Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Zaanstreek - Moezel ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Fred

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2014 10:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het blad is hier nog wel na te bestellen.
http://www.fiets.nl/nabestellen/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tribux

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 8:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Thx Fred!

Zo gister avond eerder dan verwacht de eerste KM's van de route verkend. Ben ongeveer tot de schellingwouder brug in Amsterdam Noord gekomen.

Is allemaal goed te fietsen, hier en daar wat miniscule aanpasingjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 12:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het begin is er.
Tribux

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 12:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig wel!

Nog vier tentamens te gaan dan ben ik klaar voor dit jaar! Dan volgend jaar afstuderen en 1 tentamen herkansen! (Mits ik nu alles haal)
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt goed. Wat studeer je?
Tribux

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Werktuigbouwkunde.

Even voor de geïnterreseerde:
Ik heb trouwens de route in het twiske een klein stukje omgelegd ivm twee hekken, die 500mtr extra offroad is 't niet waard.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 1:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tribux schreef:
Werktuigbouwkunde.

Even voor de geïnterreseerde:
Ik heb trouwens de route in het twiske een klein stukje omgelegd ivm twee hekken, die 500mtr extra offroad is 't niet waard.
Een gediplomeerde fietsenmaker!

Nog een keer terzijde: zou jij een manier weten om bovenlangs Amsterdam over onverharde paden op het strand uit te kunnen komen? Dan zouden we nl. een mooi rondje om Amsterdam kunnen maken in combinatie met de TNWO-route
Tribux

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 1:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pfooeeeeee dat word een lastige denk. Autoluw moet wel gaan lukken maar off-road wordt vrij pittig hier. Alles is geasfalteerd zowat. laatste stukje door het duingebied kan ik ondertussen wel aardig.

Kan je een start en eindpunt aangeven?
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 1:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

TNWO loopt vanaf Zandvoort als volgt: Overveen - Aerdenhout - Heemstede - Hoofddorp - Aalsmeer - Uithoorn - Mijdrecht - Vinkeveen - Loenersloot - Loosdrecht - Lage Vuursche.

Je zou dat kunnen gebruiken als basis voor een leuke rond om Amsterdam heen. Dus dan Hilversum - Graveland - Hilversumse Meent - Naardermeer - Muiderberg - Muiden - Diemen - Zeeburg - Schellingwouderbrug en dan 'hoog boven over' om Amsterdam heen naar het strand bij de Hoogovens.
Tot de Schellingwouderbrug lukt me nog wel, maar boven Amsterdam niet meer. Weet jij raad?
Tribux

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou vanaf schellingwoude mijn route op kunnen pakken stukje Amsterdam noord (hoop kroegjes onderweg Drinking beer Drinking beer

Dan door het veld van landsmeer naar het twiske en dan via oostzaan richting de A7 vanaf daar wordt het heel moeilijk....

In het veld van landsmeer alles verhard maar geen auto's het twiske kan het meeste wel onverhard. en dan ga je verhard langs de spoorlijn richting A7 (ook alleen fietsers geen auto's)

Je kan er denk ik ook voor kiezen om bij oostzaan richting het westen te gaan om dan onder zaandam langs via westzaan/nauerna/assendelft/beverwijk/wijk aan zee strand

of bij nauerna/assendelft de pond pakken en via spaarnwoude/haarlem/ijmuiden

Maar nogmaals onverhard word heel moeilijk hier, kan wel veel autoluw (dat is ook wat waard)

Ik wil wel samen een keertje gaan verkennen, kom ik met de trein jou kant op en fietsen we gezamenlijk terug.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 2:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi zomerproject voor na het studiejaar!
Tribux

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 2:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Surprised Surprised

EDIT:

Ondertussen ben ik aan het heen en weer mailen met de mensen van www.bike-bag.co.uk voor een custom framebag. Daar moest een template voor gemaakt worden, ziet er ongeveer zo uit:

Template voor framebag
Naar boven
Tribux

BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2014 4:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben vandaag bij de vrijbuiter geweest om me te orieenteren op tent/matje/slaapzak e.d.

http://www.vrijbuiter.nl/tenten/lichtgewicht-tenten/vango-blade-200/ die tent ben ik wel van gecharmeerd, denken jullie dat dit wat is?

deze slaapzak:
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen/mummy-slaapzak/robens-appalachian-1100/

en 1 van deze 2 matjes:
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen/selfinflating-matten/exped-synmat-7-mw/

http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen/selfinflating-matten/exped-airmat-lite-5-lw/

wat is jullie mening over deze artikelen?
Naar boven
Tribux

BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2014 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Niemand die iets kan zeggen over bovenstaande artikelen?
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2014 5:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, maar check even het forum op Wereldfietser.nl.
Tribux

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2014 6:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zo dit project is een beetje in de vergetelheid geraakt.

Ik ga volgende week weer een stuk van de route narijden. Heb de afgelopen maanden niet echt tijd kunnen vinden druk met school, en prive omstandiheden.

on topic:
Ik was me weer wat verder aan het orienteren op materiaal en ik moet uiteraard een brander hebben om wat te kunnen opwarmen.

Ik was me eerst aan het orienteren op gasbranders, maar toen ik ging zoeken kwam ik vooral alcohol en benzine branders tegen.

Wat zijn de voor en nadelen hiervan? Het enige dat ik kan bedenken is dat een benzine brander makkelijker is bij te vullen onderweg.

Kunnen jullie mij hier wat advies over geven?

Ik ga de 27ste ook naar singlespeed shop om wat te passen voor een zadeltas en een stuurrol! Ben benieuwd.

De framebag is sinds een tijdje binnen ik neem wat foto's als de andere tassen er ook zijn!
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2014 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tribux schreef:
zo dit project is een beetje in de vergetelheid geraakt.

Ik ga volgende week weer een stuk van de route narijden. Heb de afgelopen maanden niet echt tijd kunnen vinden druk met school, en prive omstandiheden.

on topic:
Ik was me weer wat verder aan het orienteren op materiaal en ik moet uiteraard een brander hebben om wat te kunnen opwarmen.

Ik was me eerst aan het orienteren op gasbranders, maar toen ik ging zoeken kwam ik vooral alcohol en benzine branders tegen.

Wat zijn de voor en nadelen hiervan? Het enige dat ik kan bedenken is dat een benzine brander makkelijker is bij te vullen onderweg.

Kunnen jullie mij hier wat advies over geven?

Benzinebranders zijn lomp, zwaar, moeiljk , lastig in vliegtuigen en als ze eenmaal branden tig keer heter dan wat anders. Een alcoholbrandertje is goedkoop, minimaal (weegt niet veel meer dan de spiritus) , en zeer betrouwbaar. Je moet alleen wel plannen wanneer je koffie wil want hard gaat het niet. Een gasbrander zit er een beetje tussen in, werkt vlot, maar je hebt minder idee wanneer het gas op is. De leukere branders hebben moeilijke blikjes met schroefdraad, iets wat op een prikblik werkt is in deze contreien handiger, want die liggen bij de bouwmarkt
Tribux

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2014 7:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok bedankt voor de info!

Als ik jou verhaal lees begin ik te twijfelen tussen alcohol en gas. Heb geen zin om lang te moeten wachten als ik iets op wil warmen... Maar wil natuurlijk ook zo licht mogelijk kunnen reizen.
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2014 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tribux schreef:
Ok bedankt voor de info!

Als ik jou verhaal lees begin ik te twijfelen tussen alcohol en gas. Heb geen zin om lang te moeten wachten als ik iets op wil warmen... Maar wil natuurlijk ook zo licht mogelijk kunnen reizen.

Een spiritus kook setup maak je met een paar tentpennen, wat gereedschap en een paar blikjes fris (beschrijvingen op het web). Als je het niks vindt kun je altijd geld uit gaan geven
Tribux

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2014 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dat klinkt helemaal goedkoop! ga eens op onderzoek uit!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: