Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Vrij kamperen caravan Winterberg? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Auteur Bericht
kusanagi

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 7:22 am    Onderwerp: Vrij kamperen caravan Winterberg? Reageer met quote

Heb al even zitten graven her en der maar kom het nog niet echt tegen; is er een fatsoenlijke spot/parkeerplaats waar je zonder gedoe met lokale politie of bevolking je kunt kamperen met de caravan voor 1 of twee nachten.

Dus zeg maar zoals boven aan bij Ferme Libert, of zoals in Frankrijk bij Les Gets of Chatel op de P-Plekken?

Cheers!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 9:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ga gewoon op de camping staan onder aan de berg?

In Willingen lijkt me dat je best een nachtje op de parkeerplaats mag blijven staan.

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
kusanagi

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 9:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Maar het is juist de sport om gratis te staan Smile
Als ik kijk wat me dat per jaar bespaar dan kan ik een extra tripje naar weet ik veel waar maken. En het is minder heisa. Je komt en gaat wanneer het uitkomt. Geen inchecken/uitchecken enzovoort.

Dus, is er een parkeerplek waar je ongehinderd kunt staan, of een veldje of zo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 10:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijjk eens op mapsgaagle.nl; tussen de weg en de camping is een soort van parkeerplaats voor bussen. Daar zou je eens kunnen kijken. En de wegoversteken is een groete parkeerplaats!
Verder weet ik een paar km de wg naar benden een pension waar je aan de achterkant ook zou kunnen staan;

Kijk maar eens op mapsgoogle Wink

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
kusanagi

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 10:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx, die parkeerplaats naast de weg bij de loopbrug was me ook opgevallen. Goed om te horen dat die echt bereikbaar is zeg maar.

Streetview is trouwens nog niet echt ingevoerd in Winterberg. Privacy issues in Duitsland? Of gewoon niet interessant? Wink
Naar boven
Smittie

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 11:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wildkamperen is verboden in Duitsland.
Gewoon camping pakken. Kost ook niet de wereld.
En kan je nog knap douchen ook.
Dat is wel zo vriendelijk voor je medemens beneden bij de lift Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
kusanagi

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 12:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat keurig zeg Wink dacht dat DH/Freeride publiek wel wat wilder was Wink

Wild kamperen is bijna overal verboden in Europa. Ook in België. Maar daar kun je boven Ferme Libert gewoon staan zonder problemen. Er is ook wel een verschil of je je tent ergens in het bos staat. Of met je caravan op een P-Plaats en geen rommel achterlaat.

Verder heb je ook caravans met een watertank, stromend water en zeep Very happy
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smittie schreef:
Wildkamperen is verboden in Duitsland.
Gewoon camping pakken. Kost ook niet de wereld.
En kan je nog knap douchen ook.
Dat is wel zo vriendelijk voor je medemens beneden bij de lift Wink

In Duitsland wordt het minst moeilijk gedaan over wildkamperen van alle buurlanden. Afgelopen keer ook zonder problemen gedaan in Winterberg, douchen is wel een punt maar daar hadden we uiteindelijk het zwembad voor.

Cool

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
kusanagi

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2014 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk dat is de instelling Smile

In Les Gets hadden we als douche ook het bergmeertje naast de caravan. En als water voorziening de beek er naast. (en dat op voorstel van mijn vriendin! Ik hou van die meid Wink )

Waar stond je in Winterberg? Op de parkeerplaats boven bij de voetgangersbrug? Of een meer romantisch plakje Wink
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Wo Aug 06, 2014 6:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kusanagi schreef:
Kijk dat is de instelling Smile

In Les Gets hadden we als douche ook het bergmeertje naast de caravan. En als water voorziening de beek er naast. (en dat op voorstel van mijn vriendin! Ik hou van die meid Wink )

Waar stond je in Winterberg? Op de parkeerplaats boven bij de voetgangersbrug? Of een meer romantisch plakje Wink

Bospad dat vanaf de grote parkeerplaats omhoog gaat, halverwege de heuvel op kom je een wat breder stuk tegen waar je mooi kan staan.

De vraag is ook of er sprake is van parkeren of kamperen als je in de auto slaapt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
kusanagi

BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2014 5:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Angel...

Stond je trouwens nog ergens op de plaatjes die ik had van LooseFest? (hadden we het ove bij de buren)
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2014 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kusanagi schreef:
Angel...

Stond je trouwens nog ergens op de plaatjes die ik had van LooseFest? (hadden we het ove bij de buren)

Nee, ik heb niet gereden tijdens die demo. Foto's zagen er wel goed uit trouwens.

Naar boven
kusanagi

BerichtGeplaatst: Za Aug 09, 2014 6:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks Wink

Helaas voor je dan. Volgende keer beter!
Naar boven
kusanagi

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 6:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ter info; heb dit weekend van vrijdagavond t/m zondagavond op de grote parkeerplaats aan de overkant van de doorgaande weg gestaan. Je kunt dan eenvoudig via de voetgangersbrug naar het park. Ben door niemand lastig gevallen of vreemd aangekeken, dus die houden we er in zeg maar Smile

Wel netjes blijven uiterard, geen rommel achterlaten, niet in de struiken gaan zitten kakken en als je bent fietsen niets buiten laten staan enz.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Pagina 1 van 1

Ga naar: