magazin.de/nachrichten/jakobsweg-per-mtb-nach-santiago-de-compostela/a15737.html

http://www.walter-lauter.de/fotos-mountainbike/2013/jakoksweg-fatbike/

In Spanje is het behoorlijk druk met Compostella gangers op de MTB.

Wat ik wel begrijp is dat de route voornamelijk afhangt van (a) budget/tijd en (b) de hoeveelheid soul searching die wil gaan doen, vandaar al die boeken. Doorfietsen, conditie, lengte etappes etc. is van minder belang. Als je de route deelt door de tijd+20% heb je vanzelf de lengte van je etappes toch ?
LucKierkels

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2013 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

marten schreef:
LucKierkels schreef:
Super idee!

Ik wil hetzelfde gaan doen, aleen dan met een titanium Van Nicholas of Santos met Rohloff, of een bike met de nieuwe Pinion versnellingsbak. Het idee is om de route af te leggen en daar een stuk (maybe een boek) over te schrijven.

Zou je dat wel zo aanpakken? De meeste fietsboek auteurs vertrouwen juist op een waardeloze voorbereiding om voldoende stof te genereren om de pagina's mee vol te krijgen Angel...

Het idee is om niet alleen van de reis an sich een verhaal te schrijven, maar om ook alle randzaken in kaart te brengen (het wel en wee van 2.577 km fietsen, gevoelens, emoties, de mensen die ik tegen ben gekomen, de spirituele soul searching wat ik hebt meegemaakt etcetera). Vandaar dat ik ook voor comfort kies i.p.v. een mountainbike Wink

Ik wil er dan ook geen record van maken, maar ik ga gewoon fietsen. En hoelang dit duurt, maakt me in principe niet zoveel uit want ik zie het als een road trip/vakantie. Een vriend van me heeft al aangegeven dit ook interessant te vinden, dus wellicht wordt het een reis met z'n tweeën!

Specialized Epic 2010 | Orange 224 World Cup | Canfield CanCan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
antonbak

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2013 6:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Welke route, fiets of hoelang het maakt allemaal niet zoveel uit. Het belangrijkste is dat je er van geniet.

Ik ben zelf een paar jaar geleden samen met mijn vader in 7 weken naar de Noordkaap gefietst(3800km). We zijn toen van alles tegengekomen. Van luxe fietsen en uitrusting tot de gewone Nederlandse stadsfiets met dito uitrusting. Zelf reden we allebei op een Santos. Heerlijke fiets en echt nul problemen mee gehad. De rest van de uitrusting was van het zelfde nivo.

Aan de reis zelf denk ik nog altijd met groot plezier terug. Mooie natuur en de meeste tijd heerlijk weer. Ik beloof je wel dat als je met zijn 2en fietst je elkaar echt tegen gaat komen. Ik was dan met mijn vader maar we hebben onze momentjes gehad Argue

Geniet ervan!

P.s. Hoeveel je ook traint die eerste week met volle bepakking is killing. Daarna fluitend 100+ km per dag.
Naar boven
nut-case

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2013 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

voor dat killing was ik al bang idd...zodra ik tassen enzo heb ga ik met veel te veel gewicht door nl toertochtjes maken

vrienden een bezoekje brengen

\_/ team roekeloos \_/
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2014 7:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn eerste trip naar Santiago was in 1986. Onvergetelijke racefietstrip in een voorbije periode waarin ik blootsvoets door Amsterdam liep en onder de brug sliep met de andere Clochards.
In 2020 word ik 60 en enige tijd geleden besloot ik dat deze reis nog een keer ga maken. Hij staat dus op mijn emmerlijst. Als MTB-tripje.

Onderstaand wat gejatte foto's. Mijn prentjes uit die 1e trip zien er exact hetzelfde uit (iedereen maakt de zelfde foto), maar deze waren al digitaal gemaakt...

Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: