Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Nieuwe fiets gekocht wat tips nodig. ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Auteur Bericht
RicoPPP

BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2014 1:54 pm    Onderwerp: Nieuwe fiets gekocht wat tips nodig. Reageer met quote

Hallo

ik ben nu sinds2 weken in het bezit van een trek slash 7 2012 model. na 8 jaar op een trek liquid 10 en fuel ex 6.5 te hebben gereden trokken mij het springen en de afdalingen toch het meeste aan en heb daarvoor de trek slash aangeschaft. ik ben van plan om deze zomer een paar bikeparks te bezoeken en ben nu bezig bescherming aan te schaffen helm scheenbeschermers en dergelijke.

ik ben nu opzoek naar onderdelen voor me fiets maar aangezien ik niet zo technisch ben en het freeride allemaal een beetje nieuw voor mij is kan ik wel wat tips gebruiken over wat ik het beste kan vervangen of toevoegen aan me trek slash 7.

groeten Rico
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2014 4:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Datgene wat kapot gaat?

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
winnfield

BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2014 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou lekker gaan rijden en gaande weg ontdekken of er zaken zijn aan je fiets die je anders zou willen. Naarmate je de sport en je fiets beter gaat leren kennen zal je ook voorkeuren voor bepaalde merken, onderdelen, afmontage enz gaan ontwikkelen. Vaak is dat persoonlijk en dus niet zo van iemand over te nemen.

Als het om de looks van je bike gaat kan je natuurlijk met wat simpele veranderingen een meer persoonlijke uitstraling aan je fiets geven. Maar volgens mij was dat je vraag niet.
RicoPPP

BerichtGeplaatst: Vr Jul 25, 2014 3:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo ik heb nu wat weekjes gefietst en mijn bevindingen zijn tot nu toe dat mijn velgen niet zo heel sterk aanvoelen. Zijn die ik er nu op heb wel geschikt voor freeride? waar moet ik op letten als ik ze wil vervangen (wil bv ook wat bredere banden erop zit nog te twijfelen tussen 2.4/2.5) en waar kan ik freeride velgen kopen als ik google kom ik alleen uit op fulcrum velgen in het rood uit. Nu is mijn fiets blauw met zwart dus die combinatie vind ik dan sowieso al niks.

ik wil best wel 300-500euro uitgeven voor nieuwe velgen. maar is het dan ook verstandig om de remmen tegelijk te vervangen?

wil nu ook een chainguide erop zetten omdat ik de ketting teveel hoor klapperen maar ik zie dat de prijs daarvan nogal uiteenloopt. wil ook een ander crankstel erop hebben wat zijn sterke en goeie merken. shimano saint bv is dat wat?

en als laatste mijn achtervering is 60mm kan ik die vervangen voor eentje met meer veerweg. en het liefs zou ik zon coil-shock erop willen maar is dat wel verstandig?

ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Links met info over freeride/DownHill geven is ook welkom.

Mvg Rico
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Vr Jul 25, 2014 4:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je achterveer kun je niet vervangen voor een met meer veerweg je bent gebonden aan de inbouw maat van je frame en de bijbehorende veerweg maar een coilshock in dezelfde maat zal wel passen, 60mm lijkt me vrij weinig denk dat je 160mm bedoeld,
wat betreft de crank is Saint prima maar de nieuwste is maar voor een enkel blad Zee is ook goed en goedkoper en ook met evt dubbel blad te koop.
Remmen hoeft niet direct tenzij je niet tevreden ben of Avids hebt Laughing
Velgen zijn er ook zat maar voor 300-500 koop je een hele leuke complete set wielen bv Spank of mavic EX 721 op een naaf naar keuze bv.
succes
kusanagi

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 1:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je Avid Elixer hebt is een upgrade wel aardig Wink

Velgen/wielen zijn af fabriek soms niet top. 26" inch is niet zo populair meer dus kijk even of je anders wat 2e hands kunt vinden zoals Mavic 721 of 823, ZTR Flow, DT Swiss enzovoort.
Naar boven
GTLTS

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2014 8:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon lekker gaan rijden. Het kan allemaal wel een stootje hebben... laat je niet teveel gek maken door de fora en de marketing. Als je dat gaat volgen is vandaag extreem slecht wat gisteren nog het beste was...

Niet lullen maar rijden... Dan ga je ook de hele goede spullen waarderen.

Maar das mijn mening.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Pagina 1 van 1

Ga naar: